6 op de 10 mensen ondervonden voor het eerst voedselonzekerheid tijdens de pandemie

De pandemie heeft de wereld zoals we die kennen veranderd en heeft een tragische crisis veroorzaakt in de volksgezondheid, de economie en voedselonzekerheid. Het aantal mensen dat lijdt aan honger en ondervoeding, vooral kinderen, blijft stijgen en vormt een bedreiging voor de meest kwetsbare communities.

In samenwerking met Feed the Children in het kader van ons Nutrition for Zero Hunger-initiatief, hebben we OnePoll de opdracht gegeven om de impact van de pandemie op voedselonzekerheid en gezinnen over de hele wereld te beoordelen. De enquête omvatte meer dan 9.000 respondenten uit 21 landen.

Hier zijn de belangrijkste bevindingen::

  • 49 procent van de respondenten wereldwijd heeft tijdens hun leven te maken gehad met voedselonzekerheid.
  • 61 procent van hen heeft het voor het eerst sinds het begin van de pandemie meegemaakt.
  • 32 procent van de Amerikaanse respondenten zei dat ze niet genoeg geld hadden om eten te kopen.
  • 31 procent van de Amerikanen zei dat ze niet wisten waar hun volgende maaltijd vandaan zou komen.

Toegang tot betaalbaar gezonde voeding zou voor iedereen de norm moeten zijn, maar tragisch genoeg bevinden we ons in een wereldwijde crisis die onze aandacht vereist met meer dan 820 miljoen mensen over de hele wereld die in honger leven, een crisis die nog is verergerd door de pandemie.

De Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO) benadrukt dat schoolprogramma's een cruciale rol kunnen spelen bij het aanpakken van ondervoeding, het verbeteren van diëten en het ontwikkelen van goede, levenslange gezonde eetgewoonten. Als wereldwijd voedingsbedrijf geven wij mensen toegang tot belangrijke informatie over voeding, gezondheid en welzijn.

Een van de manieren waarop we dat doen, is door consumenten voor te lichten over nutriënten en hoe ze gezondere keuzes kunnen maken. Het begrijpen van de richtlijnen voor een gezond, uitgebalanceerd dieet is belangrijk en we moeten er als mensen voor zorgen dat mensen over de hele wereld toegang hebben tot betaalbaar gezond voedsel.

We bieden ook cruciale middelen en expertise aan communities over de hele wereld via ons Nutrition for Zero Hunger-initiatief. In samenwerking met vooraanstaande non-profitpartners streven we ernaar om de antwoorden op deze uitdaging te vinden.

Meer weten over het Nutrition for Zero Hunger-initiatief? Klik hier.

Gerelateerd

Alle artikelen
1500 sporttassen gedoneerd aan de jeugd in Venray

1500 sporttassen gedoneerd aan de jeugd in Venray

Auteur: Herbalife Nutrition

We zijn één van ’s werelds grootste aanbieders van nutritionele producten voor gewichtsbeheersing, doelgerichte voedingssupplementen, energie-, sport-, fitness- en verzorgingsproducten voor mensen die een evenwichtige levensstijl nastreven. Als wereldwijd voedingsbedrijf is ecologische duurzaamheid een integraal onderdeel van onze innovatiestrategie. We zijn gefocust op het ontwikkelen van nieuwe verpakkingsoplossingen voor producten die veilig, functioneel en milieuvriendelijk zijn om onze inspanningen te ondersteunen bij het bevorderen van een duurzame toekomst en het verminderen van afval. Daarnaast kijken we naar het verminderen van transport, het duurzaam verkrijgen van ingrediënten en last but not least het voorkomen van het weggooien van “overbodige materialen” (producten en materialen die niet meer verkocht mogen worden).

Lees meer

Een transparante supply chain en haar impact op mensen, onze planeet en onze business

Een transparante supply chain en haar impact op mensen, onze planeet en onze business

Auteur: Herbalife Nutrition

Steeds meer consumenten, investeerders en andere belanghebbenden kijken naar grote en kleine bedrijven naar wat ze precies doen en of dit goed is voor mensen en onze planeet. Om aan de eisen van deze stakeholders te voldoen, is transparantie essentieel. In feite verklaarde een Innova Consumentenonderzoek dat zes op de tien consumenten wereldwijd geïnteresseerd zijn in waar hun voedsel vandaan komt en de impact ervan, waaronder het welzijn van mens en dier, transparantie van de toeleveringsketen, plantaardige voeding en duurzame bronnen. De Environmental and Social Governance (ESG)-beweging heeft bedrijven een platform, een gemeenschappelijke taal en belangrijke meetwaarden gegeven om hun strategieën en hun vooruitgang te verwoorden, waardoor het voor belanghebbenden gemakkelijker wordt om aankoop- en investeringsbeslissingen te nemen

Lees meer

Leidinggeven tijdens een pandemie is als deelnemen aan een triatlon

Leidinggeven tijdens een pandemie is als deelnemen aan een triatlon

Auteur: Herbalife Nutrition

Een paar jaar geleden besloot Herbalife Nutrition een triatlon te organiseren om atleten van alle niveaus de kans te geven op het hoogste niveau te presteren en te laten zien dat voeding en gezonde keuzes een enorm verschil kunnen maken in het leven. Niemand had gedacht dat we op dat moment, op die spectaculaire dag in Los Angeles in mei 2019, samen met de rest van de wereld, deel zouden uitmaken van de ultieme uithoudingstest - het overleven van een wereldwijde pandemie.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x