Skincare HN

9 verzorgingstips om een droge huid in de winter te voorkomen

Een droge, vochtarme huid kan op elk moment van het jaar optreden, maar vooral als het weer omslaat. Omdat het in veel delen van de wereld winter is, beginnen velen van ons ook veranderingen in de huid te zien. Tijdens koudere maanden is er buiten minder vocht in de lucht en kunnen verwarmingssystemen binnenshuis ook de huid uitdrogen.

De combinatie van extreme temperaturen kan ervoor zorgen dat je huid droog, jeukend en ongemakkelijk aanvoelt. Droge lucht kan ook leiden tot kleine scheurtjes op het huidoppervlak, die kunnen dienen als toegangspunten voor onzuiverheden die pijnlijk en lelijk zijn.

Bekijk enkele zeer aan te bevelen verzorgingstips voor tijdens de wintermaanden om je huid zelfs bij koud weer te laten stralen:

Drink meer water.

Uitdroging van de huid treedt op wanneer het lichaam zowel van binnen als van buiten vocht mist. De gemiddelde persoon heeft 8 tot 12 kopjes water per dag nodig.

Smeer je in met zonnebrand.

Alleen omdat het buiten niet warm is, wil nog niet zeggen dat er geen UV-stralen in de lucht zijn, dus smeer je goed in met SPF 15 of hoger.

Overweeg om producten toe te voegen en te wijzigen op basis van het seizoen.

Je huidverzorgingsbehoeften kunnen tussen de seizoenen drastisch veranderen. Overweeg om over te schakelen op vocht inbrengende formules in alles, van reinigingsmiddelen tot cosmetica.

Vermijd lang douchen of baden.

Niets voelt beter op een koude dag dan een stomend en heet bad - maar langdurige blootstelling aan heet water kan je huid verder uitdrogen doordat het oliën van het oppervlak verwijdert.

Hydrateer voordat je naar bed gaat.

Voordat je op social media scrolt totdat je in slaap valt, moet je ervoor zorgen dat je een goede nachtelijke huidverzorgingsroutine doet, niet alleen op je gezicht maar ook op de rest van je lichaam.

Ontdek Herbalife SKIN en onze Herbal Aloë lijn. Onze persoonlijke verzorgingsproducten bevatten geen toegevoegde parabenen, geen toegevoegde sulfaten en zijn dermatologische getest. Klik hier voor meer informatie.

Gerelateerd

Alle artikelen
Hoe vermijd je overeten tijdens de feestdagen? Zoek naar gezonde proteïnebronnen

Hoe vermijd je overeten tijdens de feestdagen? Zoek naar gezonde proteïnebronnen

Auteur: Susan Bowerman

De feestdagen zijn een tijd van vrienden, familie en natuurlijk eten. Maar veel van onze lekkernijen tijdens de feestdagen kunnen veel calorieën bevatten, maar weinig voedingsstoffen die ons lichaam nodig heeft. Een manier om ongezonde zoetigheden en voeding dit seizoen te weerstaan is om meer proteïnen in elke maaltijd op te nemen en tegelijkertijd te minderen op geraffineerde koolhydraten en vet. Je krijgt dan een voller gevoel, waardoor je waarschijnlijk minder zult eten en minder ongezond zult snoepen.

Lees meer

Zijn noten gezond om te eten?

Zijn noten gezond om te eten?

Auteur: Herbalife Nutrition

Noten zijn gezonder dan vaak wordt gedacht. Doe jezelf een plezier door ongeveer 25 gram noten per dag te eten. Ze zijn niet alleen lekker, maar bevatten ook veel gunstige voedingsstoffen, zoals proteïnen, vezels, ijzer en onverzadigd vet. Neem de volgende keer dus eens wat noten in je yoghurt, doe ze door je salade of voeg wat pindakaas toe aan je overnight oats.

Lees meer

Dit is hoe jij effectief spieren kan opbouwen met een verantwoord dieet én training

Dit is hoe jij effectief spieren kan opbouwen met een verantwoord dieet én training

Auteur: Susan Bowerman

Als je de meeste mensen zou vragen wat er nodig is om spieren op te bouwen, zouden ze waarschijnlijk zeggen dat je gewoon proteïne, proteïne en nog eens proteïne moet eten. Proteïne is zeker belangrijk. Je spieren zijn immers gemaakt van proteïne, en je lichaam heeft er voldoende van nodig in de voeding om de bouwstenen te hebben die het nodig heeft om spiermassa op te bouwen. Maar proteïne alleen is niet voldoende. Je moet ook aandacht besteden aan de rest van je dieet en trainingsroutine.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x