Doe-het-zelf: Spa behandeling

Iedereen heeft af en toe wat tijd voor zichzelf nodig. Zeker in deze onzekere tijden, wanneer je huid toch al snel de stress laat zien die je kan ervaren, is die aandacht voor jezelf heel belangrijk. We kunnen niet naar ons vaste wellness centrum of schoonheidsspecialiste, maar we kunnen wel zelf aan de slag gaan!

Als je jezelf wilt opladen en verwennen zodat je de combinatie van werk en gezin in 1 huis weer aan kunt, zijn hier een paar eenvoudige stappen die je kunt nemen zonder het huis te hoeven verlaten:

Sluit jezelf op in de badkamer
En zorg dat je de tijd hebt. Ook al is het een half uurtje. Vraag je partner voor de kinderen te zorgen of zorg dat je hond net is uitgelaten en dat je echt even alleen kunt zijn. Als jij niet voor jezelf zorgt doet niemand het, dus steek ook wat geurkaarsen aan in je badkamer en zet rustige muziek op die je blij maakt.

Scrub de dag van je af
Er zijn dagen dat je gewoon al je problemen wilt wegschrobben. Maak er dan ook een fijne ervaring van en gebruik je de Berry scrub die heerlijk naar bosbessen ruikt en die scrubdeeltjes bevat die dode huidcellen losmaken. Na de winter is de huid van onze benen en armen soms wat extra droog. Het loont dan om voordat je je huid nat maakt, eerst droog te scrubben met een scrubhandschoen. Als je daarna onder de douche de SKIN Berry Scrub gebruikt ben je aan het einde zijdezacht en vergeet je direct al je problemen.

Ga in bad of neem een lange douche
Als je er eentje hebt: dompel je dan gewoon onder in ontspanning. Er gaat niets boven een goede, warme badkuip om de spierspanning te verlichten, je poriën te openen en je rommelige geest te zuiveren. Neem er een boek bij en een halve liter water met een scheutje Herbal Aloë Max en een takje munt en verlies je in de warmte en het verhaal.
Ook in de douche kun je even ontspannen. Ga eens gewoon onder de warme straal staan zonder iets te doen. Alleen maar staan, met je ogen gesloten.

Breng een gezichtsmasker aan
Een goed gezichtsmasker hoeft niet in het spa te worden gedaan. Diezelfde ervaring van

reiniging kun je ook thuis ervaren. Kies een gezichtsmasker met een inspirerende geur, zoals het SKIN kleimasker met munt. Breng het aan op je gezicht, ga lekker ergens zitten lezen of muziek luisteren en laat het drogen. De ideale situatie is om je masker aan te brengen terwijl je je ontspant in bad. De stoom, de aromatische geuren en de mogelijkheid om gewoon te chillen komen allemaal samen, waardoor je de ultieme spa ervaring beleeft. Maskers met Bentonietklei hebben een verbazingwekkende huidverstevigende en absorberende werking.

Neem een voetenbad
Als je toch de hele dag lekker op je blote voeten door het huis loopt, is het ook wel leuk als ze er verzorgd uitzien. Pak een ruime bak of teiltje met lekker warm water en doe er je favoriete badzout in. Laat je voeten rustig even weken terwijl je een film kijkt of boek leest en als je huid lekker soepel en warm is, kun je aan de slag met je pedicureset.
Voor de dames: een mooie lak in je favo kleur aan het einde mag niet ontbreken. Dat staat ook direct vrolijker. Maak het af door je voeten met een goede crème in te smeren en ga dan lekker je bed in, zodat ze ultieme rust krijgen.

Smeer jezelf van top tot teen in voor een soepele huid
Er gaat niets boven een hydraterende vochtinbrengende crème direct na een goede pampering-sessie. Breng aan als je huid nog vochtig is en sluit zo het vocht in dat je huid nodig heeft. Je huid ziet er daardoor jeugdiger uit en voelt zeker zijdezacht aan. Neem een paar extra minute de tijd om te ontspannen, te genieten en je te concentreren op je tenen, voeten, benen en armen. Een beetje massage en een vochtinbrengende crème zoals Herbal Aloe Hand- & Bodylotion zal de stress van de dag zeker verlichten.

Voel je nooit schuldig omdat je de tijd neemt voor jezelf. Een beetje verwennerij brengt je een heel eind, en het is uiteindelijk gunstig voor jezelf en iedereen om je heen. Dus, maak er werk van.

Gerelateerd

Alle artikelen
Hoe begin je 2021 nog sterker, gezonder en fitter

Hoe begin je 2021 nog sterker, gezonder en fitter

Auteur: Kent Bradley

Het nieuwe jaar is alweer even begonnen en we kijken terug op een bijzonder 2020. Een jaar dat we vooral binnen doorbrachten met het gezin of alleen. Een jaar waarin we niet lang hebben kunnen genieten van de sportschool en waarin eten een gewoonte werd om vrijgekomen tijd te verdrijven. Hierdoor zijn de kilootjes er stiekem bijgekomen en hebben we onze gezondsheidsdoelen enigszins verwaarloosd door onze prioriteiten te verschuiven en onszelf wat vaker ‘comfort food’ te gunnen. Dit heeft gevolgen voor onze gezondheid. Goede gezondheid is een combinatie van fysieke en mentale gezondheid, dat sterk wordt versterkt door voeding, sporten, slapen en het omgaan met andere mensen. Ondanks dat de regels om binnen te blijven en niet met grote groepen samen te komen voortduren, kun je voor dit jaar veranderingen doorvoeren waardoor je weer fit wordt en jezelf weer sterk voelt. Door kleine aanpassingen te doen in jouw dagelijks leven ben je dit jaar nog sterker en klaar voor elke volgende uitdaging die op jouw pad komt.

Lees meer

Tips voor het bewaren en bereiden van etenswaren

Tips voor het bewaren en bereiden van etenswaren

Auteur: Susan Bowerman

In tegenstelling tot wat vele mensen denken kan koken met restjes nog steeds lekker én bovendien voedzaam zijn. Probeer dit jaar eens zorgvuldiger om te gaan met de voeding die je koopt en probeer daarmee voedselverspilling zoveel mogelijk te verminderen. Voedselverspilling tegengaan is niet alleen goed voor het milieu, maar óók voor de portemonnee. Hier zijn enkele handige tips om voedselverspilling te voorkomen en de voedingswaarden te behouden.

Lees meer

Gezond eten: kies voor de juiste voeding

Gezond eten: kies voor de juiste voeding

Auteur: Susan Bowerman

Goed voor je lichaam zorgen zou nu meer dan ooit een topprioriteit moeten zijn. Dit betekent dat je bewuste keuzes moet maken om ons lichaam van de juiste voeding te voorzien, in plaats van ondoordachte keuzes die ervoor zorgen dat je wel meer eet, maar niet genoeg voedingstoffen binnenkrijgt. Het is niet meer dan normaal dat we een beetje meer gestrest zijn, maar stress kan ons ertoe aanzetten om voedingskeuzes te maken die vaak niet de beste zijn. Het gaat dan om calorierijk ‘comfortfood’, dat vaak te veel vet, zout en suiker bevat. Comfortfood vult de maag, maar het kan zijn dat we daardoor veel belangrijke voedingsstoffen mislopen die de algehele gezondheid ondersteunen, inclusief ons immuunsysteem.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x