Eieren Met Avo

Eieren zijn voor het leven. Niet alleen voor Pasen.

Zodra Pasen nadert, denken wij aan eieren. Je hebt de extra dikke, dubbele chocoladesoort, of de alledaagse soort van kippen. Raad eens welke we zouden aanbevelen!

Het probleem is dat eieren vaak in een slecht daglicht worden gezet. Ze hebben een hoog cholesterolgehalte in vergelijking met andere voedingsmiddelen, dus veel mensen weten niet zeker of ze in hun dieet moeten worden opgenomen.

We willen je graag geruststellen. Studies tonen aan dat het cholesterol in eieren geen negatieve invloed heeft op het cholesterolgehalte in het bloed.

Als onderdeel van een evenwichtige, gezonde levensstijl zijn eieren geweldig. Ze zijn een fantastische bron van eiwitten en 'goede' HDL-cholesterol. Ze zitten ook vol met vitaminen, mineralen, onverzadigde vetten en voedingsstoffen.

Er zit veel luteïne en zeaxanthine in, antioxidanten die het risico op bijvoorbeeld maculadegeneratie en staar verlagen. Ook bevat het veel choline, een voedingsstof die een essentiële rol vervult in alle cellen.

Dus, breek de dag, tik een eitje!

Tips voor meer eieren in je voedingspatroon

1. Het bakken van een ei kan het vetgehalte tot 50% verhogen. Beter om je ei te koken, te pocheren of een roerei te maken.

2. Roer in een pan met anti-aanbaklaag om te voorkomen dat je olie toe moet voegen. En gebruik magere melk of een non-zuivel alternatief in plaats van room.

3. Een hardgekookt ei als tussendoortje in de ochtend is een gezonde, eiwitrijke snack om de honger op afstand te houden tot de lunch.

4. Een eiwitomelet houdt de calorieën laag, maar je mist alle vitaminen en voedingsstoffen als je altijd de dooier verliest.

5. Heb je er al eens over nagedacht om eieren te bakken met je favoriete groenten? Frittatas & ‘shirred eggs’ zijn een geweldige manier om je veggie-inname op een heerlijke en gezonde manier te verhogen.

Ontbijtje Met Ei

Gerelateerd

Alle artikelen
8 tips tegen het bounce-effect bij gewichtsbeheersing

8 tips tegen het bounce-effect bij gewichtsbeheersing

Auteur: Herbalife Nutrition

Wie serieus gewicht wil verliezen, heeft vast wel eens te maken gehad met tegenslagen. Dat hoort er nou eenmaal bij. Je doet zo hard je best, eet gezond en sport veel, maar na alle inspanningen ga je op de weegschaal staan en blijkt dat je iets bent aangekomen. Schrik niet, dit is een veelvoorkomend probleem dat eenvoudig valt te verklaren.

Lees meer

Hoe maak je een maaltijdplan gebaseerd op je gewichtsdoelen

Hoe maak je een maaltijdplan gebaseerd op je gewichtsdoelen

Auteur: Susan Bowerman

Maaltijdplannen zijn essentieel voor elk dieet, hoewel het soms moeilijk kan zijn om precies te weten hoe je elke dag evenwichtige maaltijden plant. Een distributeur bij jou in de buurt kan je hiermee helpen.

Lees meer

Wat eet je als ontbijt in de winter?

Wat eet je als ontbijt in de winter?

Auteur: Herbalife Nutrition

Wanneer de temperaturen dalen, de dagen kort zijn, de zon niet zo vaak schijnt en de lente ver weg lijkt, is het belangrijk jouw ontbijt daarop aan te passen. Hoe doe je dit en waaruit moet een evenwichtig ontbijt in de winter bestaan?

Lees meer

Vind een member

Vind een member x