Wat te doen om wallen onder je ogen te voorkomen

Vooral in de winter hebben we soms last van wallen onder de ogen. Door alle feestjes in de winter raken we toch wat vermoeid en is dit te zien door donkere kringen of wallen onder de ogen. Wallen kunnen ontstaan door vochtophoping maar soms ook door vetophoping. Slaperigheid, gebrek aan alertheid en een niet zo fris gevoel, hier zijn vier eenvoudige tips om toch fris je dag te starten.

  • Blijf overdag goed gehydrateerd. Het menselijk lichaam bestaat voor 60% uit water en de meeste chemische reacties in het lichaam hebben water nodig. Probeer de aanbevolen inname van ongeveer 2 liter water per dag te consumeren. Het eten van grote maaltijden en het drinken van grote hoeveelheden water kan de slaapkwaliteit beïnvloeden, probeer daarom de consumptie enkele uren voor het slapengaan te beperken.
  • Zorg ervoor dat je kussen donzig is, zodat je huid niet opzwelt! Zorg er altijd voor dat je de beste optie kiest voor je dekbed, matras en kussens om de beste nachtrust te hebben. Ook kun je deze aanpassen aan het seizoen, zoals kiezen voor een warmere deken in de winter.
  • Vermoeidheid is vaak de boosdoener. We zitten vaak allemaal veel te lang achter onze televisie- en computerschermen. We moeten ook eens onze ogen en onszelf wat rust geven. Vergeet niet dat het om een ​​reden 'Beauty Sleep' wordt genoemd, dus laten we het allemaal eens serieus nemen.
  • Als je moe bent, ben je wellicht geneigd om je energieniveau te verhogen door kunstmatige stimulerende middelen die cafeïne bevatten (koffie, energiedranken, enz.). En sommige mensen drinken een glas alcohol (wijn, bier, enz.) om goed te kunnen slapen. Alcohol en cafeïne kunnen de kwaliteit en kwantiteit van de slaap beïnvloeden, vermijd daarom dranken die dit enkele uren voor het slapengaan bevatten. Alcohol kan ook je hydratatie beïnvloeden, omdat het een diureticum is; het stimuleert je lichaam om vloeistoffen te verwijderen. Goed gehydrateerd blijven is belangrijk voor veel lichaamsprocessen.

Zou je nog meer tips willen lezen om jouw dag goed te starten met meer informatie over een uitgebalanceerd ontbijt? Klik dan hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
Jouw spijsvertering gezond, jij gezond

Jouw spijsvertering gezond, jij gezond

Auteur: Susan Bowerman

Als meer mensen echt nadenken over hoeveel hun spijsverteringsstelsel elke dag voor hen doet, zijn ze misschien meer geneigd om beter voor hun spijsvertering te zorgen. Je spijsverteringssysteem heeft een enorme taak, want het breekt het voedsel af dat je eet om voedingsstoffen en energie beschikbaar te maken voor het lichaam en het is ook verantwoordelijk voor het afvoeren van ongewenste afvalstoffen uit het lichaam. Bovendien speelt je spijsverteringskanaal een belangrijke rol bij de immuniteit. Deze cellen aan de binnenkant van je spijsverteringskanaal helpen je lichaam te beschermen tegen bacteriële en virale indringers die je ziek kunnen maken.

Lees meer

Vijf manieren om je moeder (of jezelf) te verwennen op Moederdag

Vijf manieren om je moeder (of jezelf) te verwennen op Moederdag

Ontspan en kom eens goed tot rust op Moederdag door de spa-ervaring in het comfort van je eigen huis te creëren met deze vijf ideeën. Heb je als ouder wel eens van die dagen dat het leven zijn tol eist en je een oneindige lijst hebt met dingen die je nog moet doen? Eén van de beste manieren om met dergelijke stressvolle dagen om te gaan is door goed voor jezelf te zorgen. Dat kan bijvoorbeeld door een haarmasker aan te brengen, een gezonde maaltijd te bereiden of op tijd naar bed te gaan. Neem met Moederdag eens wat ‘me-time’ en verwen jezelf met deze vijf gemakkelijke stappen voor thuis:

Lees meer

6 tips om jouw maaltijden gezonder te maken

6 tips om jouw maaltijden gezonder te maken

Auteur: Susan Bowerman

Kleine veranderingen in jouw recepten kunnen leiden tot grote calorieverlagingen. Door een paar ingrediënten te wisselen, kunnen huisgemaakte gerechten een stuk gezonder worden. Wij gaven eerder tips over kleine veranderingen die je in de supermarkt kunt aanbrengen, want dat is tenslotte waar het pad naar gezond eten begint. Nu jij je gezonde ingrediënten mee naar huis hebt genomen, is het belangrijk om ze op de juiste manier te bereiden. Met slechts een paar kleine aanpassingen kun je elk gerecht dat je thuis klaarmaakt een beetje beter maken, zodat je na verloop van tijd gezonde eetgewoonten kunt ontwikkelen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x