Ontdek de beste versie van jezelf

Bereik jouw persoonlijke Level 10 met evenwichtige voeding, voldoende intensieve beweging en de juiste begeleiding door een coach. Je kunt gaan voor meer spiermassa, minder vetmassa of gewichtsverlies. Level 10 is ontwikkeld om jou in 90 dagen te helpen de lichaamsdoelen te behalen die jij wilt!

1.Wees voedingsbewust
Net zoals een auto het beste rijdt op goede brandstof, zo heeft je lichaam de juiste balans nodig van koolhydraten, proteïnen en gezonde vetten om op zijn best te presteren.

2. Eet jezelf fit
Heb je hiaten in je eetgewoonten van stap 1 gevonden? Probeer eens wat vaker kop de dag kleinere gezonde porties te eten. Hoe meer (natuurlijke) kleuren op je bord, hoe beter. Het eten van 5 kleine, evenwichtige maaltijden gedurende de dag zal helpen het hongergevoel op afstand te houden.

3. Gebruik de kracht van proteïnen
Wat je doelen voor je lichaamssamenstelling ook zijn of hoe je huidige bouw ook is, proteïnen zijn een belangrijk onderdeel van je dieet. Ze komen voor in iedere cel van het lichaam en leveren de essentiële aminozuren die nodig zijn voor de opbouw en het behoud van je spieren.

4. De juiste vetten
Vetten kunnen onderverdeeld worden in twee brede categorieën – verzadigde vetten en onverzadigde vetten. Onverzadigde vetten worden als beter voor je gezien, aangezien deze vetten (veelal plantaardig) kunnen helpen de bloedcholesterolwaarden binnen een normaal bereik te houden. Wil jij je lichaamsvetpercentage verlagen? Elimineer dan niet het vet volledig uit je voeding, maar denk goed na over het soort vet dat je eet. Je coach kan hier zeker bij helpen.

5. Hydratatie
Water is een dorstlesser die je helpt fit en gehydrateerd te blijven. Het menselijk lichaam bestaat voor 60% uit water en de meeste chemische reacties in het lichaam hebben water nodig om plaats te vinden. Jouw aanbevolen dagelijkse vloeistofinname zal afhankelijk zijn van je postuur, de temperatuur en activiteiten die je onderneemt, maar ga altijd voor 2 liter per dag.

6. Haal plezier uit beweging
Het is belangrijk dat je je realiseert dat lichaamsbeweging geen compensatie is voor slechte voeding – het kost heel wat fysieke
inspanning om genoeg calorieën te verbranden om een verschil te kunnen maken. Maar zelfs alledaagse activiteiten als lopen of fietsen zullen helpen je hart en spieren fit te houden. Vraag je persoonlijke welzijnscoach naar de Fitclub die hij of zij organiseert.

7. Rust & Herstel
Een effectief trainingsschema bestaat uit meer dan lichaamsbeweging. Om fitter en beter te worden, moet het lichaam blootgesteld worden aan fysieke stress (zoals bijv. een heftige training), en heeft het vervolgens tijd nodig om zich aan te passen aan deze stress. Dat vereist een herstelperiode, gecombineerd met goede voeding. Rust en herstel zijn ook belangrijk bij het voorkomen van blessures.

8. Optimaliseer je voeding
Een goed uitgebalanceerd voedingspatroon kan ons de voedingsstoffen geeft ons de voedingsstoffen die we nodig hebben, maar soms kunnen hectische dagen ervoor zorgen dat we onze dagelijkse ADH aan voedingsstoffen niet behalen.
Op deze momenten kan het helpen je eetpatroon van voedingssupplementen te voorzien.

9. Zet je schouders eronder!
Het is tijd om die negatieve gedachten vaarwel te zeggen! Neem de mindset van een topsporter aan en geloof in je succes. Onderzoek toont aan dat het waarschijnlijker is dat je je doelen behaalt als je dat samen met anderen doet. Neem dus een vriend of vriendin mee in je nieuwe mindset of vraag je coach om groepsactiviteiten aan te dragen waar je mensen kunt ontmoeten die hetzelfde willen bereiken als jij.

10. Inspireer anderen
Als je 90 dagen voorbij zijn en je hebt je doel behaald of zelfs een prijs gewonnen, mag je hier met recht trots op zijn en het aan iedereen laten zien! Niks is leuker dan een positief resultaat delen met andere mensen en hen te helpen hetzelfde te bereiken als jij. Wie weet maak je zo een sportbuddy voor het leven!

Doe je mee aan de Level 10 competitie, dan heb je een extra stok achter de deur plus je maakt kans op gave prijzen! Neem contact op met de coach die jou kan begeleiden. Heb je nog geen coach? Ga dan naar "vind een member".

Gerelateerd

Alle artikelen
Goed voor je hart: Cardio-oefeningen

Goed voor je hart: Cardio-oefeningen

Auteur: Herbalife Nutrition

Als we het hebben over fit zijn, denken mensen meestal aan hoe de buitenkant van het lichaam eruitziet. De veranderingen aan de buitenkant die het gevolg zijn van verhoogde fysieke activiteit zijn meestal de grootste motivatie om mensen in beweging te krijgen. Mensen willen de resultaten van hun harde werk zien op de weegschaal en in de spiegel. De gedachte aan een slankere taille of slankere benen zorgt er vaak voor dat mensen van de bank af komen en naar de sportschool gaan. Maar wat als ik je nu vertel dat de ware schoonheid en voordelen die fitness biedt, onderhuids zijn?

Lees meer

Ajax en Herbalife Nutrition: Een ideale sportcombinatie

Ajax en Herbalife Nutrition: Een ideale sportcombinatie

Auteur: Herbalife Nutrition

Wist jij dat Herbalife Nutrition al bijna acht jaar de Eredivisieclub Ajax ondersteunt met doeltreffende voedingsproducten? Al sinds 2011 is Herbalife Nutrition de trotse voedingssupplementen leverancier en additioneel sponsor van Ajax 1 en jong Ajax. Herbalife Nutrition geeft de voedingsconsulent van Ajax gericht advies en productondersteuning voor elke speler en zorgt er zo voor dat het hele team optimaal kan presteren.

Lees meer

Sportvoeding en technologie: trends om in de gaten te houden.

Sportvoeding en technologie: trends om in de gaten te houden.

Auteur: Herbalife Nutrition

Hebt je jouw innerlijke atleet ontdekt? Om te investeren in sportvoeding en presteren, hoef je geen professional te zijn. Sportvoeding is niet langer alleen voor topsporters. Dankzij nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en technologieën, heeft iedereen die een actieve en gezonde levensstijl wil leiden, toegang tot op persoonlijke behoefte afgestemde sportvoeding.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x