De workouts van 2018

Samantha Clayton (fitnessexpert, voormalig professioneel sprinter en Senior Director Worlwide Fitness Education bij Herbalife Nutrition) heeft de meest populaire workouts van 2018 op een rijtje gezet.

1. Versla de bokser

Met bewegingen die de vetverbranding bevorderen en de armen, benen en dijen gespierder maken, is boksen een workout voor het hele lichaam. Als je de moves eenmaal doorhebt, kun je ze overal uitvoeren, op ieder moment. Boksen verbrandt calorieën, verlicht stress en helpt sterke spieren en een strakke lichaamsbouw vorm te geven. “Boksen is goed omdat je je cardiorespiratoire systeem daadwerkelijk kunt testen, kracht kunt opbouwen en je coördinatie kunt verbeteren. En dat allemaal tegelijk,” zegt Samantha.

2. Probeer de barre

Deze trainingsstijl bestaat uit traditionele moves die aangepast zijn zodat ze geschikt zijn voor ieder niveau. Een balletbarre wordt gebruikt om je te helpen balanceren terwijl je isometrische krachtoefeningen uitvoert (je lichaam stilhouden terwijl je een specifieke set spieren aanspant), gecombineerd met een hoog aantal herhalingen van korte bewegingen. Tijdens barrelessen worden voorzichtige krachtoefeningen (door gebruik te maken van het lichaamsgewicht) gecombineerd met flexibiliteit en coördinatie. De langzame, doelbewuste bewegingen helpen de spieren onder controle te houden en te zorgen voor stabiliteit van de kern. Vergeet niet de bilspieren aan te spannen!

3. Samantha’s favoriete yogaposes:

- Bridge pose: om de bilspieren en hamstrings te versterken

- Plank en side plank: zijn goed voor het vormgeven van de buikspieren

- Warrior one: voor het versterken van de benen en het strekken van de romp

- Downward dog: voor het strekken van de achterkant van je benen en het vormgeven van de bovenkant van je rug en schouders

4. Spring op de fiets

Kies voor een stationaire fiets thuis of in de sportschool, of probeer eens een spinning les (vaak zeer energiek met harde muziek en een duidelijke ‘fun factor’). Of stap op de fiets en geniet van de omgeving of neem de fiets voor je dagelijkse woon-werkverkeer van of naar het werk. Deze oefening met lage impact kan precies op je fitnessdoelen en interesses aangepast worden. Het is geweldig om calorieën te verbranden, spieren op te bouwen, het uithoudingsvermogen uit te dagen en de algehele conditie te verbeteren.

5. Samantha’s go-to moves voor het vormgeven van spieren:

- Lateral lunges: voor de binnen- en buitenkant van de dijen

- Push-ups: voor het werken aan je borst en kern

- Upright row: voor de trapeziusspieren en schouders

- Squats: voor het werken aan je billen en benen

Gerelateerd

Alle artikelen
Wanneer is de beste tijd om te trainen?

Wanneer is de beste tijd om te trainen?

Auteur: Herbalife Nutrition

Ochtend, middag of avond: wanneer train je het beste? Als je met een fysieke activiteit begint, dan vraag je je misschien af wat de beste tijd is voor in je schema. Hier zijn wat tips voor het maken van de juiste keuze!

Lees meer

Voor welke racketsport kies jij?

Voor welke racketsport kies jij?

Auteur: Herbalife Nutrition

Tennis, badminton, squash, tafeltennis (pingpong)…: aan racketsporten geen gebrek. Maar welke te kiezen? Lees dit artikel voor meer informatie over de verschillende racketsporten. En maak aan het einde van dit artikel een weloverwogen beslissing.

Lees meer

3 geheimen voor een platte buik

3 geheimen voor een platte buik

Auteur: Samantha Clayton

Droom je van een platte buik? Wij laten je zien hoe je je buikspieren kunt versterken.Heb je je dromen van een platte buik opgegeven? De buikspieren in een chocoladereep zijn zeker indrukwekkend. Maar als je alleen op zoek bent naar een platte buik, zijn hier drie Herbalife Nutrition-geheimen die je zullen helpen je buikspieren snel te versterken.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x