Vier pijlers van een evenwichtige en actieve levensstijl

Activiteiten met lage impact, zoals dansen, yoga en pilates, zijn allen goede voorbeelden van oefeningen die helpen de flexibiliteit te bevorderen. Zelfs eenvoudige rekoefeningen die je thuis kunt doen, zullen een verschil maken. Waarom besteed je geen 10-15 minuten per dag aan rekoefeningen? Dit helpt niet alleen je flexibiliteit, maar kan ook zorgen voor stressverlichting en helpen bij het vermijden van blessures bij oefeningen met hogere intensiteit.

Voor de oefening: Dynamische rekoefeningen met rustige bewegingen helpen je spieren op te warmen en ze klaar te stomen voor je workout. Maak rondjes met je armen, beweeg je benen heen en weer en buig ze voorzichtig naar voren en naar achteren.

Na de oefening: Doe 10 minuten aan post-workout om de gespannen spieren weer los te maken, flexibiliteit te verhogen en spierpijn te verlichten. Rek zo ver tot het net oncomfortabel aan gaat voelen, ga op dat punt weer een klein beetje terug en houd die positie aan.

CARDIOVASCULAIR

Workouts met hoge intensiteit die je hartslag omhoog laten gaan, zijn een goede manier om calorieën te verbranden, want ze vereisen vaak meer energie. Daardoor worden meer calorieën verbrand. Van hardlopen tot aerobics en intervaltraining, deze activiteiten op een snel tempo zijn een goede manier om je botten, spieren en gewrichten te verstevigen en je cardiovasculaire systeem (zoals het hart en de longen) ertoe te zetten harder te werken om je spieren van extra zuurstof te voorzien. Voor diegenen die oefeningen met hoge intensiteit lastig vinden, zijn oefeningen met lage intensiteit, zoals fietsen, zwemmen of het gebruik van de crosstrainer in de sportschool, een goede manier om een workout te doen waarbij het hart harder moet gaan werken. Over het algemeen zijn deze oefeningen makkelijker voor het lichaam, terwijl de cardiovasculaire fitness nog steeds bevorderd wordt.

KRACHT

Volwassenen wordt aanbevolen om, naast andere soorten lichaamsbeweging, om minimaal twee keer per week aan krachttraining te doen. Krachttrainingen, zoals gewichtheffen en plyometische oefeningen, helpen de spiermassa te vergroten en het lichaam sterker te maken, indien ze gecombineerd worden met goede voeding. Krachttraining heeft niet alleen maar effect op de specifieke spieren die je traint; het verandert ieder aspect van je lichaam, zoals het verbeteren van de botdichtheid en gezondheid van de botten. Het is ook goed om te benadrukken dat diegenen met meer spiermassa ook meer calorieën in rust verbranden, en omdat hun lichaam meer energie nodig heeft om de spiermassa te onderhouden, is hun basaal metabolisme vaak ook hoger. Neem contact op met een gekwalificeerde personal trainer om uit te vinden welk soort krachttraining en welke gewichten het beste bij jou passen.

UITHOUDINGSVERMOGEN

Oefeningen voor het uithoudingsvermogen worden vaak gedaan door topsporters, omdat ze een hoge mate van toewijding aan de training vereisen. Duurevenementen als triatlons zijn goed voor het verbranden van vet, verminderen van stress en verbeteren van de cardiovasculaire fitheid, maar eisen wel veel van het lichaam. Het ervoor zorgen dat je je lichaam van brandstof voorziet met effectieve voeding die energie en proteïnen levert* is van het grootste belang. Het spelen van competitieve sporten die langer dan een uur duren (zoals bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd) vereisen ook een goed uithoudingsvermogen van de spieren. Daarom kiezen veel professionele topsporters wereldwijd voor Herbalife24-producten om hun prestaties van brandstof te voorzien.


*dit zal variëren, afhankelijk van je leeftijd, geslacht en activiteitsniveau






Gerelateerd

Alle artikelen
3 tips om je aantal stappen te verhogen

3 tips om je aantal stappen te verhogen

Auteur: Samantha Clayton

Onderschat de kracht van lopen niet. Het toevoegen van extra loopmomenten aan je dag kan een positief effect hebben op je gezondheids- en fitnessdoelen en je aantal stappen. Wil je een leuke, effectieve en sociale activiteit die je helpt beweging aan je dagelijkse routine toe te voegen? Probeer elke dag 10.000 stappen te maken. Lees verder om erachter te komen hoe je meer stappen per dag zet.

Lees meer

Fitness tips

Fitness tips

Auteur: Samantha Clayton

Als je fit wilt zijn, dan moet je ervoor zorgen dat je voldoende beweegt. Laat me je helpen met een activiteitenplan om jouw gewenste resultaten te behalen. Mijn aanpak om fit te worden is een lange termijn aanpak, zodat je elke week resultaten kunt behalen.

Lees meer

Populaire onderwerpen: body shaping, eiwitdiëten, en de gezondheid van de hersenen

Populaire onderwerpen: body shaping, eiwitdiëten, en de gezondheid van de hersenen

Auteur: David Heber

Als het gaat om gezond ouder worden, zijn er drie belangrijke voedingstrends: body shaping, eiwitrijke diëten en hersengezondheid. Naarmate mensen ouder worden, wordt er meer nadruk gelegd op de gezondheid op lange termijn, waarbij mensen van alle leeftijden op zoek zijn naar producten die gezond ouder worden ondersteunen. Volgens het Natural Marketing Institute is de millennial generatie net zo geïnteresseerd in anti-verouderingsproducten als babyboomers. Vooral de gezondheid van de hersenen zal in 2019 een trend zijn.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x