My Nutrition

Wees voedingsbewust

Net zoals een auto het beste rijdt op goede brandstof, zo heb jij de juiste balans nodig van koolhydraten, proteïnen, goede vetten en vitaminen & mineralen om op je best te presteren.

Een uitgebalanceerd voedingspatroon betekent het eten van de juiste hoeveelheden en kwaliteit van essentiële voedingsstoffen, als onderdeel van je dagelijkse maaltijdplan. Het eten van 5 kleine, evenwichtige maaltijden gedurende de dag kan je bijvoorbeeld beter helpen het hongergevoel op afstand te houden, dan het verslinden van een groot bord bij de hoofdmaaltijden.

Kies waar jij meer over wilt weten en bekijk hieronder verschillende topics over voeding.

Tips voor het bewaren en bereiden van etenswaren

Tips voor het bewaren en bereiden van etenswaren

Auteur: Susan Bowerman

In tegenstelling tot wat vele mensen denken kan koken met restjes nog steeds lekker én bovendien voedzaam zijn. Probeer dit jaar eens zorgvuldiger om te gaan met de voeding die je koopt en probeer daarmee voedselverspilling zoveel mogelijk te verminderen. Voedselverspilling tegengaan is niet alleen goed voor het milieu, maar óók voor de portemonnee. Hier zijn enkele handige tips om voedselverspilling te voorkomen en de voedingswaarden te behouden.

Lees meer

Gezond eten: kies voor de juiste voeding

Gezond eten: kies voor de juiste voeding

Auteur: Susan Bowerman

Goed voor je lichaam zorgen zou nu meer dan ooit een topprioriteit moeten zijn. Dit betekent dat je bewuste keuzes moet maken om ons lichaam van de juiste voeding te voorzien, in plaats van ondoordachte keuzes die ervoor zorgen dat je wel meer eet, maar niet genoeg voedingstoffen binnenkrijgt. Het is niet meer dan normaal dat we een beetje meer gestrest zijn, maar stress kan ons ertoe aanzetten om voedingskeuzes te maken die vaak niet de beste zijn. Het gaat dan om calorierijk ‘comfortfood’, dat vaak te veel vet, zout en suiker bevat. Comfortfood vult de maag, maar het kan zijn dat we daardoor veel belangrijke voedingsstoffen mislopen die de algehele gezondheid ondersteunen, inclusief ons immuunsysteem.

Lees meer

Periodiek vasten: tips om aan de slag te gaan

Periodiek vasten: tips om aan de slag te gaan

Auteur: Susan Bowerman

Intermittent Fasting (IF) of anders gezegd periodiek vasten, is de meest recente voedingstrend die veel besproken wordt. Voorstanders zullen vaak verhalen delen over gewichtsverlies, een betere gezondheid en zelfs meer energie, maar het is belangrijk om eerst de basis te kennen voordat je dit probeert.

Lees meer

5 manieren om verantwoord te genieten van deze vakantie

5 manieren om verantwoord te genieten van deze vakantie

Auteur: Susan Bowerman

Deze feestdagen kunnen voor ons allemaal een beetje anders aanvoelen, omdat we afscheid zullen nemen van een ongekend jaar. Sommigen van ons zullen wellicht niet samen met familie of vrienden zijn zoals normaal wel het geval zou zijn. En als we wel met familie of vrienden zijn dan zijn we extra voorzichtig. De kans is groot dat we nog steeds veel feestelijke maaltijden en snacks zullen consumeren, ondanks de huidige situatie. Herbalife Nutrition ondervroeg onlangs 2.000 Amerikanen en ontdekte dat 61% vindt dat ze het verdienen om van deze feestdagen te genieten - meer dan in andere jaren - vanwege de stress van 2020. Bovendien merkte 53% dat ze meer ongezonde voedingskeuzes maakten, door zich op die manier beter te voelen over het feit dat de feestdagen dit jaar zo anders zijn.

Lees meer

Waar komt die middagdip toch vandaan?

Waar komt die middagdip toch vandaan?

Auteur: Susan Bowerman

Voel jij je gestrest door de pandemie? Zakt jouw energie 's middags? Dan kun je misschien eens beter naar jouw eetgewoonten kijken. Als je met stress omgaat door te eten en vooral door de verkeerde dingen te eten op het verkeerde moment, dan kan dit een negatieve invloed hebben op je energieniveau.

Lees meer

Calorieën behandelen als geld: hoe je calorieën verstandig kunt besteden

Calorieën behandelen als geld: hoe je calorieën verstandig kunt besteden

Auteur: Susan Bowerman

Calorieën zijn voor veel mensen een ongrijpbaar iets. Wanneer eet je nu te veel en waarom is een kleine hamburger niet altijd slechter dan een grote salade? Als je jouw dagelijkse calorie-inname op dezelfde manier behandelt als je geld, is het al veel gemakkelijker te begrijpen.

Lees meer

Vier manieren om meer water te drinken en gehydrateerd te blijven

Vier manieren om meer water te drinken en gehydrateerd te blijven

Auteur: Susan Bowerman

We zijn wat we drinken - en in het geval van de meeste volwassenen bestaat ons lichaamsgewicht voor 60-70% uit water. Water is van vitaal belang voor de goede werking van vrijwel elke cel, elk weefsel en elk orgaan in het lichaam. Bovendien is water nodig voor een goede vertering en levering van voedingsstoffen aan de cellen. Daarnaast helpt water ook om de lichaamstemperatuur te reguleren en werkt het als een "schokdemper" voor de hersenen en het ruggenmerg. Het smeert ook gewrichten, organen en weefsels. Voldoende water inname kan je zelfs helpen jouw gewicht te beheersen.

Lees meer

Heeft het mondkapje een slechte invloed op je huid?

Heeft het mondkapje een slechte invloed op je huid?

Auteur: Herbalife Nutrition

Het ‘nieuwe normaal’ heeft nieuwe regels en gewoonten met zich meegebracht die zijn ontworpen om onze gezondheid en die van anderen te beschermen. We raken allemaal gewend aan het dragen van een mondkapje, een belangrijke maatregel die voorlopig lijkt te blijven op bepaalde locaties. Maar als je last hebt van huidirritatie, droogheid of puistjes door deze ‘nieuwe normale’ gewoonte, lees dan verder. We hebben onze beste tips samengesteld voor het beheersen en zelfs voorkomen van door het mondkapje veroorzaakte huidverzorgingsproblemen.

Lees meer

Gezond eten met een beperkt budget

Gezond eten met een beperkt budget

Auteur: Susan Bowerman

Het zijn moeilijke tijden, en met zoveel economische onzekerheid en stijgende prijzen voor levensmiddelen lijkt het een uitdaging om gezond te eten. Veel mensen stellen gezonde voeding gelijk aan duur voedsel en kiezen in plaats daarvan voor sterk bewerkte producten die minder voedingswaarde bieden en vaak beladen zijn met zout, suiker en vet. Als voedingsdeskundige en opvoeder weet ik dat gezond eten mogelijk is - zelfs met een krap budget. Door te leren hoe je heerlijke en voedzame opties kunt kiezen, kan je maaltijden samenstellen die je een vol gevoel kunnen geven en van brandstof kunnen voorzien.

Lees meer

5 ochtendgewoonten om elke dag mee te beginnen

5 ochtendgewoonten om elke dag mee te beginnen

Auteur: Herbalife Nutrition

Velen van ons hebben nu meer tijd in de ochtend en kunnen een routine creëren die goed past bij een gezonde en actieve levensstijl. Als je elke dag alles eruit wilt halen wat er in zit, is het verstandig om een goede ochtend routine te creëren. Deze ochtend routine is de agenda van de eerste 90 minuten van de dag waarin jij jezelf 100% fit gaat maken, zodat je voldoende wilskracht hebt gedurende de dag! Word goed en gelukkig wakker met enkele van onze eenvoudige tips!

Lees meer

Fitness tips voor atleten tijdens de pandemie

Fitness tips voor atleten tijdens de pandemie

Auteur: Samantha Clayton

Sport is ongetwijfeld een van de meest gemiste vormen van amusement sinds er maatregelen zijn genomen vanwege de pandemie. Nu er nog geen sportwedstrijden plaatsvinden, kijken sportfans herhalingen van gedenkwaardige wedstrijden, en net als de rest van ons willen atleten graag weer hun normale ritme terug, wat betekent dat ze voor hun fans willen presteren.

Lees meer

Tips voor een uitgebalanceerde Ramadan vastenmaand

Tips voor een uitgebalanceerde Ramadan vastenmaand

Auteur: Herbalife Nutrition

Tijdens de Ramadan richten miljoenen moslims over de hele wereld zich op innerlijke reflectie en vasten van zonsopgang tot zonsondergang. Maar is het mogelijk om al je voedingsstoffen binnen te krijgen tijdens langdurige vasten?

Lees meer

Vind een member

Vind een member x