Pakket

Een transparante supply chain en haar impact op mensen, onze planeet en onze business

Steeds meer consumenten, investeerders en andere belanghebbenden kijken naar grote en kleine bedrijven naar wat ze precies doen en of dit goed is voor mensen en onze planeet. Om aan de eisen van deze stakeholders te voldoen, is transparantie essentieel. In feite verklaarde een Innova Consumentenonderzoek dat zes op de tien consumenten wereldwijd geïnteresseerd zijn in waar hun voedsel vandaan komt en de impact ervan, waaronder het welzijn van mens en dier, transparantie van de toeleveringsketen, plantaardige voeding en duurzame bronnen. De Environmental and Social Governance (ESG)-beweging heeft bedrijven een platform, een gemeenschappelijke taal en belangrijke meetwaarden gegeven om hun strategieën en hun vooruitgang te verwoorden, waardoor het voor belanghebbenden gemakkelijker wordt om aankoop- en investeringsbeslissingen te nemen

Industry 1801661 1920

Wat echt gaaf is, is de manier waarop bedrijven denken over en werken in de hele toeleveringsketen fundamenteel verandert. Het is nu de taak van onderzoek en ontwikkeling, inkoop, productie, planning, distributie en andere functies om bij belangrijke investeringsbeslissingen en dagelijkse activiteiten rekening te houden met factoren die van invloed zijn op ESG. Door dit te doen, zien we meer innovatie, het aantrekken van nieuw talent met frisse ideeën, het verbeteren van de samenwerking met onze supply chain-partners en het verminderen van risico's. Het zorgt voor een echte, betekenisvolle verandering in de manier waarop we denken.

DE DIGITALE SUPPLY CHAIN

Om transparantie te bereiken, is het van cruciaal belang om een ​​digitale toeleveringsketen op te bouwen en de manier waarop zaken worden gedaan te transformeren; en die transformatie moet authentiek zijn. Gedurende het hele proces moet er een brug zijn tussen mensen en ESG-doelen. De overstap naar een volledig digitale supply chain creëert een wereld waarin informatie in realtime kan worden gedeeld met mensen over de hele wereld. Het introduceert de mogelijkheid om nieuwe informatiebronnen te verzamelen en samen te brengen, waaronder video, marktinzichten, point-of-sale-gegevens, klantgegevens, machinegegevens en het 'internet of things'.

Om al deze redenen ontwikkelen we onze activiteiten nu om meer digitaal te zijn bij Herbalife Nutrition. Het geeft echt een nieuwe betekenis aan wat we onze 'seed to feed'-strategie noemen - een strategie waarbij we bij elke stap van het proces samenwerken met boeren, verkopers, distributeurs, klanten en anderen bij het ontwikkelen en produceren van onze producten. Naarmate we nieuwe digitale technologie implementeren, kunnen we het hele supply chain-proces voor een specifiek product delen via een scanbare code op onze labels. Die scan leidt naar een site met informatie over waar een productingrediënt vandaan komt, de wetenschap achter de gezondheidsclaims van het product en alle ESG-overwegingen die onderweg zijn gemaakt. Dit is belangrijk omdat uit hetzelfde eerder genoemde Innova-onderzoek bleek dat 64 procent van de wereldwijde consumenten meer manieren heeft gevonden om hun leven en producten aan te passen aan hun individuele stijl, overtuigingen en behoeften.

WAT LEIDT TOT VERTROUWEN

Wat is een betere manier om vertrouwen te wekken dan door volledige transparantie? Het houdt iedereen in de toeleveringsketen eerlijk en verantwoordelijk en stelt consumenten gerust over de overwegingen van productkwaliteit en milieuverantwoordelijkheid die tijdens het hele proces worden gemaakt. Dit is vooral belangrijk wanneer vertrouwen voorop staat in het hoofd van de consument. Talloze onderzoeken tonen aan dat steeds meer consumenten aankoopbeslissingen nemen op basis van de toewijding van een merk om te doen wat juist is, waaronder een ethische toeleveringsketen, maatschappelijke impact en ecologische duurzaamheid. Dit geldt met name in een postpandemische wereld waar mensen opnieuw evalueren wat belangrijk voor hen is.

ZAKELIJK INZICHT

Dat betekent dat dit alles niet alleen goed is voor mens en planeet, maar ook voor het bedrijfsleven. Naast het stimuleren van innovatie, het verbeteren van de samenwerking en het verminderen van risico's, biedt het elke functie beter inzicht in de volledige levenscyclus van productontwikkeling, productie en distributie, wat leidt tot efficiëntie en kostenbesparingen. Het biedt ook betere inzichten in het koopgedrag van de klant, waardoor bedrijven betere klantervaringen kunnen creëren en toekomstige behoeften kunnen voorspellen.

DE UITDAGING OM HET BETER TE DOEN

Voor veel bedrijven is dit een nieuwe manier van zakendoen. Het zal de medewerking en inzet van alle betrokkenen vergen. Maar het zal ook een uitdaging zijn om het elke dag beter te doen. Het vereist van ons allemaal dat we samenwerken - bedrijven en consumenten - om onze verwachtingen duidelijk te maken over de zorg voor mensen en onze planeet voor een duurzamere toekomst.

Benieuwd naar hoe we verpakkingsoplossingen ontwikkelen voor een duurzame toekomst? Klik hier.

g

Gerelateerd

Alle artikelen
Hoe we verpakkingsoplossingen ontwikkelen voor een duurzame toekomst

Hoe we verpakkingsoplossingen ontwikkelen voor een duurzame toekomst

Auteur: Herbalife

Plastic afval zal naar verwachting verviervoudigen van 2010 tot 2050 en de wereldwijde recyclingcapaciteit zal slechts 1/3 van het afval beslaan. Door onze inzet voor ecologische duurzaamheid, kunnen we het aanzienlijke economische verlies voor de samenleving, de economie en het milieu helpen verzachten.

Lees meer

Herbalife Nutrition Foundation kondigt samenwerking aan met The Power of Nutrition en World Bank om ondervoeding aan te pakken

Herbalife Nutrition Foundation kondigt samenwerking aan met The Power of Nutrition en World Bank om ondervoeding aan te pakken

Auteur: Herbalife

De Herbalife Nutrition Foundation (HNF), onze wereldwijde non-profitorganisatie die zich inzet voor het verbeteren van het leven van kinderen en gezinnen over de hele wereld, heeft een nieuwe tweejarige samenwerking aangekondigd met The Power of Nutrition en de World Bank. Het partnerschap omvat een subsidie van $ 300.000 en zal zich in eerste instantie richten op het Stunting Reduction Program in Rwanda. Deze inspanningen zijn in overeenstemming met de Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling 2 van de Verenigde Naties om wereldwijd nul honger te bereiken.

Lees meer

We breiden onze inzet voor ecologische duurzaamheid en economische empowerment uit met onze samenwerking met Plastic Bank

We breiden onze inzet voor ecologische duurzaamheid en economische empowerment uit met onze samenwerking met Plastic Bank

Auteur: Herbalife

Op 8 juni 2022 is het Wereldoceanendag en hebben wij een tweejarig partnerschap gestart met Plastic Bank, een sociale onderneming die Ocean Stewards over de hele wereld in staat stelt om plastic in de oceaan te stoppen. Door deze samenwerking willen we voorkomen dat tegen het einde van het jaar 2023 meer dan 181.436 kg plastic in de oceanen terechtkomt. Daarnaast biedt de organisatie een economische kans voor de leden van de Plastic Bank-gemeenschap in Indonesië, die plastic afval inwisselen bij lokale inzamelpunten voor levensverbeterende voordelen. Deze inspanning breidt onze toewijding aan recycling en het elimineren van plastic afval verder uit, terwijl het ook bijdraagt aan ons doel om 50 miljoen positieve effecten te bereiken die mensen en de planeet helpen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x