Meer energie krijgen wanneer je down bent

Het zijn stressvolle tijden. Veel mensen hebben moeite om thuiswerken te combineren met thuisonderwijs en de behoeften van het gezin of huisgenoten. Met al deze saamhorigheid is het vaak moeilijk om tijd voor jezelf te vinden, wat ons kan uitputten. Als je worstelt met energie, dan heeft dit invloed op hoeveel je aan anderen en, belangrijker nog, aan jezelf kunt geven.

Of ik nu voedingsadvies geef aan een medewerker, een atleet of mijn familie en vrienden, ik weet hoe belangrijk het is om door uitdagende momenten heen te gaan. Op zulke momenten moeten we vooral focussen op hoe we voor onszelf kunnen zorgen. Hier zijn 5 tips om je te helpen bij alles, van het opnieuw leren van algebra tot het afhandelen van weer een video call.

Beweeg meer

Met al het jongleren dat mensen doen om zichzelf en hun families goed te laten functioneren, kan het vinden van tijd om te sporten soms lastig zijn. Beweging geeft endorfine vrij, die een positieve invloed hebben op onze stemming en ons helpen energie terug te winnen. Zonder een sportschool of een training om naar toe te gaan, bevinden velen zich zonder een community om hen te motiveren. Online cursussen - van yoga tot pilates en krachttraining tot aerobics - zijn beschikbaar en vele zijn gratis. Ook kan een dagelijkse wandeling, fietstocht of hardlopen voordat het gezin wakker wordt, je helpen om de dag goed te beginnen.

Voeding

Voedsel is brandstof en levert de broodnodige energie om ons lichaam te ondersteunen. Onderzoek toont aan dat tijdens de pandemie de verkoop van ongezonde snacks omhoog is gegaan. Hoewel het een uitdaging is, is het belangrijk om een ​​uitgebalanceerd voedingspatroon te zoeken dat voedingsstoffen bevat die je nodig hebt om je dagelijkse activiteiten van brandstof te voorzien en een goede gezondheid te bevorderen en te behouden. Gezonde voeding zorgt ervoor dat je lichaam de voedingsstoffen, vitamines en mineralen krijgt die het nodig heeft om te werken. Voeg voedingsshakes die eiwitten bevatten toe aan je dieet - een gezonde en heerlijke manier om energie op te doen. En om je hele huishouden erbij te betrekken, maak van gezond eten een gezinsaangelegenheid door creatieve recepten te maken die stiekem ook voedzaam zijn.

Slapen

Slaap vult ons energieniveau aan. In tijden van stress vinden mensen slapen vaak moeilijker. Het creëren van een slaapruimte is de sleutel tot een goede nachtrust en het begint met een donkere kamer zonder afleiding. Wijd je slaapkamer exclusief aan om te slapen als dat lukt, zodat je niet in de verleiding komt om te werken of hobby's te doen. Neem een ​​pauze van de digitale wereld en laat de elektronische apparaten op een andere plek achter als je naar bed gaat. Creëer, zoals veel ouders voor hun baby's doen, een slaapritueel: een warm bad, een goed boek, een kopje kruidenthee en dan lekker slapen.

Sociale connecties

Ook al ben je misschien omringd door familie en collega's via video, er gaat niets boven praten met een goede vriend of een familielid op afstand om te lachen en te kletsen. Sociale connecties ondersteunen onze gezondheid en helpen ons te ondersteunen in moeilijke tijden. Of je nu de telefoon opneemt, sms't, praat of een oude schoolvriend een brief schrijft, contact leggen met anderen die je opbeuren is gezond voor je welzijn en zal je helpen verjongen.

Plan me time!

Aan de andere kant, met al deze saamhorigheid, verlangen veel mensen naar eenzaamheid. Me time plannen, zelfs voor 30 minuten, heeft een positieve invloed op je humeur en energie. Maak een boswandeling of in een nieuwe buurt. Vind tijd om in je slaapkamer te zijn, doe de lichten uit en adem uit, of pak een boek en zoek een rustige plek om te genieten van jouw me time. Meer dan ooit heb je tijd nodig om te ontspannen, bij te tanken of gewoon te dagdromen.

In moeilijke tijden moeten we voorzichtig zijn met onszelf. De beste manier waarop we weer energie kunnen krijgen wanneer we ons down voelen, is door prioriteiten te stellen en te zorgen voor onze mentale en fysieke gezondheidsbehoeften. Van gezond eten en sporten, tot me time of lachen met een vriend, ons lichaam heeft hulp nodig om bij te tanken en weer energie op te doen.

Klik hier voor tips voor een doe-het-zelf spa behandeling.

Gerelateerd

Alle artikelen
Wat is verborgen honger en waarom is goede voeding essentieel om het te bestrijden?

Wat is verborgen honger en waarom is goede voeding essentieel om het te bestrijden?

Auteur: Kent Bradley

Toen ik een kind was, hield ik van verstoppertje spelen. Ik zou tot 50 tellen terwijl mijn vrienden renden en zich verstopten. En mijn rol was om ze vervolgens te zoeken en te vangen. Ook al waren ze aanwezig, ik zag ze gewoon niet. Honger is ook zo; het kan aanwezig zijn, maar gewoon niet gezien worden.

Lees meer

6 op de 10 mensen ondervonden voor het eerst voedselonzekerheid tijdens de pandemie

6 op de 10 mensen ondervonden voor het eerst voedselonzekerheid tijdens de pandemie

Auteur: Herbalife Nutrition

De pandemie heeft de wereld zoals we die kennen veranderd en heeft een tragische crisis veroorzaakt in de volksgezondheid, de economie en voedselonzekerheid. Het aantal mensen dat lijdt aan honger en ondervoeding, vooral kinderen, blijft stijgen en vormt een bedreiging voor de meest kwetsbare communities.

Lees meer

Hoe we verpakkingsoplossingen ontwikkelen voor een duurzame toekomst

Hoe we verpakkingsoplossingen ontwikkelen voor een duurzame toekomst

Auteur: Herbalife Nutrition

Hoewel plastic veel waardevolle toepassingen heeft, is de uitdaging dat momenteel slechts een kleine hoeveelheid plastic verpakkingen wordt gerecycled. Plastic afval zal naar verwachting verviervoudigen van 2010 tot 2050 en de wereldwijde recyclingcapaciteit zal slechts 1/3 van het afval beslaan. Door onze inzet voor ecologische duurzaamheid, kunnen we het aanzienlijke economische verlies voor de samenleving, de economie en het milieu helpen verzachten.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x