Indoor cycling

Waarom beginnen met indoor fietsen?

We weten dat fietsen goed is om af te vallen en je gewicht onder controle te houden, om spieren op te bouwen en je uithoudingsvermogen te verbeteren. Wat dacht je ervan om op de ... indoorfiets te stappen? Of je nu een wielrenner bent of niet, indoor fietsen kan voor jou interessant zijn. Iedereen kan plezier ondervinden met fietsen. Ook als dat in de sportschool is.

Indoor fietsen

Zoals aangegeven bestaat indoor fietsen uit trappen in een sportschool, meestal tijdens groepssessies. Gezamenlijk worden de sessies gepland en georganiseerd door een coach die je begeleidt in de warming-up en werkfase (afwisselend tussen intensiteit en herstel).

De indoorfiets voor wielrenners

Waarom zou je je opsluiten in een kamer of thuis als je een fan bent van een sportactiviteit die buiten wordt beoefend? Er zijn genoeg redenen!

1. Het weer is echt slecht. Wanneer het echt te warm is (hittegolf in de zomer) of de weersomstandigheden te winters zijn (sneeuw, ijs, stortregen ...), laat de indoorfiets je toe om je sport voort te zetten of je trainingsplan voort te zetten.

2. Met de indoor bike ben je alleen gefocust op je sessie. Niet op het verkeer, niet op de toestand van de weg, niet op welke richting te nemen, niet op andere weggebruikers. Alleen op je sessie. Kortom, het stelt je in staat om specifieke trainsessies te hebben, wat ideaal is voor vooruitgang.

3. Tijdens deze sessies, als ze in een groep worden gehouden, kan een groep samen fietsen zonder in hetzelfde tempo te hoeven fietsen.

Waarom zou je indoor fietsen als je normaal niet fietst?

De indoorfiets heeft qua voordelen een aantal dingen gemeen met de outdoorfiets:

  • Lichaamsbeweging het hele jaar door mogelijk
  • Lage impact op de gewrichten
  • Je kiest de intensiteit van je sessies: iedereen kan het, ieder traint op zijn eigen niveau

Je kunt jezelf doelen stellen:

Verbrand calorieën om af te vallen of beheers het met de indoorfiets

Om calorieën te verbranden tijdens het sporten, wissel je perioden van hoge intensiteit en lage intensiteit af door de weerstandsniveaus tijdens dezelfde sessie te variëren.

Fietsen is dus een alternatief en een aanvulling op buiten fietsen, hardlopen, fitnesssessies (HiiT / high intensity interval training, Tabata, springtouw, etc.).

Verfijn met de indoorfiets

Fietsen stelt je in staat om je figuur te verfijnen door slanker te worden, meer gespierde billen, een plattere buik en gedefinieerde buikspieren.

Natuurlijk kunnen deze resultaten worden gezien als onderdeel van een evenwichtige levensstijl en gevarieerde en verantwoorde voeding: het gaat hand in hand!

Versterk je spieren met fietsen

Als het je doel is om spieren op te bouwen, zoek dan de instelling die voor jou werkt - dat wil zeggen, totdat je een moeilijk niveau vindt, maar waarmee je in een goed tempo kunt blijven bewegen.

De indoorfiets blijkt een relevant alternatief te zijn voor je krachttraining die vooral gericht is op het onderlichaam (dimensie inbegrepen in bijvoorbeeld burpees), Tabata benen en billen, enz.

Verbeter je uithoudingsvermogen door te fietsen

Indoor fietsen is ook fundamenteel een cardiovasculaire activiteit. Hierdoor versterk je je cardiovasculaire capaciteiten en je uithoudingsvermogen. Dit doel wordt gemakkelijker bereikt tijdens langere sessies.

Indoor fietsen is een interessant alternatief voor “klassiek” fietsen, lange hardloop- en trailritten, wandelen en hiken, zwemmen, langlaufen, aquarunning of aquabiking, tot roeisessies...

Dus, ben je klaar om je conditie te verbeteren met de indoorfiets?

Nog meer workout tips? Klik hier voor meer informatie.

Gerelateerd

Alle artikelen
Top 10 must-haves voor thuisfitnessapparatuur

Top 10 must-haves voor thuisfitnessapparatuur

Auteur: Samantha Clayton

Veel mensen stellen het uit om actief te zijn, omdat ze denken dat ze niet de juiste fitnessapparatuur hebben die ze nodig hebben. De realiteit is dat je geen dure fitnessapparatuur nodig hebt, alleen een beetje tijd en veel motivatie. Hier zijn 10 fitness-musthaves die je zullen helpen actief te worden. Er is een gratis of goedkoop alternatief voor elk item, perfect voor beginners die nog niet zeker weten of ze een financiële verplichting willen aangaan.

Lees meer

De 6 beste cardio-oefeningen om calorieën te verbranden

De 6 beste cardio-oefeningen om calorieën te verbranden

Auteur: Herbalife Nutrition

Als je maximale calorieën wilt verbranden, dan moet je de juiste cardio-oefeningen doen. Probeer deze zes soorten cardiotraining om de gewenste resultaten te krijgen. Het aantal calorieën dat je tijdens je training verbrandt, kan sterk variëren en is afhankelijk van een aantal factoren, waaronder je huidige gewicht, de intensiteit van je training (cardio of niet), de moeilijkheidsgraad van de oefeningen en je huidige fysieke conditie.

Lees meer

Welke sportactiviteiten beoefen jij in de herfst / winter?

Welke sportactiviteiten beoefen jij in de herfst / winter?

Auteur: Herbalife Nutrition

De winter nadert, en daarmee worden de dagen korter en dalen de temperaturen. Wat als we deze seizoenswisseling benutten om er ons voordeel mee te doen door nieuwe sportactiviteiten te beoefenen, aangepast aan het seizoen? Je zult ontdekken dat je in de herfst of winter lichamelijke inspanning kunt combineren met fun!

Lees meer

Vind een member

Vind een member x