5 ochtendgewoonten om elke dag mee te beginnen

Velen van ons hebben nu meer tijd in de ochtend en kunnen een routine creëren die goed past bij een gezonde en actieve levensstijl. Als je elke dag alles eruit wilt halen wat er in zit, is het verstandig om een goede ochtend routine te creëren. Deze ochtend routine is de agenda van de eerste 90 minuten van de dag waarin jij jezelf 100% fit gaat maken, zodat je voldoende wilskracht hebt gedurende de dag! Word goed en gelukkig wakker met enkele van onze eenvoudige tips!

Voeding

Zoals de meesten zullen weten, is het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag. Ons lichaam moet op de juiste manier worden gevoed om de dag goed te beginnen. Een ontbijt dat rijk is aan voedingsstoffen, rijk aan eiwitten en complexe koolhydraten, vult effectief de voedingsstoffen aan die ons lichaam nodig heeft na de nacht. Denk aan granen, fruit, groenten, eieren, Griekse yoghurt en essentiële vitamines en mineralen in een heerlijke shake. Probeer tijdens de zomer een van onze favoriete Herbalife Nutrition-shakes, Formule 1 zomerse bosvruchten-smaak.

Kopje thee in de ochtend

Velen van ons houden van ochtendkoffie. Maar vanwege de koffiegeur uit je mond is het misschien tijd om iets te veranderen. Hiervoor is kruidenthee het antwoord! Word wakker met een verfrissend kruidendrankje. Onze thee bevat weinig calorieën, bevat cafeïne om de alertheid te verhogen en de concentratie te helpen verbeteren en het kan ook warm of koud geconsumeerd worden.

Gezond is het nieuwe gelukkig

De buitenkant van ons lichaam is even belangrijk als de binnenkant. Vitaminen C en E dragen bij aan de bescherming van cellen tegen oxidatieve stress. We moeten regelmatig antioxidantrijke huidverzorgingsproducten aanbrengen. Vrije radicalen zijn overal om ons heen te vinden, zelfs ons lichaam creëert vrije radicalen. Elke ochtend antioxidantrijke huidverzorgingsproducten aanbrengen is een must. Zonnebrandcrème is vooral belangrijk voordat je elke ochtend het huis verlaat, omdat we altijd worden blootgesteld aan zonlicht, zelfs als het bewolkt is. Dus, ongeacht het weer, een perfecte aanvulling op je ochtendschoonheidsroutine is onze eigen SKIN SPF 30 Beschermende Moisturiser.

H2O is de juiste keuze

Je weet hoe belangrijk water is en het houdt je lichaam gehydrateerd. Wanneer je wakker wordt, heeft je lichaam water nodig omdat dit tijdens het slapen verloren is gegaan. En het toevoegen van water aan je ochtendmaaltijd helpt je om je waterinname op peil te houden. Als je uitgedroogd bent, voel je je gewoon niet op je best. Vind je water een beetje saai en smaakloos? Geef dan een smaakje aan je water. Een goed voorbeeld is de Herbal Aloe Concentrate of Mango drank die je water een verfrissende citrus twist kan geven. Maak er dus een gewoonte van om 's ochtends na het ontwaken een glas water te drinken.

Sport in de ochtend

De ochtend is een goed moment om aan lichaamsbeweging te doen om gezond te blijven. Maak wat tijd vrij voor een stevige ochtendwandeling, een korte training van 10 minuten of zelfs een paar rondjes in je buurt op je fiets. Er gaat niets boven de stemmingsverbetering na de training om je een jeugdiger, stralender uiterlijk te geven om je dag goed te beginnen. Maak er dus een gewoonte van om niet op de snooze-knop te drukken. Zet je wekker ver van je vandaan zodat je uit bed moet komen om hem uit te zetten. Klinkt als marteling, nietwaar? Maar zodra je het voordeel gaat waarderen, zal je blij zijn dat je het hebt gedaan.

Begin elke dag met het volgen van deze ochtendgewoonten en je zult van de ochtend gaan houden. Voor je lichaam en je huid zorgen is belangrijk. Onthoud dat een gezond lichaam en huid erg mooi is.

Klik hier voor nog meer tips rondom huidverzorging.

Gerelateerd

Alle artikelen
Jouw spijsvertering gezond, jij gezond

Jouw spijsvertering gezond, jij gezond

Auteur: Susan Bowerman

Als meer mensen echt nadenken over hoeveel hun spijsverteringsstelsel elke dag voor hen doet, zijn ze misschien meer geneigd om beter voor hun spijsvertering te zorgen. Je spijsverteringssysteem heeft een enorme taak, want het breekt het voedsel af dat je eet om voedingsstoffen en energie beschikbaar te maken voor het lichaam en het is ook verantwoordelijk voor het afvoeren van ongewenste afvalstoffen uit het lichaam. Bovendien speelt je spijsverteringskanaal een belangrijke rol bij de immuniteit. Deze cellen aan de binnenkant van je spijsverteringskanaal helpen je lichaam te beschermen tegen bacteriële en virale indringers die je ziek kunnen maken.

Lees meer

Vijf manieren om je moeder (of jezelf) te verwennen op Moederdag

Vijf manieren om je moeder (of jezelf) te verwennen op Moederdag

Ontspan en kom eens goed tot rust op Moederdag door de spa-ervaring in het comfort van je eigen huis te creëren met deze vijf ideeën. Heb je als ouder wel eens van die dagen dat het leven zijn tol eist en je een oneindige lijst hebt met dingen die je nog moet doen? Eén van de beste manieren om met dergelijke stressvolle dagen om te gaan is door goed voor jezelf te zorgen. Dat kan bijvoorbeeld door een haarmasker aan te brengen, een gezonde maaltijd te bereiden of op tijd naar bed te gaan. Neem met Moederdag eens wat ‘me-time’ en verwen jezelf met deze vijf gemakkelijke stappen voor thuis:

Lees meer

6 tips om jouw maaltijden gezonder te maken

6 tips om jouw maaltijden gezonder te maken

Auteur: Susan Bowerman

Kleine veranderingen in jouw recepten kunnen leiden tot grote calorieverlagingen. Door een paar ingrediënten te wisselen, kunnen huisgemaakte gerechten een stuk gezonder worden. Wij gaven eerder tips over kleine veranderingen die je in de supermarkt kunt aanbrengen, want dat is tenslotte waar het pad naar gezond eten begint. Nu jij je gezonde ingrediënten mee naar huis hebt genomen, is het belangrijk om ze op de juiste manier te bereiden. Met slechts een paar kleine aanpassingen kun je elk gerecht dat je thuis klaarmaakt een beetje beter maken, zodat je na verloop van tijd gezonde eetgewoonten kunt ontwikkelen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x