Meer energie krijgen wanneer je down bent

Het zijn stressvolle tijden. Veel mensen hebben moeite om thuiswerken te combineren met thuisonderwijs en de behoeften van het gezin of huisgenoten. Met al deze saamhorigheid is het vaak moeilijk om tijd voor jezelf te vinden, wat ons kan uitputten. Als je worstelt met energie, dan heeft dit invloed op hoeveel je aan anderen en, belangrijker nog, aan jezelf kunt geven.

Of ik nu voedingsadvies geef aan een medewerker, een atleet of mijn familie en vrienden, ik weet hoe belangrijk het is om door uitdagende momenten heen te gaan. Op zulke momenten moeten we vooral focussen op hoe we voor onszelf kunnen zorgen. Hier zijn 5 tips om je te helpen bij alles, van het opnieuw leren van algebra tot het afhandelen van weer een video call.

Beweeg meer

Met al het jongleren dat mensen doen om zichzelf en hun families goed te laten functioneren, kan het vinden van tijd om te sporten soms lastig zijn. Beweging geeft endorfine vrij, die een positieve invloed hebben op onze stemming en ons helpen energie terug te winnen. Zonder een sportschool of een training om naar toe te gaan, bevinden velen zich zonder een community om hen te motiveren. Online cursussen - van yoga tot pilates en krachttraining tot aerobics - zijn beschikbaar en vele zijn gratis. Ook kan een dagelijkse wandeling, fietstocht of hardlopen voordat het gezin wakker wordt, je helpen om de dag goed te beginnen.

Voeding

Voedsel is brandstof en levert de broodnodige energie om ons lichaam te ondersteunen. Onderzoek toont aan dat tijdens de pandemie de verkoop van ongezonde snacks omhoog is gegaan. Hoewel het een uitdaging is, is het belangrijk om een ​​uitgebalanceerd voedingspatroon te zoeken dat voedingsstoffen bevat die je nodig hebt om je dagelijkse activiteiten van brandstof te voorzien en een goede gezondheid te bevorderen en te behouden. Gezonde voeding zorgt ervoor dat je lichaam de voedingsstoffen, vitamines en mineralen krijgt die het nodig heeft om te werken. Voeg voedingsshakes die eiwitten bevatten toe aan je dieet - een gezonde en heerlijke manier om energie op te doen. En om je hele huishouden erbij te betrekken, maak van gezond eten een gezinsaangelegenheid door creatieve recepten te maken die stiekem ook voedzaam zijn.

Slapen

Slaap vult ons energieniveau aan. In tijden van stress vinden mensen slapen vaak moeilijker. Het creëren van een slaapruimte is de sleutel tot een goede nachtrust en het begint met een donkere kamer zonder afleiding. Wijd je slaapkamer exclusief aan om te slapen als dat lukt, zodat je niet in de verleiding komt om te werken of hobby's te doen. Neem een ​​pauze van de digitale wereld en laat de elektronische apparaten op een andere plek achter als je naar bed gaat. Creëer, zoals veel ouders voor hun baby's doen, een slaapritueel: een warm bad, een goed boek, een kopje kruidenthee en dan lekker slapen.

Sociale connecties

Ook al ben je misschien omringd door familie en collega's via video, er gaat niets boven praten met een goede vriend of een familielid op afstand om te lachen en te kletsen. Sociale connecties ondersteunen onze gezondheid en helpen ons te ondersteunen in moeilijke tijden. Of je nu de telefoon opneemt, sms't, praat of een oude schoolvriend een brief schrijft, contact leggen met anderen die je opbeuren is gezond voor je welzijn en zal je helpen verjongen.

Plan me time!

Aan de andere kant, met al deze saamhorigheid, verlangen veel mensen naar eenzaamheid. Me time plannen, zelfs voor 30 minuten, heeft een positieve invloed op je humeur en energie. Maak een boswandeling of in een nieuwe buurt. Vind tijd om in je slaapkamer te zijn, doe de lichten uit en adem uit, of pak een boek en zoek een rustige plek om te genieten van jouw me time. Meer dan ooit heb je tijd nodig om te ontspannen, bij te tanken of gewoon te dagdromen.

In moeilijke tijden moeten we voorzichtig zijn met onszelf. De beste manier waarop we weer energie kunnen krijgen wanneer we ons down voelen, is door prioriteiten te stellen en te zorgen voor onze mentale en fysieke gezondheidsbehoeften. Van gezond eten en sporten, tot me time of lachen met een vriend, ons lichaam heeft hulp nodig om bij te tanken en weer energie op te doen.

Klik hier voor tips voor een doe-het-zelf spa behandeling.

Gerelateerd

Alle artikelen
Voeding voor Zero Hunger, het initiatief om de wereldhonger te  beëindigen

Voeding voor Zero Hunger, het initiatief om de wereldhonger te beëindigen

Auteur: Herbalife Nutrition

We vieren het eerste jaar van het Nutrition for Zero Hunger-initiatief en we delen de resultaten in het teken van Wereldvoedseldag. Nutrition for Zero Hunger is een wereldwijd programma dat is afgestemd op de tweede Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling van de Verenigde Naties, dat tot doel heeft honger in al zijn vormen tegen 2030 te beëindigen en voedselzekerheid en verbeterde voeding te bereiken.

Lees meer

Heppie Zomertour van Het Vergeten Kind

Heppie Zomertour van Het Vergeten Kind

Auteur: Herbalife Nutrition

Samen met onze Herbalife Nutrition members halen we jaarlijks een mooi bedrag op voor de Herbalife Nutrition Foundation. In Nederland steunen we met deze foundation ‘Het Vergeten Kind’. Deze organisatie richt zich op kwetsbare kinderen die het moeilijk hebben. Het Vergeten Kind, biedt een veilig en liefdevol thuis en komt op voor de belangen van deze, veelal jonge, kinderen. Zodat zij zich kunnen ontwikkelen en later volwaardig meedoen in de maatschappij. Begin dit jaar hebben we samen met onze members EUR 2.600,- opgehaald voor het sponsoren van een bus tijdens de Heppie Zomertour.

Lees meer

Volunteer Day bij Hotel Heppie

Volunteer Day bij Hotel Heppie

Auteur: Herbalife Nutrition

Op zaterdag 27 juni was het zo ver.. de Herbalife Volunteer Day bij Hotel Heppie! Een groep van vrijwilligers, bestaande uit Herbalife Nutrition members en medewerkers van het corporate team, ging die dag flink aan de slag om het terrein bij Hotel Heppie helemaal weer kindvriendelijk te maken. Voor zowel volwassenen als kinderen is het fijn om op vakantie te gaan of op z’n minst een weekendje weg te gaan. Om heerlijk te ontspannen en nieuwe sociale contacten te leggen. Toch zijn er veel kwetsbare kinderen in Nederland die om verschillende redenen er niet tussenuit kunnen, omdat er geen geld voor is of omdat ze een stoornis hebben waardoor ze extra begeleiding bij het spelen nodig hebben.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x