Fitnessmotivatie voor mannen van alle leeftijden

Fitter worden en fit blijven vereist hard werken, discipline en toegewijd zijn aan het bereiken van jouw persoonlijke doelen. Tijdens de verschillende fases van ons leven kan het voelen alsof bepaalde fitnessdoelen moeilijker of gemakkelijker te bereiken zijn dan andere. Jouw gezondheid en welzijn moeten echter een prioriteit zijn, ongeacht leeftijd, en we moeten leren slimmer te trainen, niet harder.

Voor mannen kost het, vanaf de latere tienerjaren tot ongeveer de leeftijd van 25, bijvoorbeeld niet veel moeite om spiermassa op te bouwen en op peil te houden, en ze zien vrij snel resultaten na het starten met een nieuw trainingsplan.

Voor mannen van 40 en 50 jaar duurt het echter iets langer voor er resultaten zichtbaar worden, en velen ontdekken dat het opbouwen van spieren meer focus en toewijding vergt dan toen ze nog jong waren. Dit zou te wijten kunnen zijn aan het feit dat, tijdens het laatste deel van hun tienerjaren en tot ver in de twintig, testosteron niveaus op hun hoogtepunt zijn, wat het bouwen van spieren gemakkelijker maakt voor het lichaam. En dan hebben we het nog niet eens over de extra energie en de vrije tijd die we hebben tijdens de jongere levensfasen waardoor het gemakkelijker was om naar de sportschool te gaan en gemotiveerd te blijven.

Het goede nieuws is dat ongeacht in welke levensfase je jezelf bevindt, uw lichaam het vermogen heeft om zich aan te passen en te verbeteren; en zelfs als het druk hebt, kun je manieren vinden om te trainen en maximale resultaten met jouw fitnessplan te realiseren.

Dit zijn mijn drie tips om je te helpen maximale resultaten te realiseren onderweg naar het bereiken van uw persoonlijke fitnessdoelen.

1. Wees specifiek: Het is belangrijk jouw training en instelling aan te passen aan de specifieke doelen die jij wilt bereiken. Als je spieren wilt opbouwen, moet je trainen op een manier die jouw spiervezels beduidend belasten om de groei te stimuleren. Dit betekent dat, naarmate jouw trainingen gemakkelijker gaan aanvoelen, je het gewicht dat je tilt, moet verhogen. Als je jouw cardiovasculaire conditie wilt verbeteren, dien je een soortgelijke aanpak te volgen – als het te gemakkelijk aanvoelt, even opschakelen.

2. Stel jouw verwachtingen: We zijn allemaal unieke individuen met andere genetica, fysieke vaardigheden, persoonlijkheden en unieke niveaus van prestatiemotivatie. Prestatiemotivatie kan het best worden omschreven als een manier om te af te wegen hoe sterk iemand gedreven wordt door zijn behoefte om te slagen, hoe ver hij bereid is te gaan en welke obstakels hij bereid is te overwinnen om zijn persoonlijke fitheid te bereiken. Het stellen van doelen waarvan je weet dat ze haalbaar zijn, zal je helpen gemotiveerd te blijven en het op die zware trainingsdagen vol te houden. Dus is het, naar mijn mening, belangrijk realistische verwachtingen te stellen.

3. Leg verantwoording af: Wees bereid jouw verwachtingen en motivatie te heroverwegen als je elke week traint, zodat je kunt blijven streven naar betere resultaten. Zo kunt je jezelf trainingsroutine aanpassen op basis van uw resultaten, of het ontbreken ervan. Het hebben van een verantwoordingspartner of trainingsmaatje zal je helpen om eerlijk te blijven in de sportschool en je hopelijk voor een beetje competitiedrang zorgen om maximaal te presteren. Dus probeer de perfecte fitnesspartner of coach te vinden om met u te trainen.

Vergeet niet om uw ‘mini overwinningen’ stapjes te vieren onderweg naar het bereiken van uw ultieme fitnessdoelen.

Lees in dit artikel meer over de voordelen van krachttraining

Gerelateerd

Alle artikelen
Herbalife Nutrition: al 12 jaar officiële voedingsleverancier van LA Galaxy

Herbalife Nutrition: al 12 jaar officiële voedingsleverancier van LA Galaxy

Auteur: Herbalife Nutrition

In 2005 is Herbalife Nutrion de officiële voedingsleverancier van LA Galaxy geworden. Twee jaar daarna werd het voedingsbedrijf de officiële shirtsponsor en hoofdsponsor. In de afgelopen vijf jaar is Galaxy uitgegroeid tot een echt internationaal merk met wereldwijde erkenning. De club blijft de maatstaf waaraan alle anderen worden gemeten in de Major League Soccer, door het winnen van de Supporters’ Shield in elk van de laatste twee seizoenen en het tweemaal bereiken van de MLS Cup in de laatste drie jaar, met als hoogtepunt een onvergetelijke 1-0 overwinning op de Houston Dynamo voor ruim 30.000 fans in The Home Depot Center tijdens de MLS Cup.

Lees meer

Fitness met het gezin:  bereik jouw doelen in drie stappen

Fitness met het gezin: bereik jouw doelen in drie stappen

Auteur: Samantha Clayton

Als je jouw kinderen al op jonge leeftijd op succesvolle sportieve activiteiten voorbereidt, zal het helpen op de ingeslagen weg verder te gaan als ze volwassen zijn. Hier is je actieplan voor het bereiken van de fitness-doelen met je gezin. Extra bonus: je zult ook je eigen fitnessniveau verhogen. Het oude gezegde ‘goed voorbeeld doet goed volgen’ komt in ons op, als wij het hebben over het onderwijzen van kinderen over lichamelijke conditie. Als het aankomt op fysieke fitheid, kunnen ouders hun kinderen positief beïnvloeden door zelf actief te zijn. Het gedrag van kinderen is in wezen gemodelleerd naar ons eigen gedrag.

Lees meer

Welke motivatie heb je nodig om gezonder te gaan leven?

Welke motivatie heb je nodig om gezonder te gaan leven?

Auteur: Susan Bowerman

Het juiste moment om daar mee te beginnen is nu. Mensen hebben allerlei redenen om aan hun conditie te willen werken. Uitzoeken welke motivatie je nodig hebt, kan je helpen om het vol te houden. Het is zonder meer een feit dat verandering moeilijk is. Ik vertel mijn cliënten vaak dat mijn taak veel gemakkelijker is dan die van hen. Mijn rol is om hen te adviseren over hoe ze gezonder kunnen eten, terwijl zij de moeilijke taak hebben om het ook echt te doen.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x