Hoe blijf je fit op reis?

Ga je deze zomer naar een leuke plek? Je hoeft ongezonde gewoonten niet toe te staan. Volg de gids van fitnessexpert Samantha Clayton, senior director worldwide fitness & education Herbalife Nutrition, om fit en gezond te blijven terwijl je op reis bent.

1. ARRIVEER MET EEN UITGERUST GEVOEL

Op je bestemming aankomen met een ontspannen gevoel is belangrijk als je een actieve vakantie wilt hebben en stress wilt vermijden, want stress leidt vaak tot ongezonde voedingskeuzes. Oordopjes, een oogmasker, nekkussen en speciale sokken (die de bloedsomloop in je benen stimuleren) zorgen ervoor dat je reis comfortabeler verloopt en helpen erin mee dat je je uitgerust en vol energie voelt als je op je bestemming aankomt.

2. PLAN OM ACTIEF TE ZIJN

Je kunt niet gaan trainen zonder je sportkleding, dus vergeet deze niet in te pakken! Kleding om in te trainen is licht van gewicht en praktisch, en je kunt je sportschoenen tijdens de reis dragen aangezien die vaak comfortabel zitten. Zoek voor je op reis gaat enkele goede hardlooproutes op, of zoek uit of je hotel een fitnessruimte heeft, zodat je je vakantie actief kunt doorbrengen. Je kan ook de omgeving te voet of per fiets gaan verkennen.

3. LET OP JE VOEDING

Voeding op het vliegveld of tijdens een vlucht bevat vaak ongezonde, calorierijke ingrediënten. Zorg er daarom voor dat je goed voorbereid bent met gemakkelijke, caloriebeperkte voedingsmiddelen waar je onderweg van kunt genieten, zoals de Herbalife Formula 1 Evenwichtige Maaltijdrepen – evenwichtige maaltijdvervangers met vezels, proteïnen en essentiële voedingsstoffen.

4. DRINK VEEL WATER

Je lichaam tijdens je reis en vakantie gehydrateerd houden, zal helpen bij het goed functioneren van je lichaam. Onthoud dat als je traint en/of zweet bij hogere temperaturen, dat je dan nog meer moet drinken dan normaal.

5. EXPERIMENTEER MET VERSCHILLENDE KEUKENS

Als je verder verwijderd bent van je dagelijkse routines, dan heb je de tijd op zoek te gaan naar gezonde voedingskeuzes en kun je experimenteren met nieuwe voedingsmiddelen en de lokale keukens eens proberen. Doe ideeën op over hoe je je wekelijkse menu’s thuis een boost kunt geven!

6. FOCUS OP JEZELF

Gebruik je vrije tijd om wat extra slaap te pakken en tijd voor jezelf te nemen. Echte ontspanning en meditatie kunnen je algehele gevoel van welzijn op een positieve manier verbeteren en zelfs je resultaten een boost geven.

7. GEEN EXCUSES: TRAINEN KAN OVERAL!

Door iedere dag van je vakantie 15 minuten te trainen zal je niet alleen op de goede weg blijven je doelen te bereiken, maar zal je je ook beter voelen en meer genieten van de kleine traktaties. Bepaalde oefeningen kunnen overal gedaan worden, op elk moment en je hebt er geen speciale apparaten voor nodig. Herhaal je routine zo vaak als je kunt en vergeet niet ervoor en erna een warming-up en cooling-down te doen.

8. CONSISTENTIE

Samantha concludeert: “Het beste dat je kunt doen om ervoor te zorgen dat je in vorm blijft tijdens je vakantie is door je gezondheid de hoogste prioriteit te geven, onafhankelijk van je locatie of planning. Zoveel mogelijk discipline en consistentie zullen je helpen je doelen te bereiken.”

Gerelateerd

Alle artikelen
3 tips om je aantal stappen te verhogen

3 tips om je aantal stappen te verhogen

Auteur: Samantha Clayton

Onderschat de kracht van lopen niet. Het toevoegen van extra loopmomenten aan je dag kan een positief effect hebben op je gezondheids- en fitnessdoelen en je aantal stappen. Wil je een leuke, effectieve en sociale activiteit die je helpt beweging aan je dagelijkse routine toe te voegen? Probeer elke dag 10.000 stappen te maken. Lees verder om erachter te komen hoe je meer stappen per dag zet.

Lees meer

Fitness tips

Fitness tips

Auteur: Samantha Clayton

Als je fit wilt zijn, dan moet je ervoor zorgen dat je voldoende beweegt. Laat me je helpen met een activiteitenplan om jouw gewenste resultaten te behalen. Mijn aanpak om fit te worden is een lange termijn aanpak, zodat je elke week resultaten kunt behalen.

Lees meer

Populaire onderwerpen: body shaping, eiwitdiëten, en de gezondheid van de hersenen

Populaire onderwerpen: body shaping, eiwitdiëten, en de gezondheid van de hersenen

Auteur: David Heber

Als het gaat om gezond ouder worden, zijn er drie belangrijke voedingstrends: body shaping, eiwitrijke diëten en hersengezondheid. Naarmate mensen ouder worden, wordt er meer nadruk gelegd op de gezondheid op lange termijn, waarbij mensen van alle leeftijden op zoek zijn naar producten die gezond ouder worden ondersteunen. Volgens het Natural Marketing Institute is de millennial generatie net zo geïnteresseerd in anti-verouderingsproducten als babyboomers. Vooral de gezondheid van de hersenen zal in 2019 een trend zijn.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x