Conditie opbouwen tijdens stress

In moeilijke situaties moet je je balans zien te vinden en dat is lastig. Vandaag wil ik een persoonlijke ervaring met je delen, een die een stressvolle situatie met zich meebrengt, waarbij ik merkte dat ik een aantal dagen nauwelijks at en niet actief was. Het deed me beseffen wat een impact emotionele gebeurtenissen hebben op onze gezondheids- en fitnessdoelen. We hebben brandstof nodig, we moeten actief zijn en we moeten evenwicht vinden, ook als we uitdagingen hebben.

Ik vertel mensen altijd dat actief zijn positieve emoties zal stimuleren in tijden van stress; ik bevond me echter in een situatie waarin ik mijn eigen advies niet opvolgde.

Ik wist niet eens dat ik niet actief was totdat mijn dochter me vroeg waarom ik haar niet voor een gezinswandeling met de honden had meegevraagd, en waarom mijn yoga mat en gewichten niet in de woonkamer waren. Door haar bezorgde toon sprong ik gelijk op van de bank om mijn drie andere kinderen aan te kleden, halsbanden bij de honden om te doen en een paar gezonde snacks in te pakken voor onze gezinswandeling.

We waren drie uur onderweg en ik moet toegeven dat onze familie wandeling me minder gestrest deed voelen. Ik besefte dat het tijd was voor mij om mijn eigen advies op te volgen en een paar tips uit te schrijven over hoe je in moeilijke tijden in balans kunt blijven. Het was ook de perfecte gelegenheid voor mij om het goede voorbeeld te geven en mijn kinderen te laten zien dat je naar buiten moet gaan en actief moet zijn, zelfs in tijden van stress.

Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die door stress van de baan is geraakt, dus wil ik een aantal manieren delen om emotionele stress aan te pakken zonder het af te reageren op je lichaam. Stel jezelf eerst enkele vragen om je te helpen je gezondheids- en fitnessdoelen op het goede spoor te houden:

• Wat is jouw veiligheidsmechanisme bij het omgaan met een stressvolle of emotionele situatie?

• Ben je een stress-eter of iemand die niks eet in tijden van stress?

• Zit je stil, of sport je om je gedachten te verzetten?

Ik heb alle uiteinden van het spectrum gezien als het gaat om hoe emoties mijn lichaam en trainingsgewoonten hebben beïnvloed. Toen ik mijn jonge drieling en een peuter in balans hield, merkte ik dat ik naar zoetigheid en koffie greep om me beter te laten voelen. Het leidde tot gewichtstoename en een gebrek aan vertrouwen. In tijden van emotionele stress merk ik dat ik niet genoeg eet. Mijn reden om een ​​fitness blog over gevoelens te schrijven is omdat het leven ons vaak stressvolle situaties geeft. Hoe je hiermee omgaat, kan echt van invloed zijn op je gezondheid, gewicht en fitnessdoelen.

Het niet vinden van balans tijdens stressvolle tijden kan grote gevolgen hebben voor je gezondheid. Hier zijn enkele tips om gefocust te blijven als je emotioneel bent.


Hoe van stress af te komen

Houd een lijst bij

Het uitschrijven van een takenlijst is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat je al je taken uitvoert. Door dingen van je lijst te verwijderen, voel je je ook goed en zorg je ervoor dat je niet nog meer stress krijgt. Zelfs als je geestelijk druk bent, zal je takenlijst ervoor zorgen dat je dingen niet vergeet.

Plan je maaltijden

Ik heb ondervonden dat het van tevoren plannen van maaltijden kan betekenen dat je geen redenen vindt om niet te eten of voor junkfood te kiezen. Zet boodschappen op je to-do-lijst en vul je lijst met veel fruit en groenten. Het is essentieel voor je lichaam om goede brandstof te krijgen tijdens stressvolle tijden.

Plan leuke activiteiten

Uitkijken naar iets kan helpen je humeur op te krikken. Het kan iets eenvoudigs zijn als een yogales, of een bowlingavond met vrienden of familie. Zolang je van plan bent even uit huis te gaan, kan het een verschil maken in hoe je je voelt.

Maak tijd voor een wandeling

Of je nu thuis of op kantoor bent, maak regelmatig tijd voor een (korte) wandeling. Het is niet alleen een manier om geestelijke rust te vinden en wat frisse lucht te krijgen, het is de perfecte manier om actief te worden als je andere dingen aan je hoofd hebt.

Doe activiteiten met je vrienden en familie

Door tijd door te brengen met geliefden tijdens stressvolle tijden, kan helpen om de oorzaak van het probleem uit de weg te gaan. Activiteiten zijn veel beter dan gewoon gaan zitten ergens, omdat je hierdoor minder zal snacken of nadenken over negatieve zaken. Tijd doorbrengen met dierbaren geeft je ook de emotionele steun die je nodig hebt tijdens moeilijke tijden.

Vermijd ongezonde snacks

Het eten van voeding met veel suiker geeft je alleen een tijdelijk feel-good moment. De extra suiker in je systeem kan tijdelijk je energieniveau verhogen, maar het wordt altijd gevolgd door een crash. Mijn advies is om te snacken met gezonde en eiwitrijke voeding.

Ik hoop dat je mijn tips kunt gebruiken om de volgende keer dat je een stressvolle situatie hebt, op koers te blijven. Je emotionele welzijn is net zo belangrijk als je lichamelijke gezondheid. De twee lijken vrij nauw met elkaar verbonden te zijn, dus houd rekening met je acties en probeer je gezondheid te beschermen.

Gerelateerd

Alle artikelen
3 tips om je aantal stappen te verhogen

3 tips om je aantal stappen te verhogen

Auteur: Samantha Clayton

Onderschat de kracht van lopen niet. Het toevoegen van extra loopmomenten aan je dag kan een positief effect hebben op je gezondheids- en fitnessdoelen en je aantal stappen. Wil je een leuke, effectieve en sociale activiteit die je helpt beweging aan je dagelijkse routine toe te voegen? Probeer elke dag 10.000 stappen te maken. Lees verder om erachter te komen hoe je meer stappen per dag zet.

Lees meer

Fitness tips

Fitness tips

Auteur: Samantha Clayton

Als je fit wilt zijn, dan moet je ervoor zorgen dat je voldoende beweegt. Laat me je helpen met een activiteitenplan om jouw gewenste resultaten te behalen. Mijn aanpak om fit te worden is een lange termijn aanpak, zodat je elke week resultaten kunt behalen.

Lees meer

Populaire onderwerpen: body shaping, eiwitdiëten, en de gezondheid van de hersenen

Populaire onderwerpen: body shaping, eiwitdiëten, en de gezondheid van de hersenen

Auteur: David Heber

Als het gaat om gezond ouder worden, zijn er drie belangrijke voedingstrends: body shaping, eiwitrijke diëten en hersengezondheid. Naarmate mensen ouder worden, wordt er meer nadruk gelegd op de gezondheid op lange termijn, waarbij mensen van alle leeftijden op zoek zijn naar producten die gezond ouder worden ondersteunen. Volgens het Natural Marketing Institute is de millennial generatie net zo geïnteresseerd in anti-verouderingsproducten als babyboomers. Vooral de gezondheid van de hersenen zal in 2019 een trend zijn.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x