Essentiële fitnesskit voor de feestdagen

De feestdagen kunnen de wilskracht van zelfs de meest toegewijde fitness- en gezonde levensstijlliefhebber testen, dankzij verstoorde dagelijkse routines, heerlijke snacks en, natuurlijk, de aantrekkingskracht van de bank! Maar met de juiste benodigdheden om je te helpen je shape en fitnessdoelen op het goede spoor te houden, kan je je voorbereiden op succes. Hier is een overzicht van alles wat je nodig hebt om tijdens de vakantie actief en gezond te blijven.

Calorie-tracking-app: als het gaat om het beheersen van de calorie-inname, zijn informatie en verantwoording essentieel. Tip: gebruik gratis te downloaden apps voor het bijhouden van calorieën. Vooral tijdens de vakantieperiode wanneer het gemakkelijk is om je calorie-inname te onderschatten.

Activiteiten Tracker: draagbare fitnessapparaten zijn geweldig om je eraan te herinneren en te motiveren om actief te blijven, vooral als je voor jezelf dagelijkse stappen of een trainingsdoel stelt.

Reflecterende kleding: denk tijdens koudere, donkere dagen aan zichtbaarheid wanneer je buiten traint. Investeer in fitnessapparatuur met reflecterende strips en overweeg een lampje voor tijdens het hardlopen in een slecht verlichte omgeving.

Nieuwe hardloopschoenen: de winter is een goed moment om te investeren in nieuwe hardloopschoenen met een goed profiel. Tijdens de feestdagen worden er vaak nieuwe stijlen en modellen uitgebracht, wat het shoppen voor nieuwe schoenen leuker maakt.

Mini-weerstandsbanden: rekbare banden in verschillende weerstandsniveaus zijn goedkope en draagbare trainingshulpmiddelen. Perfect voor het opwarmen van heupen, bilspieren, schouders en rug. Gebruik ze tijdens een warming-up van het hele lichaam of voor een snelle routine op basis van weerstand.

Nieuwe muziek: voeg een paar nieuwe, inspirerende workoutnummers (of zelfs nieuwe afleveringen van je favoriete podcast) toe aan je afspeellijst voor die extra motivatie om van de bank af te komen, die volgende km te rennen of een uitdagende workout te doorstaan.

Draadloze hoofdtelefoon: minder tijd besteed aan het ontwarren van draden die vastzitten in de lagen kleding, betekent meer tijd voor je trainingssessie.

Foam Roller: Word je eigen sportmassagetherapeut met dit handige hulpmiddel om strakke spieren over je hele lichaam te strekken en te ontspannen, voor of na de training. Geweldig voor hamstrings na een zware training.

Touwtjespringen: goed ouderwets touwtjespringen warmt je op en verhoogt je hartslag - slechts 10 minuten verhoogt je kerntemperatuur van het lichaam. Het is ook effectief als een training in intervalstijl als je niet naar de sportschool kunt gaan.

Nog meer tips voor een fitter en gezonder 2021? Klik dan hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
Efficiënte trainingen voor thuis: de voordelen van HIIT en crosstraining

Efficiënte trainingen voor thuis: de voordelen van HIIT en crosstraining

Fitnesstrends zijn altijd een hot topic: mensen willen weten wat de nieuwste trainingsprogramma’s zijn waarmee ze in shape kunnen komen. Op dit moment kunnen de leidende trends in de fitnesswereld worden onderverdeeld in twee hoofdgroepen: holistisch en functioneel.

Lees meer

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Hoe atleten de angst voor sportprestaties kunnen overwinnen

Auteur: Herbalife Nutrition

Atleten concentreren zich op verschillende variabelen om ervoor te zorgen dat ze optimaal presteren: een voedzaam en gezond dieet volgen, regelmatig trainen, de juiste supplementen nemen en voldoende rust krijgen. Maar prestatie gaat niet alleen over een optimale fysieke conditie; psychologische factoren spelen ook een belangrijke rol. Wanneer je een wedstrijd, race of competitief evenement hebt, kan je last krijgen van angst voor sportprestaties. Het kan komen in de vorm van overmatige opwinding of nervositeit, wat de besluitvorming en prestaties kan verstoren.

Lees meer

Streamen en stretchen: 5 eenvoudige stretchoefeningen om te doen tijdens het tv kijken

Streamen en stretchen: 5 eenvoudige stretchoefeningen om te doen tijdens het tv kijken

Auteur: Samantha Clayton

Laten we eerlijk zijn, na een lange dag gewerkt te hebben of voor anderen gezorgd te hebben, kijken we er allemaal naar uit om op de bank neer te ploffen en naar onze favoriete tv-programma's te kijken. Maar de hele dag zitten resulteert in stijve gewrichten tijdens het bewegen, waardoor mensen hun spieren langer en sterker maken om blessures te verminderen, vooral naarmate we ouder worden. Volgens American College of Sports Medicine (ACSM) moeten volwassenen twee tot drie keer per week flexibiliteitsoefeningen doen. Maar velen van ons vinden het moeilijk om te stretchen in een drukke week. Overweeg dit: door slechts vijf eenvoudige oefeningen per avond te doen, kan je aan je training beginnen en niks van je favoriete show missen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x