Moeder geworden? Zo pas je weer je favoriete jeans!

Ben je voor het eerst of opnieuw moeder geworden? Dit is mijn 'must read' fitnessadvies om je te helpen weer lichamelijke zelfvertrouwen te krijgen. Probeer je je zwangerschapskilo’s te verliezen, maar merk je dat je ondanks je inspanningen geen resultaten ziet? Het kan voelen alsof je je pre-baby lichaam nooit terug zult krijgen. Maar slimmer sporten, niet intensiever, kan je helpen om resultaten te behalen.

Ik weet dat het moeilijk is om de zwangerschapskilo’s kwijt te raken en ik heb eerder geschreven over waarom nieuwe moeders zich moeten concentreren op de band met hun baby. Ik geloof ook dat goed eten en een paar momenten pakken om te sporten nieuwe moeders kan helpen zich beter te voelen, stress te verminderen en het zelfvertrouwen te herstellen. De focus van elke nieuwe moeder ligt op het ontwikkelen van een routine van het moederschap, maar het is belangrijk om ook tijd voor jezelf te reserveren. Met al je aandacht voor je baby kun je gemakkelijk jezelf verwaarlozen en dat kan ertoe leiden dat je je zelfvertrouwen verliest.

Ik ben een positief persoon en ik wil dat jij ook zelfvertrouwen hebt! Dus, hier zijn mijn tips om ervoor te zorgen dat nieuwe moeders alle tegenslagen kunnen overwinnen en doorgaan met het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Of je nu meer energie wilt of gewoon graag je favoriete jeans wilt passen, probeer deze tips in je leven toe te passen.

4 tips om je fitnessroutine te starten

  • Probeer vijf dagen per week minimaal 30 minuten te trainen en deel je workouts zodanig in dat er drie sessies gericht zijn op cardio-activiteit en twee gebaseerd zijn op kracht.
  • Mix je workouts en varieer je routine. Als je elke keer exact hetzelfde trainingsschema volgt dan past je lichaam zich aan en zie je geen resultaten meer.
  • Zorg dat je effectief traint. Bekijk een paar van mijn instructievideo’s, zodat je veelvoorkomende oefeningen op de juiste manier kunt uitvoeren.
  • Zodra een routine makkelijk wordt, kies dan voor een hoger tempo. Je moet jezelf blijven uitdagen.

Motivatie voor nieuwe moeders

Veel mensen vinden dat de moeite die ze doen om te sporten na verloop van tijd afneemt, dus probeer deze extra tips uit om gemotiveerd te blijven.

  • Voeg wat weerstandstraining toe om spiermassa op te bouwen. Dit zal je fitheidsschema effectiever maken.
  • Als je het saai vindt, kies dan om wat plezier toe te voegen: kies je favoriete muziek of train met een vriend.
  • Probeer HITT om jezelf uit te dagen en je routine te variëren.

Wanneer je geen resultaten meer behaalt, dan is het tijd om je plan te herzien en ervoor te zorgen dat je andere oefeningen doet om je doelen te bereiken. Onthoud dat het geen race is. Het hebben van een baby (of baby's) verandert je lichaam op verschillende manieren en het is belangrijk dat je naar je lichaam luistert. Zorg voor voldoende rust en maak je geen zorgen over je zwangerschapskilo’s. Stress kan je plan saboteren, dus ontspan en heb plezier terwijl je actief bent.

Gerelateerd

Alle artikelen
Hardlopen: 8 Tips om te starten

Hardlopen: 8 Tips om te starten

Auteur: Herbalife Nutrition

Terwijl sommigen van ons nog steeds vooral thuiswerken, is het makkelijk om het gevoel te krijgen dat we voor altijd binnenshuis opgesloten zitten. We hebben nu vaak wat tijd over en dit kunnen we goed benutten door nieuwe dingen uit te proberen. Wat goed zou zijn is een goede gewoonte op te pakken, zoals regelmatige lichaamsbeweging (vooral cardiotraining). Cardio is belangrijk, dus laten we het hebben over een van de gemakkelijkste manieren om een effectieve cardiotraining aan je fitnessroutine toe te voegen: hardlopen. Hier volgen enkele eenvoudige tips om je op weg te helpen voor het bereiken van je gewenste hardloopdoel.

Lees meer

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Hoe je fitness in je thuiswerkplanning krijgt

Auteur: Samantha Clayton

Nu veel regeringen het beleid 'veiliger thuis' toepassen, inclusief voorzieningen voor thuiswerken, is het begrijpelijk dat de verstoringen in onze dagelijkse routines stress of angst kunnen veroorzaken. Voor velen is thuiswerken een nieuwe ervaring, en misschien merk je dat je essentiële tijd mist die je zou moeten nemen voor je welzijn. Daarom is het belangrijk om creatieve manieren te vinden om de hele dag door te blijven bewegen, terwijl je vanuit huis werkt.

Lees meer

Vijf oefeningen die bijdragen aan je gezondheid tijdens social distancing

Vijf oefeningen die bijdragen aan je gezondheid tijdens social distancing

Auteur: Samantha Clayton

Sportscholen en trainingsstudio's sluiten in het hele land en mensen worden gevraagd om thuis te blijven om de verdere verspreiding van het zeer besmettelijke COVID-19 (coronavirus) te vertragen. Dat is niet voor niets - de sportschool is een bekende en drukke plek waar ziektekiemen zich gemakkelijk kunnen verspreiden. Een nieuwe studie heeft aangetoond dat het coronavirus tot drie dagen kan blijven leven op oppervlakken - gewichten, kabelmachines, loopbanden en vloermatten -, alleen aan je zweethanddoek zal je niet genoeg hebben.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x