Holiday fitness essentials 1400x700 1

Essentiële fitnesskit voor de feestdagen

De feestdagen kunnen de wilskracht van zelfs de meest toegewijde fitness- en gezonde levensstijlliefhebber testen, dankzij verstoorde dagelijkse routines, heerlijke snacks en, natuurlijk, de aantrekkingskracht van de bank! Maar met de juiste benodigdheden om je te helpen je shape en fitnessdoelen op het goede spoor te houden, kan je je voorbereiden op succes. Hier is een overzicht van alles wat je nodig hebt om tijdens de vakantie actief en gezond te blijven.

Calorie-tracking-app: als het gaat om het beheersen van de calorie-inname, zijn informatie en verantwoording essentieel. Tip: gebruik gratis te downloaden apps voor het bijhouden van calorieën. Vooral tijdens de vakantieperiode wanneer het gemakkelijk is om je calorie-inname te onderschatten.

Activiteiten Tracker: draagbare fitnessapparaten zijn geweldig om je eraan te herinneren en te motiveren om actief te blijven, vooral als je voor jezelf dagelijkse stappen of een trainingsdoel stelt.

Reflecterende kleding: denk tijdens koudere, donkere dagen aan zichtbaarheid wanneer je buiten traint. Investeer in fitnessapparatuur met reflecterende strips en overweeg een lampje voor tijdens het hardlopen in een slecht verlichte omgeving.

Nieuwe hardloopschoenen: de winter is een goed moment om te investeren in nieuwe hardloopschoenen met een goed profiel. Tijdens de feestdagen worden er vaak nieuwe stijlen en modellen uitgebracht, wat het shoppen voor nieuwe schoenen leuker maakt.

Mini-weerstandsbanden: rekbare banden in verschillende weerstandsniveaus zijn goedkope en draagbare trainingshulpmiddelen. Perfect voor het opwarmen van heupen, bilspieren, schouders en rug. Gebruik ze tijdens een warming-up van het hele lichaam of voor een snelle routine op basis van weerstand.

Nieuwe muziek: voeg een paar nieuwe, inspirerende workoutnummers (of zelfs nieuwe afleveringen van je favoriete podcast) toe aan je afspeellijst voor die extra motivatie om van de bank af te komen, die volgende km te rennen of een uitdagende workout te doorstaan.

Draadloze hoofdtelefoon: minder tijd besteed aan het ontwarren van draden die vastzitten in de lagen kleding, betekent meer tijd voor je trainingssessie.

Foam Roller: Word je eigen sportmassagetherapeut met dit handige hulpmiddel om strakke spieren over je hele lichaam te strekken en te ontspannen, voor of na de training. Geweldig voor hamstrings na een zware training.

Touwtjespringen: goed ouderwets touwtjespringen warmt je op en verhoogt je hartslag - slechts 10 minuten verhoogt je kerntemperatuur van het lichaam. Het is ook effectief als een training in intervalstijl als je niet naar de sportschool kunt gaan.

Nog meer tips voor een fitter en gezonder 2022? Klik dan hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
Ontdek deze leuke en originele manier om calorieën te verbranden en je lichaam te versterken!

Ontdek deze leuke en originele manier om calorieën te verbranden en je lichaam te versterken!

Auteur: Herbalife Nutrition

Velen van jullie kennen Zumba wel al, een fitnessdans die salsa, merengue en andere Latin dansen combineert. Er is een afgeleide die in het zwembad wordt gedaan: aqua Zumba! Ontdek deze leuke en originele manier om calorieën te verbranden en je lichaam te versterken!

Lees meer

Mindfulness: Hoe om te gaan met stress door middel van yoga en meditatie

Mindfulness: Hoe om te gaan met stress door middel van yoga en meditatie

Auteur: Samantha Clayton

In onze snelle, gestresste maatschappij is er behoefte aan hulpmiddelen en strategieën voor mindfulness om de stress en de druk van werk en leven in balans te houden. Mindfulness, vaak gebruikt als een therapeutische techniek, is een mentale toestand bereiken door je te concentreren op de huidige situatie, terwijl je rustig je gevoelens, gedachten, en lichamelijke gevoelens erkent en aanvaardt.

Lees meer

Beweeg elke dag 30 minuten

Beweeg elke dag 30 minuten

Auteur: Herbalife Nutrition

30 minuten stevig wandelen per dag is het minimum dat wordt aanbevolen door het nationale gezondheidsprogramma. Maar 30 minuten per dag bewegen is niet voor iedereen weggelegd. Toch hoef je alleen maar een paar gewoonten in je dagelijkse leven te veranderen om dit te bereiken.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x