Behaal je fitness doelen

Zoals iedereen die zich bezig houdt met fitness zal weten, zijn de voedingsgewoonten die je voor-, tijdens- en na je workout hebt,van invloed op je prestaties en lichaamssamenstelling. “Als je het meeste wilt halen uit je trainingssessie, is het van belang dat je je lichaam efficiënt voedt”, zegt fitness expert Samantha Clayton. “Zonder goede voeding, kan een workout het lichaam beroven van essentiële voedingsstoffen die het nodig heeft om te herstellen.” Werk hard, train hard, en zie hoe je doelen werkelijkheid worden met het Herbalife Nutrition plan van 80% voeding, 20% workout.

DOEL: VERBETER JE CONTOUR EN FLEXIBILITEIT

“Verschillende stretch en yoga posities zorgen voor verschillende reacties in het lichaam,” zegt Samantha. “Je kunt yoga gebruiken om het lichaam meer spiertoning te geven en om kracht op te bouwen. Ook kun je het gebruiken om te relaxen of stress te verminderen, of voor meer flexibiliteit. Ze gaat verder, “Om hier maximaal voordeel uit te halen, is het belangrijk om te voorkomen dat je uitgedroogd raakt. Daarom is het een goed idee om Herbalife24 Hydrate bij de hand te hebben, zodat je je vochtpeil optimaal houdt en je lichaam voorziet van mineralen en vitaminen B en C. Hydratatie is nog belangrijker wanneer je in een warme omgeving traint.

 

DOEL: SPIERMASSA OPBOUWEN EN TONING VAN DE SPIEREN VERBETEREN

Als toename van spiermassa je doel is, adviseert Samantha met nadruk krachttraining. Als gewichtheffen nieuw voor je is, gebruik dan eerst een comfortabel gewicht waardoor je optimaal aan je techniek kunt werken en ook 12-15 herhalingen kunt doen,” adviseert ze. Indien je geen gewichten hebt, kunnen de meeste oefeningen ook met het lichaamsgewicht uitgevoerd worden.” “Proteïne is belangrijk omdat het bijdraagt aan de groei en het behoud van spiermassa” voegt Samantha toe. Daarom adviseert ze om te herstellen met Herbalife24 Rebuild Strength, aangezien het 25g proteïnen per portie bevat.

 

DOEL: VERBETEREN VAN CONDITIE

Om een betere conditie te krijgen kun je het beste verschillende soorten training mixen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een sessie van 45-60 minuten met zowel training met gewichten als cardio oefeningen. Dat kun je buiten doen of op de hardloopband of crosstrainer.”


SAMANTHA’S CARDIO & GEWICHTEN PROGRAMMA:

“Start met 20-30 minuten cardio. Interval training helpt calorieën maximaal te verbranden. Werk met maximale intensiteit voor 60 seconden en ga dan een stapje terug naar 30 seconden: herhaal dit 5 keer. Draai het daarna om: 60 seconden gemiddelde intensiteit en 30 seconden actief.” “Voer daarna een gewichten circuit uit, met gewichten of je eigen lichaamsgewicht (zie vorige sectie).Voer elke oefening 45 seconden uit, rust 15 seconden, ga dan naar de volgende oefening; herhaal dat 15-20 minuten. Eindig met 10 minuten stretches en buikspieroefeningen zoals planken of crunches.” “Herbalife24 producten zijn vooral handig wanneer je het uiterste van je lichaam vraagt, omdat je lichaam moet herstellen, zegt Samantha. Probeer Herbalife24 Restore: een unieke nachtelijke formule met vitamine E om cellen te helpen beschermen tegen oxidatieve stress, en vitamine C, wat een normale functie van het immuunsysteem ondersteunt gedurende en na intense fysieke inspanning.*

 

DOEL: AAN EEN DUURSPORT WEDSTRIJD MEEDOEN

Heb je je dit jaar ingeschreven voor een 5km run, of een halve of hele marathon of misschien een obstacle run of fietswedstrijd? “Duursporten vereisen toewijding en discipline om te blijven trainen om je juiste tijd of afstand te behalen, legt Samantha uit. “Je moet ervoor zorgen dat je je lichaam op de juiste manier voedt voor een langere tijdsperiode (e.g. meer dan 90 minuten). Herbalife24 Prolong is hier het ideale product voor, omdat het speciaal ontwikkeld is voor gebruik gedurende lange intense beweging.” Wat je ook voor evenement hebt, voeding is van het hoogste belang. “Start je dag met vitaminen, proteïnen en koolhydraten, zoals Formula 1 Sport,” adviseert Samantha. “Gedurende de race, is een product zoals CR7 Drive (met water) ideaal om je optimaal gehydrateerd te houden en je uithoudingsvermogen op peil te houden.” Zodra je eenmaal over de finish bent, is Rebuild Endurance een goede keuze voor je herstel, vanwege de hoeveelheid proteïnen en koolhydraten. Geniet tot slot van je welverdiende rust.


Gerelateerd

Alle artikelen
3 tips om je aantal stappen te verhogen

3 tips om je aantal stappen te verhogen

Auteur: Samantha Clayton

Onderschat de kracht van lopen niet. Het toevoegen van extra loopmomenten aan je dag kan een positief effect hebben op je gezondheids- en fitnessdoelen en je aantal stappen. Wil je een leuke, effectieve en sociale activiteit die je helpt beweging aan je dagelijkse routine toe te voegen? Probeer elke dag 10.000 stappen te maken. Lees verder om erachter te komen hoe je meer stappen per dag zet.

Lees meer

Fitness tips

Fitness tips

Auteur: Samantha Clayton

Als je fit wilt zijn, dan moet je ervoor zorgen dat je voldoende beweegt. Laat me je helpen met een activiteitenplan om jouw gewenste resultaten te behalen. Mijn aanpak om fit te worden is een lange termijn aanpak, zodat je elke week resultaten kunt behalen.

Lees meer

Populaire onderwerpen: body shaping, eiwitdiëten, en de gezondheid van de hersenen

Populaire onderwerpen: body shaping, eiwitdiëten, en de gezondheid van de hersenen

Auteur: David Heber

Als het gaat om gezond ouder worden, zijn er drie belangrijke voedingstrends: body shaping, eiwitrijke diëten en hersengezondheid. Naarmate mensen ouder worden, wordt er meer nadruk gelegd op de gezondheid op lange termijn, waarbij mensen van alle leeftijden op zoek zijn naar producten die gezond ouder worden ondersteunen. Volgens het Natural Marketing Institute is de millennial generatie net zo geïnteresseerd in anti-verouderingsproducten als babyboomers. Vooral de gezondheid van de hersenen zal in 2019 een trend zijn.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x