Een transparante supply chain en haar impact op mensen, onze planeet en onze business

Steeds meer consumenten, investeerders en andere belanghebbenden kijken naar grote en kleine bedrijven naar wat ze precies doen en of dit goed is voor mensen en onze planeet. Om aan de eisen van deze stakeholders te voldoen, is transparantie essentieel. In feite verklaarde een Innova Consumentenonderzoek dat zes op de tien consumenten wereldwijd geïnteresseerd zijn in waar hun voedsel vandaan komt en de impact ervan, waaronder het welzijn van mens en dier, transparantie van de toeleveringsketen, plantaardige voeding en duurzame bronnen. De Environmental and Social Governance (ESG)-beweging heeft bedrijven een platform, een gemeenschappelijke taal en belangrijke meetwaarden gegeven om hun strategieën en hun vooruitgang te verwoorden, waardoor het voor belanghebbenden gemakkelijker wordt om aankoop- en investeringsbeslissingen te nemen

Wat echt gaaf is, is de manier waarop bedrijven denken over en werken in de hele toeleveringsketen fundamenteel verandert. Het is nu de taak van onderzoek en ontwikkeling, inkoop, productie, planning, distributie en andere functies om bij belangrijke investeringsbeslissingen en dagelijkse activiteiten rekening te houden met factoren die van invloed zijn op ESG. Door dit te doen, zien we meer innovatie, het aantrekken van nieuw talent met frisse ideeën, het verbeteren van de samenwerking met onze supply chain-partners en het verminderen van risico's. Het zorgt voor een echte, betekenisvolle verandering in de manier waarop we denken.

DE DIGITALE SUPPLY CHAIN

Om transparantie te bereiken, is het van cruciaal belang om een ​​digitale toeleveringsketen op te bouwen en de manier waarop zaken worden gedaan te transformeren; en die transformatie moet authentiek zijn. Gedurende het hele proces moet er een brug zijn tussen mensen en ESG-doelen. De overstap naar een volledig digitale supply chain creëert een wereld waarin informatie in realtime kan worden gedeeld met mensen over de hele wereld. Het introduceert de mogelijkheid om nieuwe informatiebronnen te verzamelen en samen te brengen, waaronder video, marktinzichten, point-of-sale-gegevens, klantgegevens, machinegegevens en het 'internet of things'.

Om al deze redenen ontwikkelen we onze activiteiten nu om meer digitaal te zijn bij Herbalife Nutrition. Het geeft echt een nieuwe betekenis aan wat we onze 'seed to feed'-strategie noemen - een strategie waarbij we bij elke stap van het proces samenwerken met boeren, verkopers, distributeurs, klanten en anderen bij het ontwikkelen en produceren van onze producten. Naarmate we nieuwe digitale technologie implementeren, kunnen we het hele supply chain-proces voor een specifiek product delen via een scanbare code op onze labels. Die scan leidt naar een site met informatie over waar een productingrediënt vandaan komt, de wetenschap achter de gezondheidsclaims van het product en alle ESG-overwegingen die onderweg zijn gemaakt. Dit is belangrijk omdat uit hetzelfde eerder genoemde Innova-onderzoek bleek dat 64 procent van de wereldwijde consumenten meer manieren heeft gevonden om hun leven en producten aan te passen aan hun individuele stijl, overtuigingen en behoeften.

WAT LEIDT TOT VERTROUWEN

Wat is een betere manier om vertrouwen te wekken dan door volledige transparantie? Het houdt iedereen in de toeleveringsketen eerlijk en verantwoordelijk en stelt consumenten gerust over de overwegingen van productkwaliteit en milieuverantwoordelijkheid die tijdens het hele proces worden gemaakt. Dit is vooral belangrijk wanneer vertrouwen voorop staat in het hoofd van de consument. Talloze onderzoeken tonen aan dat steeds meer consumenten aankoopbeslissingen nemen op basis van de toewijding van een merk om te doen wat juist is, waaronder een ethische toeleveringsketen, maatschappelijke impact en ecologische duurzaamheid. Dit geldt met name in een postpandemische wereld waar mensen opnieuw evalueren wat belangrijk voor hen is.

ZAKELIJK INZICHT

Dat betekent dat dit alles niet alleen goed is voor mens en planeet, maar ook voor het bedrijfsleven. Naast het stimuleren van innovatie, het verbeteren van de samenwerking en het verminderen van risico's, biedt het elke functie beter inzicht in de volledige levenscyclus van productontwikkeling, productie en distributie, wat leidt tot efficiëntie en kostenbesparingen. Het biedt ook betere inzichten in het koopgedrag van de klant, waardoor bedrijven betere klantervaringen kunnen creëren en toekomstige behoeften kunnen voorspellen.

DE UITDAGING OM HET BETER TE DOEN

Voor veel bedrijven is dit een nieuwe manier van zakendoen. Het zal de medewerking en inzet van alle betrokkenen vergen. Maar het zal ook een uitdaging zijn om het elke dag beter te doen. Het vereist van ons allemaal dat we samenwerken - bedrijven en consumenten - om onze verwachtingen duidelijk te maken over de zorg voor mensen en onze planeet voor een duurzamere toekomst.

Benieuwd naar hoe we verpakkingsoplossingen ontwikkelen voor een duurzame toekomst? Klik hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
Wij eren onze partners die helpen een einde te maken aan honger in de wereld via het “Nutrition for Zero Hunger” initiatief

Wij eren onze partners die helpen een einde te maken aan honger in de wereld via het “Nutrition for Zero Hunger” initiatief

Auteur: Herbalife Nutrition

Samen met onze Herbalife Nutrition Foundation (HNF) eren we onze non-profitpartners en de impact die we samen hebben gemaakt in het bestrijden van voedselonzekerheid tijdens het tweede jaar van ons Nutrition for Zero Hunger-initiatief. Nutrition for Zero Hunger (NFZH) is een wereldwijd initiatief dat is afgestemd op Sustainable Development Goal 2 van de Verenigde Naties, dat ernaar streeft om tegen 2030 een einde te maken aan honger in al zijn vormen en verbeterde voeding te bereiken. We delen de voortgang van NFZH tot nu toe voorafgaand aan #WorldFoodDay, een programma van de Verenigde Naties om de wereldwijde kwestie onder de aandacht te brengen.

Lees meer

De kwaliteit van onze producten

De kwaliteit van onze producten

Auteur: Herbalife Nutrition

Voedingsbedrijven hebben een grote verantwoordelijkheid, aangezien zij steeds complexere producten verhandelen en daarom kwaliteitsnormen moeten vaststellen en handhaven. Elk incident waarbij de kwaliteit van producten in het gedrang is gekomen, kan financiële gevolgen hebben en gevolgen hebben voor de reputatie die kunnen worden geassocieerd met terugroepacties van producten, productvervanging, rechtszaken over aansprakelijkheid en overheidsoptreden.

Lees meer

We lanceren ons eerste wereldwijde verantwoordelijksrapport

We lanceren ons eerste wereldwijde verantwoordelijksrapport

Auteur: Herbalife Nutrition

We hebben afgelopen week ons Global Responsibility Report gepubliceerd. Het rapport benadrukt onze toewijding om vooruitgang en duurzame groei in gemeenschappen over de hele wereld mogelijk te maken. En de toewijding om op een maatschappelijk verantwoorde manier te werken, inclusief het ondersteunen van sociale en ecologische initiatieven die significante en meetbare resultaten opleveren om mensen en de planeet te voeden.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x