Wat te doen om wallen onder je ogen te voorkomen

Vooral in de winter hebben we soms last van wallen onder de ogen. Door alle feestjes in de winter raken we toch wat vermoeid en is dit te zien door donkere kringen of wallen onder de ogen. Wallen kunnen ontstaan door vochtophoping maar soms ook door vetophoping. Slaperigheid, gebrek aan alertheid en een niet zo fris gevoel, hier zijn vier eenvoudige tips om toch fris je dag te starten.

  • Blijf overdag goed gehydrateerd. Het menselijk lichaam bestaat voor 60% uit water en de meeste chemische reacties in het lichaam hebben water nodig. Probeer de aanbevolen inname van ongeveer 2 liter water per dag te consumeren. Het eten van grote maaltijden en het drinken van grote hoeveelheden water kan de slaapkwaliteit beïnvloeden, probeer daarom de consumptie enkele uren voor het slapengaan te beperken.
  • Zorg ervoor dat je kussen donzig is, zodat je huid niet opzwelt! Zorg er altijd voor dat je de beste optie kiest voor je dekbed, matras en kussens om de beste nachtrust te hebben. Ook kun je deze aanpassen aan het seizoen, zoals kiezen voor een warmere deken in de winter.
  • Vermoeidheid is vaak de boosdoener. We zitten vaak allemaal veel te lang achter onze televisie- en computerschermen. We moeten ook eens onze ogen en onszelf wat rust geven. Vergeet niet dat het om een ​​reden 'Beauty Sleep' wordt genoemd, dus laten we het allemaal eens serieus nemen.
  • Als je moe bent, ben je wellicht geneigd om je energieniveau te verhogen door kunstmatige stimulerende middelen die cafeïne bevatten (koffie, energiedranken, enz.). En sommige mensen drinken een glas alcohol (wijn, bier, enz.) om goed te kunnen slapen. Alcohol en cafeïne kunnen de kwaliteit en kwantiteit van de slaap beïnvloeden, vermijd daarom dranken die dit enkele uren voor het slapengaan bevatten. Alcohol kan ook je hydratatie beïnvloeden, omdat het een diureticum is; het stimuleert je lichaam om vloeistoffen te verwijderen. Goed gehydrateerd blijven is belangrijk voor veel lichaamsprocessen.

Zou je nog meer tips willen lezen om jouw dag goed te starten met meer informatie over een uitgebalanceerd ontbijt? Klik dan hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
De ultieme “pick me up” voor de drukke decemberdagen

De ultieme “pick me up” voor de drukke decemberdagen

Auteur: Herbalife Nutrition

De meesten van ons maken het van tijd tot tijd mee; de middagdip. Het is het punt in de namiddag waarop je energiepeil een duik neemt. Lees hieronder over de ideale remedie die er ook nog feestelijk uitziet voor de decembermaand!

Lees meer

Pre-work-out-supplementen: nemen of niet?

Pre-work-out-supplementen: nemen of niet?

Auteur: Gudrun Hespel

Sporters zullen het niet ontkennen: we boeken graag zo snel mogelijk zo veel mogelijk resultaat. In die context gebruiken heel wat mensen in de gym vandaag pre-work-out-supplementen. Maar waaruit bestaan deze producten precies? En hoe werken ze?

Lees meer

De voordelen van de combinatie van cafeïne en weiproteïne

De voordelen van de combinatie van cafeïne en weiproteïne

Auteur: Herbalife Nutrition

Wij Nederlanders blijken gemiddeld 2,4 kopjes koffie per dag te drinken. Dat is omgerekend gemiddeld ruim 260 liter per persoon, per jaar (1) Hoewel veel koffiedrinkers nog steeds de voorkeur geven aan zwarte koffie in zijn meest natuurlijke vorm, is het koffieverbruik in de loop der jaren geëvolueerd. Tegenwoordig biedt de markt veel cafeïnehoudende dranken aan die de inherente voordelen van cafeïne, zoals alertheid en een gevoel van verhoogde fitheid geven maar die ook suiker, vet en veel calorieën bevatten.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x