Hoe millennials positieve invloed zullen hebben op de veranderingen in 2019

Inmiddels denk je waarschijnlijk aan bepaalde voeding of een nieuw type workout die je wilt uitproberen. We hebben het vaak over fitness- en voedingstrends, maar bestaat er zoiets als een sociale ondersteuningstrend? Daar lijkt het wel op en daar hebben millennials voor gezorgd. Deze doelgerichte generatie is geïnteresseerd in zorg voor het milieu en sociale verantwoordelijkheid.

De trend dat mensen zich meer bewust zijn van hun impact op de wereld is echt een evolutie. Millennials zijn “digital natives”. Ze waren getuige van de economische crisis van 2008 en de wereldwijde oorlog tegen terrorisme die begon in 2001. Die factoren lijken een generatie te hebben gevormd die meer gericht is op zelfzorg, wijsheid in de menigte boven autoriteit en een verlangen om het leven beter te maken voor zichzelf en anderen.

Tegen 2025 zouden millennials tot 75% van de beroepsbevolking kunnen vertegenwoordigen. Kun je je voorstellen hoe deze enorme demografische verschuiving de wereld zal veranderen? In 2019 zullen we enkele van deze veranderingen beginnen te zien:


Ethische consumptie

Een onderzoek van Nielsen onthulde dat 73% van de millennials bereid is meer aan een product te spenderen als het van een duurzaam merk komt. Maar dit gaat veel verder dan duurzaamheid of maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Bezorgdheid rondom landbouwpraktijken, het welzijn van dieren en voedselveiligheid zullen onze eetgewoonten waarschijnlijk verschuiven naar meer plantaardig. Ongeveer 26% van de millennials identificeert zich als veganistisch of vegetarisch.

Consumenten proberen verantwoordelijke burgers te zijn en zij verwachten hetzelfde van bedrijven.


Sociale invloed op voeding en gezondheid

Mensen hebben altijd de behoefte gehad om erbij te horen, om ergens deel van uit te maken. Het ligt in onze aard om sociaal te zijn; groepen voorzien ons van identiteit en een ondersteuningssysteem.

Er is wijsheid in een community: de menigte is wijzer dan een enkele deelnemer, simpelweg omdat het ieders kennis, ervaring en informatie bij elkaar optelt.

Als het gaat om gezondheid, fitness en voeding, zullen consumenten naar hun leeftijdsgenoten en netwerken kijken voor nieuwtjes, advies en reviews. Inspirerende verhalen over gewichtsverlies, aankomen in spiermassa en herstel zullen sterker zijn dan welke vorm van reclame dan ook.

Dit is duidelijk wanneer we naar internet en social media kijken. Belangrijke opinieleiders worden nog steeds gewaardeerd, maar op een andere manier dan voorheen. Ze worden nu gewaardeerd om hun inbreng, in plaats van hun diploma of status. Gezag wordt gewonnen door hoe je omgaat met relaties, bijdraagt ​​aan relaties en ze onderhoudt en niet door je autoriteitspositie opgesomd door titels.

Bekijk influencers op Instagram en YouTube, die over workouts, recepten, dieetsucces en lichaamstransformaties praten. Deze verhalen inspireren en geven hoop. Vanwege dit sociale aspect hebben sommige mensen een eerste stap gezet in het proberen van een gezondere levensstijl.


Verbetering

Ten slotte, omdat alles met elkaar verbonden is, raken we minder gefocust op het behalen van doelen ten koste van anderen.

Doelen worden meer gesteld in de context van evolueren als een community. We noemen dit verbetering. Onze doelen zullen meer gefocust zijn op het verbeteren van ieders leven.

We zullen termen zoals "individuele sociale verantwoordelijkheid" zien verschijnen. Dit omvat twee basis attitudes:

  • Minimaliseren van onze negatieve impact op anderen
  • De positieve voordelen die we de maatschappij in het algemeen bieden

Dit gaat verder dan alleen vrijwilligerswerk. Het omvat onze consumptiebeslissingen, vakantiekeuzes en bewustzijn van onze ecologische voetafdruk.

Natuurlijk willen we het leven en de gezondheid nog beter voor onszelf maken. Weelderige levensstijlen zullen steeds meer worden vermeden door de menigte, omdat het in tegenspraak is met onze verantwoorde gedachten.

Gerelateerd

Alle artikelen
Samen koersballen is best fijn!

Samen koersballen is best fijn!

Auteur: Herbalife Nutrition

Een team van 6 medewerkers van Herbalife Nutrition wisselde afgelopen maand hun bureau in voor een potje koersbal met cliënten en wijkbewoners van woonzorgcentrum Transwijk in Utrecht. Helaas heerst er in Nederland veel eenzaamheid onder ouderen. Herbalife Nutrition wilde hier graag een steentje in bijdragen.

Lees meer

Obstacle runners twee jaar langer ondersteund door middel van sportvoeding

Obstacle runners twee jaar langer ondersteund door middel van sportvoeding

Auteur: Herbalife Nutrition

Herbalife Nutrition en obstacle run organisator Strong Viking hebben op 12 februari 2019 hun sportieve samenwerkingscontract voor twee jaar verlengd. Fanatieke deelnemers aan de edities van de runs in Nederland, Duitsland en België worden door beide partijen uitgedaagd om hun gezonde doelen écht te bereiken.

Lees meer

Vind een sportmaatje: 6 manieren om een vriend(in) te overtuigen om met jou te trainen

Vind een sportmaatje: 6 manieren om een vriend(in) te overtuigen om met jou te trainen

Auteur: Samantha Clayton

Fitness is leuker wanneer je dit met iemand samen doet. Als je deze zes tips toepast, dan lukt het jou zeker om je vrienden van de bank krijgen om vervolgens samen met jou te sporten. Je weet waarom je actief zou moeten zijn, maar nu is het tijd om je kennis te verspreiden en je vrienden en familie te helpen om ook actief te worden. Wanneer je je tijd en energie besteedt aan het verbeteren van je gezondheid, dan zijn de resultaten vaak zichtbaar voor iedereen. Je verbeterde zelfvertrouwen, je lichaamsbeeld en een stralende huid vallen erg op. Maar voor je vrienden en familieleden die niet graag actief willen worden, moet je misschien wat overtuigende tactieken gebruiken om ze op gang te helpen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x