StrongViking-24-uur-voeding

5 Redenen waarom duursporters 24/7 brandstof nodig hebben

1. Brandstof om van start te gaan 2. Hydratatie 3. Koolhydraten 4. Onmiddelijk herstel 5. Supplementen

1. BRANDSTOF OM VAN START TE GAAN

Sporters moeten ’s morgens bijtanken omdat hun opgeslagen brandstofreserves tijdens de nacht snel zijn afgenomen. Trainen en racen eist een tol van het lichaam en de dag beginnen met een gezond uitgebalanceerde maaltijd met langzame koolhydraten (zoals groenten, volkoren granen, zaden, noten, bonen, erwten en peulvruchten), proteïnen, vitaminen en mineralen zorgt voor een solide voedingsbasis voor prestaties. Herbalife24 F1 Sport bevat al deze voedingsstoffen om je te helpen optimaal te presteren.

2. HYDRATATIE

Hydratatie is een essentiële behoefte die alle mensen delen. Het drinken van 8-10 glazen water per dag is aan te raden, maar tijdens intensieve oefeningen zoals een Strong Viking Run, moeten we meer drinken omdat we meer zweten. Omdat hydratatie een directe invloed op de sportprestaties heeft, is het voor sporters van groot belang om het vloeistofniveau op peil te houden – vooral tijdens een veeleisend evenement. Hydratatie, is essentieel, net als elektrolyten – belangrijke lichaamszouten die een goede spierfunctie ondersteunen en de lichaamstemperatuur helpen reguleren, dat zijn.

Sportdranken zorgen voor een goede hydratatie en voorzien je van energie en elektrolyten wanneer je langer dan een uur intensieve oefening doet.

Wist je dat?

Studies hebben aangetoond dat slechts één procent vochtverlies grote veranderingen in lichaamstemperatuur kan veroorzaken, terwijl twee procent vochtverlies je prestatieniveaus aanzienlijk zullen verminderen! Dus om efficiënt te functioneren, is het essentieel om je vloeistofniveau op peil te houden.

3. KOOLHYDRATEN

Koolhydraten vormen de belangrijkste brandstof tijdens het sporten en zijn essentieel om het lichaam in beweging te houden. Tijdens een duurrace zijn calorieën koning en er genoeg hebben is essentieel voor presteren. Ervoor zorgen dat je volop koolhydraten binnenkrijgt, zowel voor als tijdens de race, is belangrijk. Goede voeding helpt ook om de hersteltijd te verkorten, wat erg belangrijk is bij een meerdaags evenement. Koolhydraat elektrolytische dranken gebruiken tijdens een race is voor duursporters vaak essentieel om langdurig te kunnen blijven presteren.

4. ONMIDDELLIJK HERSTEL

Na een race (het beste is tussen de 30 en 45 minuten na de oefening), heeft het lichaam de juiste verhoudingen van koolhydraten en proteïnen nodig om te beginnen met herstellen. Herstel is tweeledig en vereist koolhydraten voor het vervangen van glycogeenvoorraden en proteïnen voor het herstellen van beschadigde spieren.

5. SUPPLEMENTEN

Aanvullende voedingssupplementen kunnen eveneens nuttig zijn wanneer de voedingsbehoeften van sporters zo extreem zijn dat voedsel alleen niet voldoende is om aan de behoefte te voldoen. Maar dat gezegd hebbende, is het belangrijk om in gedachten te houden dat supplementen slechts een supplement zijn – een aanvulling op regulier gezonde voeding. Elke sporter dient het grootste deel van zijn calorieën en voedingsstoffen uit volwaardige voeding te halen. In de eerste plaats uit gezonde bronnen van gezonde koolhydraten - volkorengranen, groenten en fruit - en eiwitten uit mager vlees, gevogelte, vis, magere zuivelproducten en plantaardige bronnen zoals soja.

Gerelateerd

Alle artikelen
Dit is hoeveel proteïne jij per dag nodig hebt

Dit is hoeveel proteïne jij per dag nodig hebt

Auteur: Susan Bowerman

Het woord "proteïne" is afgeleid van het Griekse woord "protos", wat "eerste in rang of positie" betekent - en dat is niet voor niets. Proteïne vervult zo veel belangrijke functies in het lichaam dat het van vitaal belang is om in de dagelijkse behoefte te voorzien, die van persoon tot persoon nogal kan verschillen.

Lees meer

Hoe darmgezondheid kan bijdragen aan sportprestaties

Hoe darmgezondheid kan bijdragen aan sportprestaties

Auteur: Dana Ryan

Er zijn meerdere manieren om je sportprestaties te verbeteren, maar wist je dat een focus op darmgezondheid ongelooflijk voordelig kan zijn? We richten ons vaak op fysieke training, maar het optimaal functioneren van onze darmen speelt een grote rol bij prestaties.

Lees meer

Wat is EpiCor en waarom is het belangrijk voor darmgezondheid?

Wat is EpiCor en waarom is het belangrijk voor darmgezondheid?

Auteur: Herbalife Nutrition

Veel mensen denken alleen in de koudere maanden hun immuunsysteem extra te moeten beschermen, maar het tegendeel is waar. Een studie met 96 proefpersonen toonde aan dat EpiCor de gezondheid van het immuunsysteem en het nasale comfort in de lente net zo ondersteunt als in de winter. Het feit is dat ons immuunsysteem elke dag opnieuw op de proef wordt gesteld, niet alleen in bepaalde perioden van het jaar. EpiCor is een veilige en natuurlijke manier om de dagelijkse gezondheid van het immuunsysteem en de spijsverteringsorganen te ondersteunen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x