Fitnessmotivatie voor mannen van alle leeftijden

Fitter worden en fit blijven vereist hard werken, discipline en toegewijd zijn aan het bereiken van jouw persoonlijke doelen. Tijdens de verschillende fases van ons leven kan het voelen alsof bepaalde fitnessdoelen moeilijker of gemakkelijker te bereiken zijn dan andere. Jouw gezondheid en welzijn moeten echter een prioriteit zijn, ongeacht leeftijd, en we moeten leren slimmer te trainen, niet harder.

Voor mannen kost het, vanaf de latere tienerjaren tot ongeveer de leeftijd van 25, bijvoorbeeld niet veel moeite om spiermassa op te bouwen en op peil te houden, en ze zien vrij snel resultaten na het starten met een nieuw trainingsplan.

Voor mannen van 40 en 50 jaar duurt het echter iets langer voor er resultaten zichtbaar worden, en velen ontdekken dat het opbouwen van spieren meer focus en toewijding vergt dan toen ze nog jong waren. Dit zou te wijten kunnen zijn aan het feit dat, tijdens het laatste deel van hun tienerjaren en tot ver in de twintig, testosteron niveaus op hun hoogtepunt zijn, wat het bouwen van spieren gemakkelijker maakt voor het lichaam. En dan hebben we het nog niet eens over de extra energie en de vrije tijd die we hebben tijdens de jongere levensfasen waardoor het gemakkelijker was om naar de sportschool te gaan en gemotiveerd te blijven.

Het goede nieuws is dat ongeacht in welke levensfase je jezelf bevindt, uw lichaam het vermogen heeft om zich aan te passen en te verbeteren; en zelfs als het druk hebt, kun je manieren vinden om te trainen en maximale resultaten met jouw fitnessplan te realiseren.

Dit zijn mijn drie tips om je te helpen maximale resultaten te realiseren onderweg naar het bereiken van uw persoonlijke fitnessdoelen.

1. Wees specifiek: Het is belangrijk jouw training en instelling aan te passen aan de specifieke doelen die jij wilt bereiken. Als je spieren wilt opbouwen, moet je trainen op een manier die jouw spiervezels beduidend belasten om de groei te stimuleren. Dit betekent dat, naarmate jouw trainingen gemakkelijker gaan aanvoelen, je het gewicht dat je tilt, moet verhogen. Als je jouw cardiovasculaire conditie wilt verbeteren, dien je een soortgelijke aanpak te volgen – als het te gemakkelijk aanvoelt, even opschakelen.

2. Stel jouw verwachtingen: We zijn allemaal unieke individuen met andere genetica, fysieke vaardigheden, persoonlijkheden en unieke niveaus van prestatiemotivatie. Prestatiemotivatie kan het best worden omschreven als een manier om te af te wegen hoe sterk iemand gedreven wordt door zijn behoefte om te slagen, hoe ver hij bereid is te gaan en welke obstakels hij bereid is te overwinnen om zijn persoonlijke fitheid te bereiken. Het stellen van doelen waarvan je weet dat ze haalbaar zijn, zal je helpen gemotiveerd te blijven en het op die zware trainingsdagen vol te houden. Dus is het, naar mijn mening, belangrijk realistische verwachtingen te stellen.

3. Leg verantwoording af: Wees bereid jouw verwachtingen en motivatie te heroverwegen als je elke week traint, zodat je kunt blijven streven naar betere resultaten. Zo kunt je jezelf trainingsroutine aanpassen op basis van uw resultaten, of het ontbreken ervan. Het hebben van een verantwoordingspartner of trainingsmaatje zal je helpen om eerlijk te blijven in de sportschool en je hopelijk voor een beetje competitiedrang zorgen om maximaal te presteren. Dus probeer de perfecte fitnesspartner of coach te vinden om met u te trainen.

Vergeet niet om uw ‘mini overwinningen’ stapjes te vieren onderweg naar het bereiken van uw ultieme fitnessdoelen.

Lees in dit artikel meer over de voordelen van krachttraining

Gerelateerd

Alle artikelen
Wedstrijdzwemmer Jarno Koster

Wedstrijdzwemmer Jarno Koster

Auteur: Herbalife Nutrition

We hebben weer een top samenwerking opgestart! Samen met niemand minder dan wedstrijdzwemmer Jarno Koster! Jarno is 18 jaar en is reeds 14 maal Nederlands kampioen geworden op meerdere afstanden. Hij is een fanatieke sporter met een goede mentaliteit en veel doorzettingsvermogen. Als hij een doel voor ogen heeft dan wil hij er ook 100% voor gaan.

Lees meer

Padelspeler Bram Meijer

Padelspeler Bram Meijer

Auteur: Herbalife Nutrition

Goed nieuws! We hebben een nieuwe samenwerking opgestart met een topatleet, namelijk met Bram Meijer! Bram is de huidige nummer één padelspeler van Nederland. Hij is namelijk drievoudig Nederlands kampioen! Wellicht dat sommigen van jullie nog afvragen wat padel precies is. Padel is een racket- en balsport voor paren (dubbelspel), waarbij een bal, gelijkend op een tennisbal, met een racket over een net gespeeld dient te worden. Het is een mix van tennis en squash. De bal blijft echter in het spel als deze eerst de grond raakt en nadien een van de wanden.

Lees meer

Partnership met Demi Schuurs

Partnership met Demi Schuurs

Auteur: Herbalife Nutrition

Met trots kondigen we middels dit blog aan dat we een partnership zijn aangegaan met de succesvolle tennisspeelster Demi Schuurs. Sinds haar zeventiende speelt Demi op professioneel niveau. In 2011 bereikte Demi een van haar hoogtepunten door zich te kwalificeren voor alle vier de Grand Slam finales waarvan ze de Australian Open en US Open wist te winnen. En extra bijzonder om te vermelden, is dat Demi deze finales speelde met vier verschillende dubbelpartners.

Lees meer

Vind een member

Vind een member x