9 verzorgingstips om een droge huid in de winter te voorkomen

Een droge, vochtarme huid kan op elk moment van het jaar optreden, maar vooral als het weer omslaat. Omdat het in veel delen van de wereld winter is, beginnen velen van ons ook veranderingen in de huid te zien. Tijdens koudere maanden is er buiten minder vocht in de lucht en kunnen verwarmingssystemen binnenshuis ook de huid uitdrogen.

De combinatie van extreme temperaturen kan ervoor zorgen dat je huid droog, jeukend en ongemakkelijk aanvoelt. Droge lucht kan ook leiden tot kleine scheurtjes op het huidoppervlak, die kunnen dienen als toegangspunten voor onzuiverheden die pijnlijk en lelijk zijn.

Bekijk enkele zeer aan te bevelen verzorgingstips voor tijdens de wintermaanden om je huid zelfs bij koud weer te laten stralen:

Drink meer water.

Uitdroging van de huid treedt op wanneer het lichaam zowel van binnen als van buiten vocht mist. De gemiddelde persoon heeft 8 tot 12 kopjes water per dag nodig.

Smeer je in met zonnebrand.

Alleen omdat het buiten niet warm is, wil nog niet zeggen dat er geen UV-stralen in de lucht zijn, dus smeer je goed in met SPF 15 of hoger.

Overweeg om producten toe te voegen en te wijzigen op basis van het seizoen.

Je huidverzorgingsbehoeften kunnen tussen de seizoenen drastisch veranderen. Overweeg om over te schakelen op vocht inbrengende formules in alles, van reinigingsmiddelen tot cosmetica.

Vermijd lang douchen of baden.

Niets voelt beter op een koude dag dan een stomend en heet bad - maar langdurige blootstelling aan heet water kan je huid verder uitdrogen doordat het oliën van het oppervlak verwijdert.

Hydrateer voordat je naar bed gaat.

Voordat je op social media scrolt totdat je in slaap valt, moet je ervoor zorgen dat je een goede nachtelijke huidverzorgingsroutine doet, niet alleen op je gezicht maar ook op de rest van je lichaam.

Ontdek Herbalife SKIN en onze Herbal Aloë lijn. Onze persoonlijke verzorgingsproducten bevatten geen toegevoegde parabenen, geen toegevoegde sulfaten en zijn dermatologische getest. Klik hier voor meer informatie.

Gerelateerd

Alle artikelen
Wat te eten voor en na een training: 8 tips voor gezonde tussendoortjes

Wat te eten voor en na een training: 8 tips voor gezonde tussendoortjes

Auteur: Dana Ryan

Gezond snacken is een belangrijk onderdeel van elk dieet. Voor sporters en actieve mensen zorgen tussendoortjes voor voldoende brandstof voor de training, verbeteren ze het spierherstel, stimuleren ze de mentale prestaties en helpen ze bij het behouden van een gezonde lichaamssamenstelling. Als sportdiëtist vragen sporters me vaak: Wat moet ik eten voor en na een training? Wat is een goede sportsnack? Dit zijn goede vragen die ik graag beantwoord.

Lees meer

7 smakelijke manieren om meer groenten aan je dieet toe te voegen

7 smakelijke manieren om meer groenten aan je dieet toe te voegen

Auteur: Susan Bowerman

Donkere bladgroenten zijn voedzame krachtpatsers, boordevol ijzer, calcium, vezels en vitamine A, C, en K. Eet jij ze wel genoeg? Boerenkool, spinazie, snijbiet, sla, rucola en andere groenten helpen het cholesterolgehalte te verlagen, de energie te verhogen, de gezondheid van de ogen te behouden en ontstekingen te verminderen, naast andere voordelen. Ze bevatten ook verbindingen en ontstekingsremmende eigenschappen die het hart kunnen beschermen.

Lees meer

Vijf bewezen strategieën om je eetlust te bedwingen

Vijf bewezen strategieën om je eetlust te bedwingen

Auteur: Susan Bowerman

Leren je hongergevoel te beheersen is waarschijnlijk de grootste hindernis als je aan een fitplan begint. Het is een klacht die ik vaker hoor dan welke andere ook. Sommige mensen mopperen over het tellen van calorieën of het bijhouden van een eetdagboek; anderen mopperen over het maken van tijd om te sporten. Maar er gaat geen dag voorbij dat iemand me niet vertelt dat ze gewoon geen honger meer hebben of dat ze "de hele tijd honger hebben!"

Lees meer

Vind een member

Vind een member x