Manieren om je workouts in te plannen tijdens de feestdagen

Denk je dat je het te druk hebt om in je vakantie te sporten? Denk nog eens na. In dit artikel lees je hoe je tijd kunt vinden. Je bent druk, het zijn de feestdagen en het is moeilijk om tijd te vinden om je training in je drukke feest- en reisschema te plaatsen. Maar met een beetje planning en motivatie, weet ik zeker dat je de tijd kunt vinden om je hartslag te verhogen en je fitnessdoelen op het goede pad te houden.

Hier zijn acht eenvoudige manieren om een ​​workout in je planning toe te voegen.

Jump-start jouw dag: Spring uit bed en doe een snelle training in je pyjama. Het zorgt ervoor dat je bloed stroomt en bevordert de afgifte van je natuurlijke endorfines, zodat je je dag goed begint. Je kunt elke dag focussen op een nieuw lichaamsdeel, zoals benen op maandag, buikspieren op dinsdag, en tegen het einde van de week, kun je je hele lichaam trainen.

Schakel over naar HIIT: als je gewend bent aan lange workouts, overweeg dan over te schakelen naar HIIT. HIIT is fantastisch voor als je weinig tijd hebt, omdat het je dezelfde positieve gezondheidsvoordelen biedt die gepaard gaan met lichaamsbeweging, zoals verhoogde verbranding van calorieën, verbeterde gezondheid van het hart, verhoogde aerobe en anaerobe conditie en verbeterde spierkracht, maar in minder tijd. Er zijn veel verschillende interpretaties van HIIT, met een verscheidenheid aan oefeningen, intensiteitsniveaus en rustperioden om uit te kiezen. Het is voor iedereen geschikt, ongeacht je niveau.

Investeren: Investeer in een aantal goedkope fitnessbenodigdheden, zoals handgewichten, weerstandsbanden en een yoga mat. Als je deze basics thuis hebt, dan kun je nog steeds weerstandsoefeningen doen als je geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan.

Lopen: als je niet naar de sportschool wilt gaan, maar toch actief wilt blijven, is lopen een perfecte keuze om een ​​paar extra calorieën te verbranden. Je kunt je snelheid variëren om het uitdagender te maken en de frisse buitenlucht zal je energieniveau helpen verhogen.

Gebruik je mobiel: laat technologie je helpen om je conditie op pijl te houden tijdens de feestdagen. Er zijn zoveel creatieve online trainingen die je kunt gebruiken. Bij veel apps kun je tegen anderen strijden of je voortgang bijhouden. Fitnesswebsites kunnen je eenvoudig toegang geven tot vele gratis workoutroutines die je thuis kunt doen.

Lunchtijd: gebruik je pauze op je werk om actief te zijn, loop de trap op of vind een korte groepsles dicht bij kantoor. Activiteiten tijdens je pauze zijn perfect om je energie te geven voor de rest van je dag. Het zal ook je bloed laten stromen, wat de hersenactiviteit en focus verbetert - dat is belangrijk wanneer je stressniveau hoog is.

Geschenk: zie de feestdagen als een tijd om iets nieuws te proberen. Probeer te schaatsen, skiën, een wandeling te maken of iets actiefs dat je hartslag verhoogt. Vakantie is een uitgelezen moment om je te verwennen en jezelf te trakteren op de groepsles die je altijd al wilde uitproberen, maak een fietstocht of ga naar een spa waar je een groepsles kunt doen voordat je gaat ontspannen.

Sportmaatje: Overweeg om een vriend mee te laten doen met een bepaalde workout, omdat dit je gemotiveerd houdt. Een perfecte vakantie-workout is dansen, of je nu een les volgt, een nachtje naar de stad gaat, of thuisblijft en danst voor de X-Box.

Tijdens de feestdagen hoef je niet enkel te eten en op de te bank zitten. Doe je best om gezond en fit te blijven door elke dag een beetje in actie te komen.

Lees het volgende artikel om meer te weten te komen over waarom je moet blijven bewegen tijdens de feestdagen.

Gerelateerd

Alle artikelen
Vijf oefeningen die bijdragen aan je gezondheid tijdens social distancing

Vijf oefeningen die bijdragen aan je gezondheid tijdens social distancing

Auteur: Samantha Clayton

Sportscholen en trainingsstudio's sluiten in het hele land en mensen worden gevraagd om thuis te blijven om de verdere verspreiding van het zeer besmettelijke COVID-19 (coronavirus) te vertragen. Dat is niet voor niets - de sportschool is een bekende en drukke plek waar ziektekiemen zich gemakkelijk kunnen verspreiden. Een nieuwe studie heeft aangetoond dat het coronavirus tot drie dagen kan blijven leven op oppervlakken - gewichten, kabelmachines, loopbanden en vloermatten -, alleen aan je zweethanddoek zal je niet genoeg hebben.

Lees meer

Je beginnershandleiding voor een succesvolle gymsessie

Je beginnershandleiding voor een succesvolle gymsessie

Auteur: Herbalife Nutrition

Ben je iemand die gymsessies vermijdt, omdat je niet weet hoe je de apparaten moet gebruiken of je geïntimideerd voelt? Laten we dit jaar van start gaan om met vertrouwen naar de sportschool te gaan! Hier vind je een eenvoudige handleiding die iedereen kan volgen.

Lees meer

Neem je fitnessroutine mee op vakantie

Neem je fitnessroutine mee op vakantie

Auteur: Herbalife Nutrition

Handen omhoog als je ooit je sportspullen hebt ingepakt voor op vakantie en niet bent gaan sporten. Laten we eerlijk zijn: zelfs met de beste bedoelingen worden onze fitnessregimes aan de kant gezet zodra we onze vakantiebestemming hebben bereikt.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x