Wat betekent innovatie voor een vlaggenschipproduct?

Toen Herbalife’s Formula 1 shake in 1980 voor het eerst werd geïntroduceerd, bestond er geen enkel vergelijkbaar product. Het was een heerlijke gezonde maaltijd in een glas, die snel te bereiden en betaalbaar was en de ideale balans tussen eiwitten en andere belangrijke voedingsstoffen bood. Hoe is Herbalife er dan in geslaagd om Formula 1 al bijna 40 jaar het vlaggenschipproduct te laten zijn? Door innovatie.

Door de jaren heen hebben wij de samenstelling van het product en de kwaliteit van de ingrediënten steeds verder verbeterd en het aanbod aan smaken uitgebreid. Momenteel bevat een Formula 1, 21 vitaminen en mineralen, 17g hoogwaardige eiwitten en is het een goede bron van vezels; dit alles met slechts 170 calorieën in combinatie met 220 ml magere melk. Toen Formula 1 voor het eerst beschikbaar kwam, was de enige smaak vanille. Nu zijn er 28 smaken om uit te kiezen, wereldwijd.

Bovendien is Herbalife Nutrition altijd op zoek naar alternatieven die aan de specifieke voedingsbehoeften van specifieke regio’s voldoen. Zo heeft Herbalife Nutrition bijvoorbeeld in Rusland een avondshake ontwikkeld zodat mensen kunnen kiezen voor een gezonde maaltijd in de vorm van een vloeibaar warm opkikkertje. Ook bedacht het bedrijf een oplossing voor mensen in Brazilië die geen koelkast hebben en dus geen melk in huis kunnen bewaren: een melkvervanger in poedervorm (NutreV) die gecombineerd met Formula 1 een voedzame maaltijd vormt

Herbalife Nutrition gaat ook van start met gerichte voedingsboosters – zonder toegevoegde smaak- of kleurstoffen, suikers of andere zoetstoffen – bedoeld om Formula 1 shakes te personaliseren om zo essentiële voedingsstoffen te creëren voor specifieke levensfasen. Deze innovatie verbetert niet alleen de beleving van de maaltijdvervanging, maar speelt eveneens in op de behoefte van de consument aan gepersonaliseerde, geïndividualiseerde, gerichte voeding.

Ook de komende jaren zal het voedingsbedrijf, naast smaak, kwaliteit en effectiviteit, ook blijven focussen op wetenschappelijke tests en productie-innovaties om de kwaliteit van het product te waarborgen. Consumenten eisen meer transparantie in hun voedingsproducten en Herbalife Nutrition was altijd al een voorstander voor het registreren van voedingssupplementen in het register van van de Council for Responsible Nutrition of Supplement OWL (Online Wellness Library). Wij zijn toonaangevend in de sector qua kwaliteitscontrole en wetenschap, met name op het gebied van botanische identificatie. Wij blijven vooroplopen bij het uitbreiden en verbeteren van ons programma om nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen, zoals DNA-technologie, op te nemen.

Herbalife Nutrition wil dat de klanten weten dat wat zij in hun lichaam stoppen, het allerbeste is. En dat is echt steeds een belangrijk element van onze Formula 1-evolutie.

Gerelateerd

Alle artikelen
Fitnessmotivatie voor mannen van alle leeftijden

Fitnessmotivatie voor mannen van alle leeftijden

Auteur: Samantha Clayton

Fitter worden en fit blijven vereist hard werken, discipline en toegewijd zijn aan het bereiken van jouw persoonlijke doelen. Tijdens de verschillende fases van ons leven kan het voelen alsof bepaalde fitnessdoelen moeilijker of gemakkelijker te bereiken zijn dan andere. Jouw gezondheid en welzijn moeten echter een prioriteit zijn, ongeacht leeftijd, en we moeten leren slimmer te trainen, niet harder.

Lees meer

Herbalife Nutrition: al 12 jaar officiële voedingsleverancier van LA Galaxy

Herbalife Nutrition: al 12 jaar officiële voedingsleverancier van LA Galaxy

Auteur: Herbalife Nutrition

In 2005 is Herbalife Nutrion de officiële voedingsleverancier van LA Galaxy geworden. Twee jaar daarna werd het voedingsbedrijf de officiële shirtsponsor en hoofdsponsor. In de afgelopen vijf jaar is Galaxy uitgegroeid tot een echt internationaal merk met wereldwijde erkenning. De club blijft de maatstaf waaraan alle anderen worden gemeten in de Major League Soccer, door het winnen van de Supporters’ Shield in elk van de laatste twee seizoenen en het tweemaal bereiken van de MLS Cup in de laatste drie jaar, met als hoogtepunt een onvergetelijke 1-0 overwinning op de Houston Dynamo voor ruim 30.000 fans in The Home Depot Center tijdens de MLS Cup.

Lees meer

Fitness met het gezin:  bereik jouw doelen in drie stappen

Fitness met het gezin: bereik jouw doelen in drie stappen

Auteur: Samantha Clayton

Als je jouw kinderen al op jonge leeftijd op succesvolle sportieve activiteiten voorbereidt, zal het helpen op de ingeslagen weg verder te gaan als ze volwassen zijn. Hier is je actieplan voor het bereiken van de fitness-doelen met je gezin. Extra bonus: je zult ook je eigen fitnessniveau verhogen. Het oude gezegde ‘goed voorbeeld doet goed volgen’ komt in ons op, als wij het hebben over het onderwijzen van kinderen over lichamelijke conditie. Als het aankomt op fysieke fitheid, kunnen ouders hun kinderen positief beïnvloeden door zelf actief te zijn. Het gedrag van kinderen is in wezen gemodelleerd naar ons eigen gedrag.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x