Sta je op en straal je? Of vind je het lastig om uit bed te komen?

Wetenschappelijk gezien is het logisch dat ons lichaam beter werkt na een goede nachtrust, en aangezien de meeste mensen 's nachts hun grootste dosis rust en herstel krijgen, is de ochtend een tijd waarin je lichaam weer volop in werking is. Misschien merk je ook dat je 's morgens vroeg meer gefocust bent.

Vijf tips om 's ochtends vroeg te trainen om je op weg te helpen.

Focus

Een vroege ochtendtraining werkt erg goed en stelt je in staat te concentreren op de dingen die je moet bereiken. Ik merk dat de heldere geest die ik krijg van joggen, me de rust geeft die ik nodig heb om mijn dag te plannen en ervoor te zorgen dat ik niets vergeet. Probeer een deel van je trainingstijd te gebruiken om te beslissen hoe je je dag zult doorbrengen, zodat je het meeste uit je dag kan halen.

Prioriteren

We hebben allemaal goede bedoelingen en ik hoor van zoveel mensen die zeggen dat ze altijd van plan zijn om te trainen, maar toch geven ze geen prioriteit aan lichaamsbeweging boven de honderden andere dingen die ze moeten doen .

Hoe vaak zijn je goede voornemens verloren gegaan omdat je dag hectisch werd, waardoor je geen tijd of energie meer had om voor je lichaam te zorgen? Door vroeg op te staan ​​en je dag te beginnen met een training, kunnen je plannen niet ontsporen.

Wees positief

Verbeter je humeur met een natuurlijke stroom gezonde hormonen. Lichaamsbeweging bevordert de afgifte van gelukkige endorfine in je lichaam. Als je je dag begint met een vroege ochtendtraining, dan krijg je een gelukkig, positief gevoel dat invloed zal hebben op je eigen leven en dat van de mensen met wie je de hele dag in contact komt.

Succes

Succes en het gevoel van prestatie zullen je helpen om zelfvertrouwen op te bouwen. Er zijn weinig betere gevoelens dan het bereiken van een doel, zowel in de sport als in het leven. Door goede gewoonten aan te brengen en vroeg te trainen, bereik je een actief doel. Vertrouwen is een geweldige bijzaak dat voortkomt uit vastberadenheid en succes.

Metabolisme

Ochtendtrainingen kunnen je helpen om gedurende de dag extra vet te verbranden. Door je dag een kickstart te geven met lichaamsbeweging, stimuleer je ook je metabolisme en dwing je je lichaam om energie te gebruiken om gedurende de dag opnieuw op te wekken. Lichaamsbeweging kan je stofwisseling in rust verbeteren, waardoor je lichaam efficiënter calorieën kan verbranden.

Klik hier voor nog meer tips rondom fit worden.

Gerelateerd

Alle artikelen
Burpees: voor- en nadelen van deze krachttraining

Burpees: voor- en nadelen van deze krachttraining

Auteur: Herbalife Nutrition

Burpees zijn een zeer populaire workout-oefening (vooral bij de crossfit). Zullen we je overtuigen om deze oefening elke week te doen? We zullen voor jullie alle voor- en nadelen op een rijtje zetten van deze krachttraining.

Lees meer

Je sport maar komt aan in gewicht: waarom?

Je sport maar komt aan in gewicht: waarom?

Auteur: Herbalife Nutrition

Sport en gewichtstoename kunnen hand in hand gaan. Waarom? Ontdek de antwoorden en oplossingen vanuit ons! Afvallen kan een van de drijfveren zijn om aan sport te doen. Gewichtstoename met sport is echter ook mogelijk. Sporten betekent niet altijd afvallen.

Lees meer

10 tips om in shape te blijven en gewichtstoename op school te vermijden

10 tips om in shape te blijven en gewichtstoename op school te vermijden

Auteur: Samantha Clayton

Een studie beginnen is vaak spannend: de onafhankelijkheid, nieuwe vrienden en kennissen waarmee je in aanraking komt. Het betekent echter ook dat er tal van aanpassingen aan nieuwe schema's en routines moeten worden doorgevoerd, die de gezondheid en het gewicht van studenten kunnen aantasten. Het is belangrijk voor studenten om manieren te vinden om actief te zijn, stress te verminderen en een gezond eetplan hand te haven.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x