Moeder geworden? Zo pas je weer je favoriete jeans!

Ben je voor het eerst of opnieuw moeder geworden? Dit is mijn 'must read' fitnessadvies om je te helpen weer lichamelijke zelfvertrouwen te krijgen. Probeer je je zwangerschapskilo’s te verliezen, maar merk je dat je ondanks je inspanningen geen resultaten ziet? Het kan voelen alsof je je pre-baby lichaam nooit terug zult krijgen. Maar slimmer sporten, niet intensiever, kan je helpen om resultaten te behalen.

Ik weet dat het moeilijk is om de zwangerschapskilo’s kwijt te raken en ik heb eerder geschreven over waarom nieuwe moeders zich moeten concentreren op de band met hun baby. Ik geloof ook dat goed eten en een paar momenten pakken om te sporten nieuwe moeders kan helpen zich beter te voelen, stress te verminderen en het zelfvertrouwen te herstellen. De focus van elke nieuwe moeder ligt op het ontwikkelen van een routine van het moederschap, maar het is belangrijk om ook tijd voor jezelf te reserveren. Met al je aandacht voor je baby kun je gemakkelijk jezelf verwaarlozen en dat kan ertoe leiden dat je je zelfvertrouwen verliest.

Ik ben een positief persoon en ik wil dat jij ook zelfvertrouwen hebt! Dus, hier zijn mijn tips om ervoor te zorgen dat nieuwe moeders alle tegenslagen kunnen overwinnen en doorgaan met het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Of je nu meer energie wilt of gewoon graag je favoriete jeans wilt passen, probeer deze tips in je leven toe te passen.

4 tips om je fitnessroutine te starten

  • Probeer vijf dagen per week minimaal 30 minuten te trainen en deel je workouts zodanig in dat er drie sessies gericht zijn op cardio-activiteit en twee gebaseerd zijn op kracht.
  • Mix je workouts en varieer je routine. Als je elke keer exact hetzelfde trainingsschema volgt dan past je lichaam zich aan en zie je geen resultaten meer.
  • Zorg dat je effectief traint. Bekijk een paar van mijn instructievideo’s, zodat je veelvoorkomende oefeningen op de juiste manier kunt uitvoeren.
  • Zodra een routine makkelijk wordt, kies dan voor een hoger tempo. Je moet jezelf blijven uitdagen.

Motivatie voor nieuwe moeders

Veel mensen vinden dat de moeite die ze doen om te sporten na verloop van tijd afneemt, dus probeer deze extra tips uit om gemotiveerd te blijven.

  • Voeg wat weerstandstraining toe om spiermassa op te bouwen. Dit zal je fitheidsschema effectiever maken.
  • Als je het saai vindt, kies dan om wat plezier toe te voegen: kies je favoriete muziek of train met een vriend.
  • Probeer HITT om jezelf uit te dagen en je routine te variëren.

Wanneer je geen resultaten meer behaalt, dan is het tijd om je plan te herzien en ervoor te zorgen dat je andere oefeningen doet om je doelen te bereiken. Onthoud dat het geen race is. Het hebben van een baby (of baby's) verandert je lichaam op verschillende manieren en het is belangrijk dat je naar je lichaam luistert. Zorg voor voldoende rust en maak je geen zorgen over je zwangerschapskilo’s. Stress kan je plan saboteren, dus ontspan en heb plezier terwijl je actief bent.

Gerelateerd

Alle artikelen
Manieren om je workouts in te plannen tijdens de feestdagen

Manieren om je workouts in te plannen tijdens de feestdagen

Auteur: Samantha Clayton

Denk je dat je het te druk hebt om in je vakantie te sporten? Denk nog eens na. In dit artikel lees je hoe je tijd kunt vinden. Je bent druk, het zijn de feestdagen en het is moeilijk om tijd te vinden om je training in je drukke feest- en reisschema te plaatsen. Maar met een beetje planning en motivatie, weet ik zeker dat je de tijd kunt vinden om je hartslag te verhogen en je fitnessdoelen op het goede pad te houden.

Lees meer

Volg het ritme van de muziek: verbeter je conditie met danslessen

Volg het ritme van de muziek: verbeter je conditie met danslessen

Auteur: Samantha Clayton

Wil je de perfecte dansstijl vinden die bij je persoonlijke fitnessdoelen past? In dit artikel vind je een overzicht van leuke dansstijlen die je kunt proberen. Als een personal trainer met een passie voor groepslessen, kan ik eerlijk zeggen dat dansen een geweldige workout is om te doen, ongeacht hoe je conditie is. Dansen is een fantastische vorm van cardio die je kunt helpen om je algehele fitnessniveau te verbeteren, calorieën te verbranden en stress te verlichten.

Lees meer

Blijf fit tijdens de feestdagen

Blijf fit tijdens de feestdagen

Auteur: Samantha Clayton

De meeste mensen zijn erg druk in december. We hebben extra verantwoordelijkheden, feestuitnodigingen en werkverplichtingen. In dit soort tijden worden workouts vaak als eerste uit het schema gehaald. Maar wat als ik je zou vertellen dat dit misschien wel de slechtste tijd is om minder naar de sportschool te gaan, en dat door lui te worden gedurende deze tijd van het jaar, je het nieuwe jaar kunt beginnen met overgewicht en een minder goede conditie?

Lees meer

Vind een member

Vind een member x