Wat betekent innovatie voor een vlaggenschipproduct?

Toen Herbalife’s Formula 1 shake in 1980 voor het eerst werd geïntroduceerd, bestond er geen enkel vergelijkbaar product. Het was een heerlijke gezonde maaltijd in een glas, die snel te bereiden en betaalbaar was en de ideale balans tussen eiwitten en andere belangrijke voedingsstoffen bood. Hoe is Herbalife er dan in geslaagd om Formula 1 al bijna 40 jaar het vlaggenschipproduct te laten zijn? Door innovatie.

Door de jaren heen hebben wij de samenstelling van het product en de kwaliteit van de ingrediënten steeds verder verbeterd en het aanbod aan smaken uitgebreid. Momenteel bevat een Formula 1, 21 vitaminen en mineralen, 17g hoogwaardige eiwitten en is het een goede bron van vezels; dit alles met slechts 170 calorieën in combinatie met 220 ml magere melk. Toen Formula 1 voor het eerst beschikbaar kwam, was de enige smaak vanille. Nu zijn er 28 smaken om uit te kiezen, wereldwijd.

Bovendien is Herbalife Nutrition altijd op zoek naar alternatieven die aan de specifieke voedingsbehoeften van specifieke regio’s voldoen. Zo heeft Herbalife Nutrition bijvoorbeeld in Rusland een avondshake ontwikkeld zodat mensen kunnen kiezen voor een gezonde maaltijd in de vorm van een vloeibaar warm opkikkertje. Ook bedacht het bedrijf een oplossing voor mensen in Brazilië die geen koelkast hebben en dus geen melk in huis kunnen bewaren: een melkvervanger in poedervorm (NutreV) die gecombineerd met Formula 1 een voedzame maaltijd vormt

Herbalife Nutrition gaat ook van start met gerichte voedingsboosters – zonder toegevoegde smaak- of kleurstoffen, suikers of andere zoetstoffen – bedoeld om Formula 1 shakes te personaliseren om zo essentiële voedingsstoffen te creëren voor specifieke levensfasen. Deze innovatie verbetert niet alleen de beleving van de maaltijdvervanging, maar speelt eveneens in op de behoefte van de consument aan gepersonaliseerde, geïndividualiseerde, gerichte voeding.

Ook de komende jaren zal het voedingsbedrijf, naast smaak, kwaliteit en effectiviteit, ook blijven focussen op wetenschappelijke tests en productie-innovaties om de kwaliteit van het product te waarborgen. Consumenten eisen meer transparantie in hun voedingsproducten en Herbalife Nutrition was altijd al een voorstander voor het registreren van voedingssupplementen in het register van van de Council for Responsible Nutrition of Supplement OWL (Online Wellness Library). Wij zijn toonaangevend in de sector qua kwaliteitscontrole en wetenschap, met name op het gebied van botanische identificatie. Wij blijven vooroplopen bij het uitbreiden en verbeteren van ons programma om nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen, zoals DNA-technologie, op te nemen.

Herbalife Nutrition wil dat de klanten weten dat wat zij in hun lichaam stoppen, het allerbeste is. En dat is echt steeds een belangrijk element van onze Formula 1-evolutie.

Gerelateerd

Alle artikelen
Hoe reset je jouw doelen?

Hoe reset je jouw doelen?

Auteur: Susan Bowerman

Herinner je jouw goede voornemens van afgelopen januari? Als je zoals de meeste mensen bent, beloofde je waarschijnlijk beter te eten en meer te bewegen, en wellicht nog wat vaker te flossen. Het tweede kwartaal is inmiddels bezig - hoe gaat het? Ga je nog steeds als een raket of ben je al teruggevallen naar je oude gewoonten?

Lees meer

Goed voor je hart: Cardio-oefeningen

Goed voor je hart: Cardio-oefeningen

Auteur: Herbalife Nutrition

Als we het hebben over fit zijn, denken mensen meestal aan hoe de buitenkant van het lichaam eruitziet. De veranderingen aan de buitenkant die het gevolg zijn van verhoogde fysieke activiteit zijn meestal de grootste motivatie om mensen in beweging te krijgen. Mensen willen de resultaten van hun harde werk zien op de weegschaal en in de spiegel. De gedachte aan een slankere taille of slankere benen zorgt er vaak voor dat mensen van de bank af komen en naar de sportschool gaan. Maar wat als ik je nu vertel dat de ware schoonheid en voordelen die fitness biedt, onderhuids zijn?

Lees meer

Ajax en Herbalife Nutrition: Een ideale sportcombinatie

Ajax en Herbalife Nutrition: Een ideale sportcombinatie

Auteur: Herbalife Nutrition

Wist jij dat Herbalife Nutrition al bijna acht jaar de Eredivisieclub Ajax ondersteunt met doeltreffende voedingsproducten? Al sinds 2011 is Herbalife Nutrition de trotse voedingssupplementen leverancier en additioneel sponsor van Ajax 1 en jong Ajax. Herbalife Nutrition geeft de voedingsconsulent van Ajax gericht advies en productondersteuning voor elke speler en zorgt er zo voor dat het hele team optimaal kan presteren.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x