Behaal je fitness doelen

Zoals iedereen die zich bezig houdt met fitness zal weten, zijn de voedingsgewoonten die je voor-, tijdens- en na je workout hebt,van invloed op je prestaties en lichaamssamenstelling. “Als je het meeste wilt halen uit je trainingssessie, is het van belang dat je je lichaam efficiënt voedt”, zegt fitness expert Samantha Clayton. “Zonder goede voeding, kan een workout het lichaam beroven van essentiële voedingsstoffen die het nodig heeft om te herstellen.” Werk hard, train hard, en zie hoe je doelen werkelijkheid worden met het Herbalife Nutrition plan van 80% voeding, 20% workout.

DOEL: VERBETER JE CONTOUR EN FLEXIBILITEIT

“Verschillende stretch en yoga posities zorgen voor verschillende reacties in het lichaam,” zegt Samantha. “Je kunt yoga gebruiken om het lichaam meer spiertoning te geven en om kracht op te bouwen. Ook kun je het gebruiken om te relaxen of stress te verminderen, of voor meer flexibiliteit. Ze gaat verder, “Om hier maximaal voordeel uit te halen, is het belangrijk om te voorkomen dat je uitgedroogd raakt. Daarom is het een goed idee om Herbalife24 Hydrate bij de hand te hebben, zodat je je vochtpeil optimaal houdt en je lichaam voorziet van mineralen en vitaminen B en C. Hydratatie is nog belangrijker wanneer je in een warme omgeving traint.

DOEL: SPIERMASSA OPBOUWEN EN TONING VAN DE SPIEREN VERBETEREN

Als toename van spiermassa je doel is, adviseert Samantha met nadruk krachttraining. Als gewichtheffen nieuw voor je is, gebruik dan eerst een comfortabel gewicht waardoor je optimaal aan je techniek kunt werken en ook 12-15 herhalingen kunt doen,” adviseert ze. Indien je geen gewichten hebt, kunnen de meeste oefeningen ook met het lichaamsgewicht uitgevoerd worden.” “Proteïne is belangrijk omdat het bijdraagt aan de groei en het behoud van spiermassa” voegt Samantha toe. Daarom adviseert ze om te herstellen met Herbalife24 Rebuild Strength, aangezien het 25g proteïnen per portie bevat.

DOEL: VERBETEREN VAN CONDITIE

Om een betere conditie te krijgen kun je het beste verschillende soorten training mixen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een sessie van 45-60 minuten met zowel training met gewichten als cardio oefeningen. Dat kun je buiten doen of op de hardloopband of crosstrainer.”


SAMANTHA’S CARDIO & GEWICHTEN PROGRAMMA:

“Start met 20-30 minuten cardio. Interval training helpt calorieën maximaal te verbranden. Werk met maximale intensiteit voor 60 seconden en ga dan een stapje terug naar 30 seconden: herhaal dit 5 keer. Draai het daarna om: 60 seconden gemiddelde intensiteit en 30 seconden actief.” “Voer daarna een gewichten circuit uit, met gewichten of je eigen lichaamsgewicht (zie vorige sectie).Voer elke oefening 45 seconden uit, rust 15 seconden, ga dan naar de volgende oefening; herhaal dat 15-20 minuten. Eindig met 10 minuten stretches en buikspieroefeningen zoals planken of crunches.” “Herbalife24 producten zijn vooral handig wanneer je het uiterste van je lichaam vraagt, omdat je lichaam moet herstellen, zegt Samantha. Probeer Herbalife24 Restore: een unieke nachtelijke formule met vitamine E om cellen te helpen beschermen tegen oxidatieve stress, en vitamine C, wat een normale functie van het immuunsysteem ondersteunt gedurende en na intense fysieke inspanning.*

DOEL: AAN EEN DUURSPORT WEDSTRIJD MEEDOEN

Heb je je dit jaar ingeschreven voor een 5km run, of een halve of hele marathon of misschien een obstacle run of fietswedstrijd? “Duursporten vereisen toewijding en discipline om te blijven trainen om je juiste tijd of afstand te behalen, legt Samantha uit. “Je moet ervoor zorgen dat je je lichaam op de juiste manier voedt voor een langere tijdsperiode (e.g. meer dan 90 minuten). Herbalife24 Prolong is hier het ideale product voor, omdat het speciaal ontwikkeld is voor gebruik gedurende lange intense beweging.” Wat je ook voor evenement hebt, voeding is van het hoogste belang. “Start je dag met vitaminen, proteïnen en koolhydraten, zoals Formula 1 Sport,” adviseert Samantha. “Gedurende de race, is een product zoals CR7 Drive (met water) ideaal om je optimaal gehydrateerd te houden en je uithoudingsvermogen op peil te houden.” Zodra je eenmaal over de finish bent, is Rebuild Endurance een goede keuze voor je herstel, vanwege de hoeveelheid proteïnen en koolhydraten. Geniet tot slot van je welverdiende rust.


Gerelateerd

Alle artikelen
Maak tijd voor yoga

Maak tijd voor yoga

Auteur: Herbalife Nutrition

Wat betekent het woord ‘yoga’ voor jou? Voor sommige mensen is het stretchen en ontspannen. Voor anderen gaat het om het opbouwen van kracht, flexibiliteit en coördinatie of zelfs een pittige training. Het hangt allemaal af van de yogastijl die je kiest - en er is genoeg om uit te kiezen. Maar vergis je niet: yoga is absoluut een sport met unieke voordelen en uitdagingen.

Lees meer

Fitnesstrends 2021

Fitnesstrends 2021

Auteur: Samantha Clayton

Als we terugkijken op 2020, zullen we ons de verandering van onze routines herinneren. Hoe we deze hebben aangepast aan het nieuwe normaal - vooral onze fitnessregimes. Omdat sportscholen gesloten waren, volgden we online sportlessen en omarmden we buitenoefeningen. In 2021 kunnen we verwachten dat veel van de fitnessveranderingen in 2020 de norm worden. We zullen meer mensen thuis zien trainen in plaats van in een drukke sportschool, waarbij de nadruk wordt gelegd op mentale fitheid en een groeiend aantal technologische hulpmiddelen om onze routines kracht bij te zetten, zowel thuis, op het werk als onderweg.

Lees meer

Essentiële fitnesskit voor de feestdagen

Essentiële fitnesskit voor de feestdagen

Auteur: Herbalife Nutrition

De feestdagen kunnen de wilskracht van zelfs de meest toegewijde fitness- en gezonde levensstijlliefhebber testen, dankzij verstoorde dagelijkse routines, heerlijke snacks en, natuurlijk, de aantrekkingskracht van de bank! Maar met de juiste benodigdheden om je te helpen je shape en fitnessdoelen op het goede spoor te houden, kan je je voorbereiden op succes. Hier is een overzicht van alles wat je nodig hebt om tijdens de vakantie actief en gezond te blijven.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x