Hiking Trails voor Fitness en Plezier

Hiken is een geweldige manier om buiten te komen. Hier een aantal ideeën om je te laten hiken voor fitness en plezier.

1. Verbeterde cardiovasculaire functie
Een milde tot matige intensiteit van de training is gekoppeld aan een verbetering van de longcapaciteit en een verhoogde hartfunctie.

2. Verbeterde balans en coördinatie
Het ruige en gevarieerde terrein van de meeste hiking trails dwingt jouw lichaam om zich te stabiliseren, waardoor je evenwicht en coördinatie op den duur verbetert.

3. Verbeterde stemming
Als je de tijd neemt om uw drukke leven even achter je te laten en van het buitenleven te genieten, kun je stress afbouwen, terwijl de stimulans om te genieten van de natuur –– de vergezichten, geuren en taferelen –– je mentaal alerter kan laten voelen.

4. Gewichtsverlies
Lichamelijke activiteit verbrandt calorieën en een langzame en stabiele cardiovasculaire activiteit bevordert de vetverbranding. Hiken, gecombineerd met goede voeding, kan tot een aanzienlijk gewichts- en vetverlies leiden.

5. Plezier hebben
Het ontdekken van nieuwe trails en buiten zijn is gewoon plezierig. Even jouw drukke dag achter je laten en tijd doorbrengen met vrienden, terwijl je een activiteit als hiken doet, kan jouw humeur verbeteren.

Je kunt ontspannen hiken en genieten van jouw omgeving, kletsen met een vriend of dagdromen terwijl je van de natuur geniet, maar je hebt ook de mogelijkheid om je innerlijke hiking goeroe te vinden en jouw wandeling te intensiveren tot een calorie-verslindend sportief avontuur.

Zo kunt u meer uit uw hike halen:

1. Verhoog het tempo van de wandeling
Probeer trailrunning om de intensiteit van je beweging te verhogen. Als je nog niet klaar bent voor het hardlopen, probeer dan afwisselend snelwandelen en joggen.

2. Verhoog de helling
Hoe steiler de helling, hoe harder jouw lichaam moet werken. Zoek een hike met een uitdagende helling.

3. Trek steeds naar grotere hoogtes
Trainen op grotere hoogte heeft veel gezondheidsvoordelen en kan jouw algehele conditie verbeteren. Het is echter iets wat langzaam opgebouwd moet worden.

4. Varieer het terrein
Begin op overwegend vlakke paden en bouw op tot zand- of rotsachtige oppervlakken. Hiken op oneffen terrein versterkt alle kleine spieren en pezen in uw voeten en enkels.

Hiken kan vol avontuur, plezier, zweet en verbrande calorieën zijn, maar zoals bij alle activiteiten, is het uiteindelijk wat je er zelf maakt. Het beste advies is om op pad te gaan, te genieten en te zien hoe hiken uw kan helpen om uw doelen te bereiken.

Gerelateerd

Alle artikelen
Kitesurfer Roderick Pijls

Kitesurfer Roderick Pijls

Auteur: Herbalife Nutrition

Nieuw partnership alert! We hebben een nieuwe samenwerking opgestart met een topatleet, namelijk met Roderick Pijls! Roderick reist de hele wereld over met zijn kite en board om de limiet van zijn eigen kunnen op te zoeken. Van kitesurfen over giftige meren in Afrika tot kitesurfwedstrijden in Indonesië. Roderick reist de hele wereld rond om op de mooiste plekken te kunnen kitesurfen en voor zijn internationale modellen carrière. We zijn blij om hem te verwelkomen in ons ambassadeursprogramma en hem te ondersteunen in zijn sportprestaties.

Lees meer

Wedstrijdzwemmer Jarno Koster

Wedstrijdzwemmer Jarno Koster

Auteur: Herbalife Nutrition

We hebben weer een top samenwerking opgestart! Samen met niemand minder dan wedstrijdzwemmer Jarno Koster! Jarno is 18 jaar en is reeds 14 maal Nederlands kampioen geworden op meerdere afstanden. Hij is een fanatieke sporter met een goede mentaliteit en veel doorzettingsvermogen. Als hij een doel voor ogen heeft dan wil hij er ook 100% voor gaan.

Lees meer

Padelspeler Bram Meijer

Padelspeler Bram Meijer

Auteur: Herbalife Nutrition

Goed nieuws! We hebben een nieuwe samenwerking opgestart met een topatleet, namelijk met Bram Meijer! Bram is de huidige nummer één padelspeler van Nederland. Hij is namelijk viervoudig Nederlands kampioen! Wellicht dat sommigen van jullie nog afvragen wat padel precies is. Padel is een racket- en balsport voor paren (dubbelspel), waarbij een bal, gelijkend op een tennisbal, met een racket over een net gespeeld dient te worden. Het is een mix van tennis en squash. De bal blijft echter in het spel als deze eerst de grond raakt en nadien een van de wanden.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x