Fitnessmotivatie voor mannen van alle leeftijden

Fitter worden en fit blijven vereist hard werken, discipline en toegewijd zijn aan het bereiken van jouw persoonlijke doelen. Tijdens de verschillende fases van ons leven kan het voelen alsof bepaalde fitnessdoelen moeilijker of gemakkelijker te bereiken zijn dan andere. Jouw gezondheid en welzijn moeten echter een prioriteit zijn, ongeacht leeftijd, en we moeten leren slimmer te trainen, niet harder.

Voor mannen kost het, vanaf de latere tienerjaren tot ongeveer de leeftijd van 25, bijvoorbeeld niet veel moeite om spiermassa op te bouwen en op peil te houden, en ze zien vrij snel resultaten na het starten met een nieuw trainingsplan.

Voor mannen van 40 en 50 jaar duurt het echter iets langer voor er resultaten zichtbaar worden, en velen ontdekken dat het opbouwen van spieren meer focus en toewijding vergt dan toen ze nog jong waren. Dit zou te wijten kunnen zijn aan het feit dat, tijdens het laatste deel van hun tienerjaren en tot ver in de twintig, testosteron niveaus op hun hoogtepunt zijn, wat het bouwen van spieren gemakkelijker maakt voor het lichaam. En dan hebben we het nog niet eens over de extra energie en de vrije tijd die we hebben tijdens de jongere levensfasen waardoor het gemakkelijker was om naar de sportschool te gaan en gemotiveerd te blijven.

Het goede nieuws is dat ongeacht in welke levensfase je jezelf bevindt, uw lichaam het vermogen heeft om zich aan te passen en te verbeteren; en zelfs als het druk hebt, kun je manieren vinden om te trainen en maximale resultaten met jouw fitnessplan te realiseren.

Dit zijn mijn drie tips om je te helpen maximale resultaten te realiseren onderweg naar het bereiken van uw persoonlijke fitnessdoelen.

1. Wees specifiek: Het is belangrijk jouw training en instelling aan te passen aan de specifieke doelen die jij wilt bereiken. Als je spieren wilt opbouwen, moet je trainen op een manier die jouw spiervezels beduidend belasten om de groei te stimuleren. Dit betekent dat, naarmate jouw trainingen gemakkelijker gaan aanvoelen, je het gewicht dat je tilt, moet verhogen. Als je jouw cardiovasculaire conditie wilt verbeteren, dien je een soortgelijke aanpak te volgen – als het te gemakkelijk aanvoelt, even opschakelen.

2. Stel jouw verwachtingen: We zijn allemaal unieke individuen met andere genetica, fysieke vaardigheden, persoonlijkheden en unieke niveaus van prestatiemotivatie. Prestatiemotivatie kan het best worden omschreven als een manier om te af te wegen hoe sterk iemand gedreven wordt door zijn behoefte om te slagen, hoe ver hij bereid is te gaan en welke obstakels hij bereid is te overwinnen om zijn persoonlijke fitheid te bereiken. Het stellen van doelen waarvan je weet dat ze haalbaar zijn, zal je helpen gemotiveerd te blijven en het op die zware trainingsdagen vol te houden. Dus is het, naar mijn mening, belangrijk realistische verwachtingen te stellen.

3. Leg verantwoording af: Wees bereid jouw verwachtingen en motivatie te heroverwegen als je elke week traint, zodat je kunt blijven streven naar betere resultaten. Zo kunt je jezelf trainingsroutine aanpassen op basis van uw resultaten, of het ontbreken ervan. Het hebben van een verantwoordingspartner of trainingsmaatje zal je helpen om eerlijk te blijven in de sportschool en je hopelijk voor een beetje competitiedrang zorgen om maximaal te presteren. Dus probeer de perfecte fitnesspartner of coach te vinden om met u te trainen.

Vergeet niet om uw ‘mini overwinningen’ stapjes te vieren onderweg naar het bereiken van uw ultieme fitnessdoelen.

Lees in dit artikel meer over de voordelen van krachttraining

Gerelateerd

Alle artikelen
Goed voor je hart: Cardio-oefeningen

Goed voor je hart: Cardio-oefeningen

Auteur: Herbalife Nutrition

Als we het hebben over fit zijn, denken mensen meestal aan hoe de buitenkant van het lichaam eruitziet. De veranderingen aan de buitenkant die het gevolg zijn van verhoogde fysieke activiteit zijn meestal de grootste motivatie om mensen in beweging te krijgen. Mensen willen de resultaten van hun harde werk zien op de weegschaal en in de spiegel. De gedachte aan een slankere taille of slankere benen zorgt er vaak voor dat mensen van de bank af komen en naar de sportschool gaan. Maar wat als ik je nu vertel dat de ware schoonheid en voordelen die fitness biedt, onderhuids zijn?

Lees meer

Ajax en Herbalife Nutrition: Een ideale sportcombinatie

Ajax en Herbalife Nutrition: Een ideale sportcombinatie

Auteur: Herbalife Nutrition

Wist jij dat Herbalife Nutrition al bijna acht jaar de Eredivisieclub Ajax ondersteunt met doeltreffende voedingsproducten? Al sinds 2011 is Herbalife Nutrition de trotse voedingssupplementen leverancier en additioneel sponsor van Ajax 1 en jong Ajax. Herbalife Nutrition geeft de voedingsconsulent van Ajax gericht advies en productondersteuning voor elke speler en zorgt er zo voor dat het hele team optimaal kan presteren.

Lees meer

Sportvoeding en technologie: trends om in de gaten te houden.

Sportvoeding en technologie: trends om in de gaten te houden.

Auteur: Herbalife Nutrition

Hebt je jouw innerlijke atleet ontdekt? Om te investeren in sportvoeding en presteren, hoef je geen professional te zijn. Sportvoeding is niet langer alleen voor topsporters. Dankzij nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en technologieën, heeft iedereen die een actieve en gezonde levensstijl wil leiden, toegang tot op persoonlijke behoefte afgestemde sportvoeding.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x