Zorg voor goede voeding tijdens je borstvoeding periode

Een baby krijgen is het perfecte voorbeeld van een situatie waarin spanning en vermoeidheid hand in hand gaan. In deze Wereld Borstvoedingweek deelt Herbalife Nutriton voedingstips voor nieuwe moeders om op hun best te zijn voor hun kindje.

Hoewel je van nature geneigd bent om de behoeften van je kind boven die van jezelf te stellen, is de beste versie van jezelf de versie die je baby de beste zorg en kwaliteit kan bieden.

Als kersverse moeder, is je lichaam zich aan het herstellen van de zwangerschap en de bevalling, en zo'n proces kost tijd en energie. Stel je alle veranderingen eens voor die je lichaam negen maanden lang heeft ondergaan om een mens te voeden en te ontwikkelen. En als je nu borstvoeding geeft, betekent dit dat je lichaam nog eens extra voedingsbehoeften heeft.

Maar het is niet alleen je lichaam; je geest heeft ook zorg nodig. De zwangerschap verandert de hersenenstructuur van een vrouw minstens tot twee jaar na het bevallen, volgens een studie die in Nature Neuroscience Journal* werd gepubliceerd. Het brein van een nieuwe moeder optimaliseert en herprogrammeert zich om aan de behoeften van haar baby te kunnen voldoen.

Vermoeidheid, drukte en gebrek aan slaap maken het moeilijk om na te denken over het samenstellen van gezonde maaltijden en ervoor te zorgen dat je voldoende van de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Dat is echter wel de basis van je fysieke en mentale gezondheid en dus enorm belangrijk!

Als je borstvoeding geeft, heeft je lichaam een hogere behoefte aan vitaminen en mineralen. Je baby heeft namelijk ook voedingsstoffen nodig. Daarnaast verandert de samenstelling van borstvoeding naarmate de weken verstrijken, omdat je baby een andere behoefte aan voedingsstoffen krijgt. Je lichaam zorgt er over het algemeen voor dat de kwaliteit van de borstvoeding voor gaat op het voeden van jouw eigen lichaam. Om ervoor te zorgen dat je zelf niets tekort komt, is het dus belangrijk dat je goed en tijdig eet.

Formula 1 Shake van Herbalife Nutrition en het Multivitaminen complex voor vrouwen, bevatten de vitaminen en mineralen die je nodig hebt om weer op krachten te komen en die bij kunnen dragen aan gezonde mentale prestaties en focus om je te helpen te gedijen in je nieuwe rol.** De producten zijn ondersteund door de wetenschap en ontwikkeld door voedingsexperts. Een shake kan je, naast je gewone maaltijden, helpen om nutritionele gaten in je eetpatroon op te vullen, door je van de broodnodige eiwitten, vitaminen en mineralen te voorzien, zoals Foliumzuur, Vitamine C, IJzer en Zink.

Het is ook belangrijk om goed te blijven drinken. Zeker als het zo’n warme zomer is als nu. Per dag is 2 tot 2,5 liter geen overbodige luxe. Probeer eraan te denken dat je zelf ook een glas drinkt wanneer je je kindje voedt. H24 Hydrate is een drank met elektrolyten en vitamine C, die je aanmaakt met 0,5 L water. Het is heerlijk dorstlessend met een verfrissende citrussmaak en helpt je je vochtpeil snel aan te vullen.
Zorg dat je op tijd voldoet aan voedingsbehoeften zodat je je volledig kunt onderdompelen in de fantastische ervaring van het nieuwe moederschap.

En ben je alweer wat verder en krijg je zin om weer wat actiever te worden? Lees dan hier hoe je weer fit wordt.

* Bron
** Voor jouw optimale voedingspatroon tijdens je borstvoedingperiode raadt Herbalife Nutrition aan een arts raad te plegen.

Gerelateerd

Alle artikelen
Wat te eten voor en na een training: 8 tips voor gezonde tussendoortjes

Wat te eten voor en na een training: 8 tips voor gezonde tussendoortjes

Auteur: Dana Ryan

Gezond snacken is een belangrijk onderdeel van elk dieet. Voor sporters en actieve mensen zorgen tussendoortjes voor voldoende brandstof voor de training, verbeteren ze het spierherstel, stimuleren ze de mentale prestaties en helpen ze bij het behouden van een gezonde lichaamssamenstelling. Als sportdiëtist vragen sporters me vaak: Wat moet ik eten voor en na een training? Wat is een goede sportsnack? Dit zijn goede vragen die ik graag beantwoord.

Lees meer

7 smakelijke manieren om meer groenten aan je dieet toe te voegen

7 smakelijke manieren om meer groenten aan je dieet toe te voegen

Auteur: Susan Bowerman

Donkere bladgroenten zijn voedzame krachtpatsers, boordevol ijzer, calcium, vezels en vitamine A, C, en K. Eet jij ze wel genoeg? Boerenkool, spinazie, snijbiet, sla, rucola en andere groenten helpen het cholesterolgehalte te verlagen, de energie te verhogen, de gezondheid van de ogen te behouden en ontstekingen te verminderen, naast andere voordelen. Ze bevatten ook verbindingen en ontstekingsremmende eigenschappen die het hart kunnen beschermen.

Lees meer

Vijf bewezen strategieën om je eetlust te bedwingen

Vijf bewezen strategieën om je eetlust te bedwingen

Auteur: Susan Bowerman

Leren je hongergevoel te beheersen is waarschijnlijk de grootste hindernis als je aan een fitplan begint. Het is een klacht die ik vaker hoor dan welke andere ook. Sommige mensen mopperen over het tellen van calorieën of het bijhouden van een eetdagboek; anderen mopperen over het maken van tijd om te sporten. Maar er gaat geen dag voorbij dat iemand me niet vertelt dat ze gewoon geen honger meer hebben of dat ze "de hele tijd honger hebben!"

Lees meer

Vind een member

Vind een member x