Aerial yoga, trapeze en meer 'aparte' manieren om te trainen

De meeste mensen vinden ‘fit worden' hetzelfde als de loterij winnen - schijnbaar onbereikbaar. Je hebt erover nagedacht en misschien heb je zelfs een sportschoollidmaatschap afgesloten als eerste stap van een van je goede voornemens om in beweging te komen.

Maar nu - vier maanden later - verveel je je en ben je de motivatie kwijt.

Nou, er is geen betere tijd dan nu om weer enthousiast te worden over fitness. Regelmatige lichaamsbeweging is goed voor ieders gezondheid - en mensen van alle leeftijden en lichaamstypen kunnen fysiek actief zijn. Probeer deze speciale workouts uit voor extra fitness motivatie.

Na elk type workout zijn er genoeg redenen om je goed te voelen. Je helpt namelijk je ​​gewicht onder controle te houden en vermindert het risico op hartaandoeningen. Daarnaast beheers je je bloedsuikerspiegel en mentale gezondheid. En je versterkt je botten en spieren.

1. Trapeze: Actrice en zangeres, Zendaya, deed dit in de film "The Greatest Showman." Je kan niet gelijk zo gemakkelijk door de lucht vliegen, althans niet de eerste keer, maar als het bereiken van nieuwe hoogten een beroep doet op je avontuurlijke kant, ga dan de trapeze uitdaging aan. Nee, probeer dit niet in je achtertuin, maar zoek naar een professionele trapeze-school bij jou in de buurt.

Met een trapeze training kan je kracht opbouwen in je bovenlichaam en je werkt gelijk aan je flexibiliteit en coördinatie. Bovendien krijgt je humeur en zelfvertrouwen een enorme boost als je die eerste "ik kan niet" en aarzeling overwint. Nu ben je klaar voor meer!

2. Aerial yoga: nu we toch even in de lucht zijn, konden we deze workout niet vergeten. Circushangmatten trekken je omhoog om in te hangen terwijl je werkt aan yogastanden. En nee, je begint niet op 10 meter hoog; misschien een paar centimeter.

In 2016 voltooide de American Council on Exercise (ACE) een studie over aerial yoga. Uit deze studie bleek dat het voordelen bood die vergelijkbaar waren met die van aërobe oefeningen met lage tot matige intensiteit. Na een programma van zes weken zagen de deelnemers verbeteringen in lichaamsgewicht, lichaamsvetpercentage en bloeddruk.

3. Trampoline: indoor trampolines duiken op in heel Nederland, en sommige sportscholen en fitnessstudio's bieden kleine, individuele trampoline-lessen voor alle leeftijden aan. Deze low-impact workouts versterken derrieres, hamstrings en buikspieren. Bovendien krijg je een sterke dosis balanstraining bij elke sprong.

4. Dansen: een studie uit 2016 gepubliceerd in “Journal of Sport and Health Science” concludeerde dat een uur cardio-dansen minstens 400 calorieën zou kunnen verbranden - en dat mensen plezier hadden! Dansen helpt ook de algehele coördinatie en is geweldig voor je humeur.

5. Aquaspinning: er is geen aquaspinning studio in elke stad, maar als je er een hebt bij jou in de buurt, of als je een eigen zwembad hebt, overweeg dan om op een speciale fiets aan aqua-spinning of hydrospinning te doen. Fans zweren bij de super lage impact, want het menselijk lichaam bestaat voor 60 procent uit water en je onderlichaam en kern worden er 'door' omringd. Het is een volledige calorie-brander, tot 800 per uur, omdat het water je gewrichten daadwerkelijk ondersteunt. Je zult ook spiergroepen gebruiken die je misschien niet zo gebruikt tijdens reguliere spin-lessen.

Nu klinkt het woord "sporten" beter, toch? Genieten!

Gerelateerd

Alle artikelen
Succesvolle celebrity fitness technieken

Succesvolle celebrity fitness technieken

Auteur: Samantha Clayton

Ben je geïnspireerd geraakt door tijdschriftverhalen over workout routines van beroemdheden? Ben je jaloers op het figuur van vele filmsterren? Als je Ja hebt geantwoord, of als je gewoon een paar geheimpjes van beroemdheden wilt weten, lees dan verder. Ik ga een paar celebrity fitness technieken met je delen.

Lees meer

Training voor lange afstanden OCR’s

Training voor lange afstanden OCR’s

Auteur: Herbalife Nutrition

Wat veel mensen vergeten bij het trainen voor langere afstanden, is dat je op een holistische manier moet denken; je moet je trainingsplan combineren met de juiste voeding voor je lichaam en voldoende slaap. Niet alleen voor de trainingssessie maar ook voor je herstelfase. Bedenk je dat hoe meer je je lichaam pusht, hoe meer aandacht je moet besteden aan de wederopbouw en regeneratie van je lichaam na de training. Hieronder volgen enkele tips om ervoor te zorgen dat je straks klaar bent voor jouw Strong Viking avontuur.

Lees meer

Workout tips voor tijdens de herfst

Workout tips voor tijdens de herfst

Auteur: Samantha Clayton

Volg deze herfsttrainingstips om spieren op te bouwen terwijl je calorieën verbrandt. Op veel plaatsen neemt de temperatuur af, maar dat is geen reden om te stoppen met trainen. Werk in plaats daarvan aan het onderhouden van je summer body. Deze herfsttraining is geweldig voor het versterken van je armen, core en benen. Het helpt je ook kracht op te bouwen en calorieën te verbranden.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x