5 Healthy Habits 1400x700

5 ochtendgewoonten om elke dag mee te beginnen

Velen van ons hebben nu meer tijd in de ochtend en kunnen een routine creëren die goed past bij een gezonde en actieve levensstijl. Als je elke dag alles eruit wilt halen wat er in zit, is het verstandig om een goede ochtend routine te creëren. Deze ochtend routine is de agenda van de eerste 90 minuten van de dag waarin jij jezelf 100% fit gaat maken, zodat je voldoende wilskracht hebt gedurende de dag! Word goed en gelukkig wakker met enkele van onze eenvoudige tips!

Voeding

Zoals de meesten zullen weten, is het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag. Ons lichaam moet op de juiste manier worden gevoed om de dag goed te beginnen. Een ontbijt dat rijk is aan voedingsstoffen, rijk aan eiwitten en complexe koolhydraten, vult effectief de voedingsstoffen aan die ons lichaam nodig heeft na de nacht. Denk aan granen, fruit, groenten, eieren, Griekse yoghurt en essentiële vitamines en mineralen in een heerlijke shake. Probeer tijdens de zomer een van onze favoriete Herbalife Nutrition-shakes, Formule 1 zomerse bosvruchten-smaak.

Kopje thee in de ochtend

Velen van ons houden van ochtendkoffie. Maar vanwege de koffiegeur uit je mond is het misschien tijd om iets te veranderen. Hiervoor is kruidenthee het antwoord! Word wakker met een verfrissend kruidendrankje. Onze thee bevat weinig calorieën, bevat cafeïne om de alertheid te verhogen en de concentratie te helpen verbeteren en het kan ook warm of koud geconsumeerd worden.

Gezond is het nieuwe gelukkig

De buitenkant van ons lichaam is even belangrijk als de binnenkant. Vitaminen C en E dragen bij aan de bescherming van cellen tegen oxidatieve stress. We moeten regelmatig antioxidantrijke huidverzorgingsproducten aanbrengen. Vrije radicalen zijn overal om ons heen te vinden, zelfs ons lichaam creëert vrije radicalen. Elke ochtend antioxidantrijke huidverzorgingsproducten aanbrengen is een must. Zonnebrandcrème is vooral belangrijk voordat je elke ochtend het huis verlaat, omdat we altijd worden blootgesteld aan zonlicht, zelfs als het bewolkt is. Dus, ongeacht het weer, een perfecte aanvulling op je ochtendschoonheidsroutine is onze eigen SKIN SPF 30 Beschermende Moisturiser.

H2O is de juiste keuze

Je weet hoe belangrijk water is en het houdt je lichaam gehydrateerd. Wanneer je wakker wordt, heeft je lichaam water nodig omdat dit tijdens het slapen verloren is gegaan. En het toevoegen van water aan je ochtendmaaltijd helpt je om je waterinname op peil te houden. Als je uitgedroogd bent, voel je je gewoon niet op je best. Vind je water een beetje saai en smaakloos? Geef dan een smaakje aan je water. Een goed voorbeeld is de Herbal Aloe Concentrate of Mango drank die je water een verfrissende citrus twist kan geven. Maak er dus een gewoonte van om 's ochtends na het ontwaken een glas water te drinken.

Sport in de ochtend

De ochtend is een goed moment om aan lichaamsbeweging te doen om gezond te blijven. Maak wat tijd vrij voor een stevige ochtendwandeling, een korte training van 10 minuten of zelfs een paar rondjes in je buurt op je fiets. Er gaat niets boven de stemmingsverbetering na de training om je een jeugdiger, stralender uiterlijk te geven om je dag goed te beginnen. Maak er dus een gewoonte van om niet op de snooze-knop te drukken. Zet je wekker ver van je vandaan zodat je uit bed moet komen om hem uit te zetten. Klinkt als marteling, nietwaar? Maar zodra je het voordeel gaat waarderen, zal je blij zijn dat je het hebt gedaan.

Begin elke dag met het volgen van deze ochtendgewoonten en je zult van de ochtend gaan houden. Voor je lichaam en je huid zorgen is belangrijk. Onthoud dat een gezond lichaam en huid erg mooi is.

Klik hier voor nog meer tips rondom huidverzorging.

Gerelateerd

Alle artikelen
Druk? Hoe tijd te besparen in de ochtend?

Druk? Hoe tijd te besparen in de ochtend?

Auteur: Herbalife Nutrition

Hoe kun je de vroege ochtend rustiger tegemoet treden? Tussen het opstaan (vaak zo laat mogelijk) en het vertrekken (om naar het werk te gaan of de kinderen naar school te brengen), is de ochtend voor velen een race tegen de klok. Hoe kun je in de vroege ochtend rustiger opstarten?

Lees meer

Hoe te reizen, gezond te eten én te genieten

Hoe te reizen, gezond te eten én te genieten

Auteur: Susan Bowerman

De zomer is een tijd om te ontspannen, te relaxen en te pauzeren van onze dagelijkse activiteiten. Het is ook een gelegenheid om onbekende plaatsen dichtbij en ver weg te bezoeken. Als we op vakantie gaan, willen we niet alleen nieuwe bezienswaardigheden zien, maar ook van nieuw eten genieten. Wie houdt er niet van om lokale lekkernijen te proberen en een pauze te nemen van ons dagelijkse dieet? Op vakantie gaan betekent niet dat je moet afzien van goede voeding. Je kunt reizen, gezond eten, nieuwe gebieden verkennen en toch af en toe iets lekkers proberen door deze eenvoudige suggesties op te volgen.

Lees meer

Hoe kan ik snel rehydrateren? Dit zijn creatieve manieren om je vochtinname te verhogen

Hoe kan ik snel rehydrateren? Dit zijn creatieve manieren om je vochtinname te verhogen

Auteur: Susan Bowerman

Heb je net een lange duurloop, trainingssessie of yogales achter de rug? Zorg ervoor dat je voldoende vocht drinkt! Na een zware training moet vochtverlies worden aangevuld, daarom is het zo belangrijk om te rehydrateren. Dit geldt vooral tijdens de hete zomermaanden, omdat warmte en vochtigheid het vochtverlies kunnen versnellen en het nog moeilijker maken om goed gehydrateerd te blijven.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x