Fit blijven in de zomerperiode

Er zijn meer dan 165.000 gezondheidsgerelateerde apps beschikbaar om ons te helpen alles te volgen, van dagelijkse stappen tot slaapuren, eten, humeur en nog veel meer. Met al die opties is het moeilijk om te weten wat te volgen en waarom. Voor velen van ons zijn apps erg waardevol voor het volgen van vorderingen op het gebied van gezondheids-, voedings- en fitnessdoelen en om ons gemotiveerd te houden. Voor anderen werkt een reguliere benadering net zo goed. Wat je aanpak ook is, hier is wat inspiratie voor wat je deze zomer kunt volgen.

Basisactiviteit:

Ondanks de discussie of een dagelijks doel van 10.000 stappen een goede zaak is of gewoon een willekeurig getal, is het de moeite waard om in te zien hoe actief je bent. Zo krijg je meer inzichten in je fitnesslevel en kan je meer activiteit toevoegen aan je dag wanneer dat nodig is.

App: stel een dagelijks doel in en volg je stappen via je telefoon of tracker.

Offline aanpak: committeer aan een dagelijkse wandeling.

Voeding:

Als je probeert af te vallen of te eten volgens specifieke macro's, is het bijhouden van je maaltijden een effectieve manier om verantwoording af te leggen. Wat begint als iets sporadisch wordt al snel een gewoonte.

App: stel doelen en volg wat je eet en je vochtinname met apps zoals MyFitnessPal (deze app geeft je gedetailleerde voedingsgegevens).

Offline aanpak: houd je maaltijden dagelijks schriftelijk bij en houd je vochtinname bij met een meetbare en hervulbare fles.

Fitness:

De beste manier om je voortgang in de loop van de tijd te zien, is je workouts en de effecten op je lichaam en prestaties bij te houden.

App: volg trainingen met apps zoals Endomondo, MapMyRun en meer - haal inspiratie op.

Offline aanpak: neem een ​​goede ouderwetse maandelijkse selfie (dezelfde kleding en pose), zodat je na verloop van tijd de effecten van je inspanningen kunt zien.

Klik hier voor nog meer fitness tips.

Gerelateerd

Alle artikelen
Slank blijven met zwaartekracht en timing

Slank blijven met zwaartekracht en timing

Auteur: Samantha Clayton

Denk je dat je fitnessapparatuur nodig hebt om in topconditie te komen? Heb je je training uitgesteld, omdat het moeilijk was om aan fitnessapparatuur in winkels of online te komen? Als je jezelf hierin herkent, dan heb ik goed nieuws voor je, je eigen lichaam is eigenlijk het beste fitnessapparaat dat je hebt. Het gaat overal met je mee, je hebt geen ingewikkelde set-ups en daarom is er nooit een excuus om je dag niet sportief te starten.

Lees meer

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Auteur: Herbalife Nutrition

Terwijl sommigen van ons nog steeds vooral thuiswerken, is het makkelijk om het gevoel te krijgen dat we voor altijd binnenshuis opgesloten zitten. We hebben nu vaak wat tijd over en dit kunnen we goed benutten door nieuwe dingen uit te proberen. Wat goed zou zijn is een goede gewoonte op te pakken, zoals regelmatige lichaamsbeweging (vooral cardiotraining). Cardio is belangrijk, dus laten we het hebben over een van de gemakkelijkste manieren om een effectieve cardiotraining aan je fitnessroutine toe te voegen: hardlopen. Hier volgen enkele eenvoudige tips om je op weg te helpen voor het bereiken van je gewenste hardloopdoel.

Lees meer

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Auteur: Samantha Clayton

Nu veel regeringen het beleid 'veiliger thuis' toepassen, inclusief voorzieningen voor thuiswerken, is het begrijpelijk dat de verstoringen in onze dagelijkse routines stress of angst kunnen veroorzaken. Voor velen is thuiswerken een nieuwe ervaring, en misschien merk je dat je essentiële tijd mist die je zou moeten nemen voor je welzijn. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te vinden om de hele dag door te blijven bewegen, terwijl je vanuit huis werkt.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x